Kytkinremontin hinta
Kytkinremontin hinta
Tonnarin kytkin alkoi luistamaan kuin huulirasvatun norjalaishiihtäjän suksi.
Onko heittää mitään arviota kytkinrempan hintaluokaksi, kun koko homman joutuu teettämään pajalla?
Lähinnä tässä mietin onko järkevää suhteessa auton hintaan nähden tuommoista teettää.
Onko heittää mitään arviota kytkinrempan hintaluokaksi, kun koko homman joutuu teettämään pajalla?
Lähinnä tässä mietin onko järkevää suhteessa auton hintaan nähden tuommoista teettää.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kytkinremontin hinta
Varmaan aika paljon riippuu missä sen teetättää ja onko aiempaa kokemusta asentajalla kyseisestä mallista..
Tarjoat jollekin osaavalle saabistille siitä homman niin tekee sen sulle pariin tuntiin. Nosturi/vaihdelaatikko nostin,hyvät työkalut niin siinä ei kauan nokka tuhise.
Varmasti monikin korjaamo laskee sille reippaasti päivän työn,8h-12h x 45e-75e/h. Ja suositeltavaahan sinne olis laittaa kytkin sylkän korjaus sarjaa vähintään samalla ja kytkinletkun uusinta sen kytkimen lisäksi. Miksei kampiakselin stefakin jos ei tietoa milloin vaihdettu.Kytkimet aika edullisia,150e-300e riippuen mitä sinne laittaa,työ maksaa.
Mutta jos pajalla ripeää porukkaa ja varsinkin kokemusta saabeista niin äkkiä sen apurungon repäisee veks ja loota irti. Kannattaa kysyä useammasta paikasta jos mahdollista.
Tarjoat jollekin osaavalle saabistille siitä homman niin tekee sen sulle pariin tuntiin. Nosturi/vaihdelaatikko nostin,hyvät työkalut niin siinä ei kauan nokka tuhise.
Varmasti monikin korjaamo laskee sille reippaasti päivän työn,8h-12h x 45e-75e/h. Ja suositeltavaahan sinne olis laittaa kytkin sylkän korjaus sarjaa vähintään samalla ja kytkinletkun uusinta sen kytkimen lisäksi. Miksei kampiakselin stefakin jos ei tietoa milloin vaihdettu.Kytkimet aika edullisia,150e-300e riippuen mitä sinne laittaa,työ maksaa.
Mutta jos pajalla ripeää porukkaa ja varsinkin kokemusta saabeista niin äkkiä sen apurungon repäisee veks ja loota irti. Kannattaa kysyä useammasta paikasta jos mahdollista.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Kytkinremontin hinta
Jeps. Kiitos vastauksesta. On täällä tuo yksi korjaamo, jonka ukkeli ajelee itse Satkulla/Tonnarilla/Femmalla. Pitänee kysyä siltä arviota. Jos on lähempänä tuota 1200e kuin 500e, niin vähän kyllä jo mietityttää.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Kytkinremontin hinta
Tuli käytyä tuolla pajalla ja sisään lampsiessani kaverilla oli parhaillaan työn alla toinen Tonnari, jossa kytkimessä vikaa .
Noh, 500e pintaan olis kuulemma työt, eli ehkä tuo omakin Tonttu saa vielä elämäänsä jatkaa.
Onkos nää nyt ne oikeat osat:
https://www.skruvat.fi/Kytkinpaketti-P11567.aspx
https://www.skruvat.fi/Tyosylinteri-kytkin-P20036.aspx
B234E:hän tuossa kai on koneena...
Noh, 500e pintaan olis kuulemma työt, eli ehkä tuo omakin Tonttu saa vielä elämäänsä jatkaa.
