Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Mittasin kka vastuksen ja se oli 1100ohm eli vastusta löytyy, putsasin pikasesti kaasuläpän, kerron aamulla mitä auto tekee
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Jos tuota annettua vastusta tulkitsee, niin vastusta on jopa liikaa...
Virallinen maksimivastus olisi 950ohm.
Virallinen maksimivastus olisi 950ohm.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Ei ollut KAA täällä vikana. Vaihdoin viikko sitten uuden. Tänään starttautti aamulla kylmänä viitisen sekkaa ennen kuin heräsi. Edellisen kerran ongelmia oli siis 18.5. joten ei ihan jokapäiväistä ole vielä pätkiminen.
Voi voi... hajoaisi nyt sitten kokonaan, mikä onkaan, niin olisi ehkä vähän helpompi löytää vika.
Voi voi... hajoaisi nyt sitten kokonaan, mikä onkaan, niin olisi ehkä vähän helpompi löytää vika.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Mulla on nyt sattunut pari kertaa Biopower-softan aikaan että ei vaan lähdekään käyntiin vaikka normaalisti sen mittaisella startilla lähtee. Oli ulkolämpötilat just siinä 20 astetta plussaa. En sitten siinä muuta konstia keksinyt, kun kaasupoljin pohjassa starttasin niin pitkään että alkoi kone käydä rytkyttää. En mie täysin varmana osaa tätä sanoa, mutta epäilisin ecun ryypyttäneen konetta ihan liikaa ja kastui tulpat. Käsittääkseni kaasupohjassa startattaessa ei syötetä lisää polttoainetta? Voiko joku vahvistaa tämän?
Varmaan J.Carlson osaisi parhaiten selittää tuon 0...20 asteen tuntumassa olevan problematiikan starttauksen kannalta.
Varmaan J.Carlson osaisi parhaiten selittää tuon 0...20 asteen tuntumassa olevan problematiikan starttauksen kannalta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
01 9-3:n hanskalokerokirjassa kerrotaan, että bensansyöttö katkaistaan kaasupoljin pohjassa startattaessa, kun taas 03 femman kirjassa todetaan vaan, että poljin pohjassa painamalla voidaan estää moottoria saamasta liian rikasta polttoaineseosta. Eiköhän se toiminnallisuus ole kuitenkin suurinpiirtein sama molemmissa - ruiskutetaan tosi vähän tai ei lainkaan.Mertmi kirjoitti:Käsittääkseni kaasupohjassa startattaessa ei syötetä lisää polttoainetta? Voiko joku vahvistaa tämän?
Luulen että meillä on eri viat kyllä, koska mun on aina käynnistynyt normaalisti joko toisella heti tai sitten ekalla pitkällä startilla. "Aina", siis kaikki kaksi kertaa, kun ongelmaa esiintyi...
Viimeiseksi esiintymäksi jäikin nyt toi 6.6. koska auto lähti viikonloppuna uuden omistajan matkaan. Toivottavasti ei ala vaivata enempää.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Itellä sahhuutaa kans käyntiin.(sininen femma) Ongelma kuitenkin on polttoainejärj.takaiskussa, jota ei ole. Sen kun kerran hajotin niin uudessa putkenpässä sitä ei ole. Pitää ostaa joku tarviketakaisku, mikä soveltuu bensalle niin helepottas oire. Eikä sitten itse kastu kun suodatinta vaihtaa.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Nyt bensallakin tekee samaa. Lisäksi nykii hitosti kun yrittää kiihdyttää varsinkin lämpimällä koneella ja sammuilee eikä meinaa lähteä käyntiin kuin kaasua pumppailemalla. Kylmänä pelaa ok. Bensansuodattimen vaihdoin ja tulpat (DI kassu ja bensapumppu melko tuoreita tapauksia). Kampiakselin asentoanturin tilasin jos sen kokeilen seuraavaksi vaihtaa.Itsellä kahdesti tehnyt että eka starttaa ja sitten sammuu jonka jälkeen ei lähde käyntiin kuin pitkään sahaamalla tai yrittämällä pari kertaa uudestaan. Sitten pelaa taas ihan normaalisti. On tässä seurannassa nyt
Ps. Etanolia ollut tankissa molemmilla kerroilla.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Kun minun kulkine lopetti käynnistymisen niin syyksi paljastui venttiilikopassa oleva huohotinputken liitos ja siinä olevan pikkuletkun liitosnipan murtuminen irti-poikki. Taitaa tuo pikkuletku päätyä kaasuläppäkotelon kylkeen. Tuolloin ei kylläkään käynnistynyt ollenkaan erona aloittajan probleemaan, eikä tuollaisen vian olisi kuulemma pitänyt estää käynnistymistä mutta niin kuitenkin kävi.
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Vaihdoin kampuranasentoanturin -> ei apua http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-SAAB-900- ... 4SW3739250 Vaihto onnistui yläkautta helposti 1/4 räikällä ja joustavalla jatkolla.
Vaihdoin sitten kontissa olevan CE valoa polttavan DI-kasetin paikoilleen ja auto pelaa taas normaalisti eli vika oli DI kasetissa. Eli kone kun lämpesi niin rupesi nykimään ja ei meinannut enää käynnistyä.
Vaihdoin sitten kontissa olevan CE valoa polttavan DI-kasetin paikoilleen ja auto pelaa taas normaalisti eli vika oli DI kasetissa. Eli kone kun lämpesi niin rupesi nykimään ja ei meinannut enää käynnistyä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Mulla on nyt -07 femma tehnyt muutamana aamuna sellaista, että käynnistyy normaalisti mutta melkein heti joko sammuu tai alkaa röpöttämään ja melkein sammuu. Sammumisen jälkeen käynnistyy normaalisti ja on niin kuin ei mitään vikaa oliskaan. Onko arvauksia viasta?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977