Tämäkin tonttu pätkii

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Tämäkin tonttu pätkii

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Joo, joko en osannu syöttää oikeita hakusanoja, tahi sitten luetun ymmärtämisessäni oli vikaa.

Kyseessä on siis tuo mun -86 vm tonttu.

Pätkiminen ilmeni tuossa hiljattain. Esiintyy koneen ollessa käyntilämpöinen, ts. hitusen ajettuna ja vajaalämpöisenä ei esiinny. Pätkiminen esiintyy ainoastaan ahdoilla ja silloinkin kun ylitetään keltaisen puolenvälin raja. Ekana tuli mieleen nakutus, mutta v******tuneena kerran pörötin menemään, ja ainakaan sen muutaman sekan aikana ei pirssin oma ahtopainemittari virkannut minkäänmoisia muutoksia paineissa. Eikös nakuttaessa kuitenkin pitäisi paineiden tippua.

Pirssi nykii tosi rankasti, mutta kun kaasua hellää, niin mun mielestä sen mitä painemittaria kerkes kattoon niin riittävästi kun höllää niin samoilla paineilla menee eteenpäin ja nykiminen loppuu, ja kun lisää kaasua, niin taasen meno hyytyy.

Ja jos joku merkitys tälläkin on niin tyhjäkäynti vaeltelee muutaman satasaen verran aina välillä. Ei musta ole ollu koneen lämpötilan kanssa tämän suhteen merkitystä.

Mikähän sillekkin nyt tuli :?
Missä järjestyksessä tässä nyt alkaisi vikoja kattelemaan :(
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Minulla oireili hiukan tuohon tyyliin vääränlaiset tulpat. 0.5 bar (peruspaineet) ahtoi ja siihen asti toimi normaalisti. Tämän jälkeen kaasun painaminen aiheutti vain ryytymistä ja nykimistä, paineet yrittivät nousta hiukan yli peruspaineiden mutta tipahtivat nykimisen saattelemana aina samantien takaisin. Kärkivälin säätäminenkään ei auttanut, vanhat tulpat takaisin laittamalla alkoi taas toimimaan niinkuin pitääkin.

Väärät tulpat olivat muuten NGK BCP7ES (ohjekirjan mukaan pitäisi olla BCP7EV). Ja autona siis '91 900 T16
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jep, kyllä tuo vanha konsti, eli tulpat, tulpanjohdot, virranjakaja ja pyörijä tarkistukseen ensimmäisenä. Nuo on helppoa ja suht. halpaa vaihtaa vaikka kaikki ensihoitona.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

ei ihan tuollatavalla pätkiny, mutta meillä oli halll... sitä vikaa eivät meinaa aina löytää vaikka kuinka hakevat.. ei ilmoittele itsestään.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Vastaa Viestiin