Onkos nää nyt ne oikeat osat:
https://www.skruvat.fi/Kytkinpaketti-P11567.aspx
https://www.skruvat.fi/Tyosylinteri-kytkin-P20036.aspx
B234E:hän tuossa kai on koneena...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Kytkinremontin hinta
kai syötit oman rekkarin sinne niin silloinhan jos osa passaa del monte mies sano yes.
kampiakselin stefan sietäs vaihtaa samalla.
samoin suositellaan varauksin vetarin stefaa kun lodju on kerta irti ja sinne samalla parit o rinksit
paikallaan ollessa on huomattavasti hankalampaa vaihdella niitä
kampiakselin stefan sietäs vaihtaa samalla.
samoin suositellaan varauksin vetarin stefaa kun lodju on kerta irti ja sinne samalla parit o rinksit
paikallaan ollessa on huomattavasti hankalampaa vaihdella niitä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkinremontin hinta
Ahaa, ok. Onko tämä tuo mainitsemasi kampiakselin stefa?
https://www.skruvat.fi/Akselitiiviste-k ... 26876.aspx
https://www.skruvat.fi/Akselitiiviste-k ... 26876.aspx
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Kytkinremontin hinta
Tänään kun kokeilin ajella, niin auto kulki taas ihan normaalisti ilman sitä massiivista puutumista, mitä muutaman päivän oli ja minkä oletin olevan tuo luistava kytkin .
On nämä ihme vehkeitä. Noh, ajellaan menemään. En vielä kerennyt noita kytkimen osiakaan tilailla.
On nämä ihme vehkeitä. Noh, ajellaan menemään. En vielä kerennyt noita kytkimen osiakaan tilailla.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Kytkinremontin hinta
Luistava kytkin ei saa konetta puutumaan, vaan kone kyllä ryntää oikeinkin iloisesti, voimansiirto vaan ei ryntää mukana. Eli luistava kytkin on aina sillai puoliksi painettuna käytöksen näkökulmasta. Kierrokset nousee mutta vauhti ei.
Jos kone puutuu vauhdin mukana, on vika kyllä jossain muualla kuin kytkimessä.
Jos kone puutuu vauhdin mukana, on vika kyllä jossain muualla kuin kytkimessä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kytkinremontin hinta
Ja kun kytkin on kerran luistanut, tekee se sitä aina ja jatkuvasti. Ehkä pari ekaa luistoa voi olla satunnaisia lyhyen ajan sisään, mut kyl se sen jälkeen on vaiva, joka ei poistu.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Kytkinremontin hinta
Ja se ainoa oikea stefa kampiakselille on ALKUPERÄINEN !!!
Esim minä en suostu laittamaan enää tarvikestefaa
Vai pariin tuntiin tekee joku Tonnariin......
Esim minä en suostu laittamaan enää tarvikestefaa
Vai pariin tuntiin tekee joku Tonnariin......
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kytkinremontin hinta
Nooh..sanotaan et se oli aika formula aika mut vajaaseen kahteen tuntiin oon laatikon ottanut irti tonnarista,joitakin laatikoita on tullut räjäytettyä ja kytkintä. Mut isot pojat kertonut et 45min ovat laatikon irroittanut..
Mut realistinen aika korjaamolla on varmaan päivän työ.
Mut realistinen aika korjaamolla on varmaan päivän työ.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Kytkinremontin hinta
Kyllä sen lootan tuntiin ottaa helposti pois
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kytkinremontin hinta
Tiedetään kun oot itekin niitä särkenyt niin monta josaba90 kirjoitti:Kyllä sen lootan tuntiin ottaa helposti pois
Ps: mulla ois yks ylimääräinen 4.05 loota.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Kytkinremontin hinta
Tänään taas onnistuin tuon oireen saamaan esille: Kolmosella kaasua pohjaan painaessa kierrokset kyllä ryntäävät nopeasti korkealle mutta autokin kumminkin kiihtyy samalla, joskin hyyyyvin hitaasti. Jos se kytkin päästäisi irti, niin eikö sen vauhdin pitäisi vähentyä?
Noh, kaipa tuo kohta sillä tavalla pahenee, että ei tarvi miettiä asiaa enää.
Noh, kaipa tuo kohta sillä tavalla pahenee, että ei tarvi miettiä asiaa enää.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Kytkinremontin hinta
Kytkin siis luistaa, osa tehosta häviää siihen luistoon mutta osa menee vielä pyörillekin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366