99 combi coupe 1977
Re: 99 combi coupe 1977
Sain viimein uudet tulpanjohdot, pyörijän ja virranjakajan kannen 99:iin. Sehän lähtikin käyntiin, mutta sammui heti kun päästin kaasusta irti ja pukkasi älyttömästi savua pakoputkesta. Rupesin sitten tarkistamaan öljyt, niin mittatikun ylärajasti reilusti yli. Vaikka itse vaihdoin öljyt aiemmin, ja laitoin alakanttiin. No sitten päätin valuttaa vähän öljyjä pois, niin totesin että sehän on enimmäkseen bensaa mitä sieltä tuli ulos. Onkohan sinne miten päässyt bensaa sekaan...varmaan se jotenkin liittyy tuohon aiempaa, kun bensaa tulvi myös kaasuläppäkotelosta pihalle?
#3540
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
Re: 99 combi coupe 1977
Kyllä se valuu se bensa öljyn sekaan kun kaasari tulvii, häipyy toki kun saa koneen lämpimäksi mutta eihän se bensalla ohennettu öljy hyvää tee. Kuplavolkkarimiehet aina joskus laski bensaa koneesta tankkiin
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: 99 combi coupe 1977
Eihän siinä sitten, mun pitää laskea uudet öljyt sisään ja jatkaa käynnistysyrityksiä.
#3540
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
Re: 99 combi coupe 1977
Moro,
Tämä k-jetti swap moottorilla varustettu 99 käy jo tasaisen mukavasti. Tyhjäkäynti vielä korkeahko 1100rpm, mutta sitä ehtii katsoa myöhemmin. Seuraavaksi pitäisi huuhdella / vaihtaa / uusia kytkin- ja jarrunesteet, niin pääsisin testiajolle. Nestesäiliöstä poistettu liemi vaikutti saastuneelta, joten pitänee varmistua että sitä ei jää järjestelmään.
Mikä tuossa on oikea proseduuri / missä järjestyksessä työ kannattaa tehdä. Mikä on jarrujen oikea ilmasjärjestys ja ilmataanko kytkin aivan ensimmäisenä, vai viimeisenä?
Mulla on ebaysta tilattu halpa paineilmalla toimiva ilmaussarja. Varmaankin sillä näkee, kun letkusta alkaa tulemaan tuoretta nestettä. Vai pitäisiköhän ensin imeä kaikki vanhat pois ja sitten uudet tilalle?
Nestesäiliö on kahdella korkilla varustettu: https://drive.google.com/drive/u/1/fold ... E5Ec0JmUU0 mikähän idea siinä on?
Tämä k-jetti swap moottorilla varustettu 99 käy jo tasaisen mukavasti. Tyhjäkäynti vielä korkeahko 1100rpm, mutta sitä ehtii katsoa myöhemmin. Seuraavaksi pitäisi huuhdella / vaihtaa / uusia kytkin- ja jarrunesteet, niin pääsisin testiajolle. Nestesäiliöstä poistettu liemi vaikutti saastuneelta, joten pitänee varmistua että sitä ei jää järjestelmään.
Mikä tuossa on oikea proseduuri / missä järjestyksessä työ kannattaa tehdä. Mikä on jarrujen oikea ilmasjärjestys ja ilmataanko kytkin aivan ensimmäisenä, vai viimeisenä?
Mulla on ebaysta tilattu halpa paineilmalla toimiva ilmaussarja. Varmaankin sillä näkee, kun letkusta alkaa tulemaan tuoretta nestettä. Vai pitäisiköhän ensin imeä kaikki vanhat pois ja sitten uudet tilalle?
Nestesäiliö on kahdella korkilla varustettu: https://drive.google.com/drive/u/1/fold ... E5Ec0JmUU0 mikähän idea siinä on?
#3540
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
Re: 99 combi coupe 1977
Oikein muistat. Viimeisen vuosimallin -78 EMS oli cc-korilla, kaikki aikaisemmat sedaneja. GL injection automatic oli harvinainen MY 1977 GLE-varusteinen 5d Combi, Veskulla ainakin oli joskus sellainen projektina. GL injectioneja oli myös vientimalleina maihin, joissa tuplakaasari ei enää mennyt läpi päästöistä. Vissiin vuosimalleissa 76-78 tai jotain. 80-luvulla oli sitten 99 GLi H-ruiskulla jossain maissa, ei myyty täällä.orava kirjoitti:M77 tuo on valmistenumeronkin perusteella, mutta puskurit ja etuvilkut ovat kyllä vanhemmista. Ja valmistajanlaatassa on vielä tuo ristiriitainen 2D sedan... Jos en väärin muista EMSsit olivat 77 vielä sedaneita, muuttuivat vasta 78 compi coupéksi. Sitten oli Suomessa harvinainen GL injection malli, joka kai kattoi muut ruiskut lukuunottamatta EMSsejä, GLE:tä ja Turboa.
K-jetissä oli kytkin määränjakajan lautasen juuressa MY 1977 asti, sen jälkeen tuli bensapumpun turvarele, joka nuuskii sytytyspulssia.
Heitän muutaman villin arvauksen:
-perusauto on 75-76
-tyyppikilpi on 5/77 valmistetusta MY 1977 emssistä, mittaristo myös
-kone on 80-luvun GLi:stä, satku tai vientimallin tuplis
-verhoilu kyläräätälin käsialaa?
Long time no see,
Pena
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
99 900 9-3 9-5
Re: 99 combi coupe 1977
Kytkin- ja jarrunesteille omat säiliöt yhteisissä kuorissa. Taitaapa tuokin viitata MY 1976 tai vanhempaan perusautoon.illias kirjoitti:Moro,
Nestesäiliö on kahdella korkilla varustettu: https://drive.google.com/drive/u/1/fold ... E5Ec0JmUU0 mikähän idea siinä on?
Pena
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
99 900 9-3 9-5
Re: 99 combi coupe 1977
Kytkimen ilmaus onnistui viimein. Sille olikin oma säiliö. Näkyy konehuoneen kuvassa oikeassa ylälaidassa: https://drive.google.com/open?id=0B8Ufi ... 2hYYnNYbWs - Oletin, että se olisi ollut ohjaustehostimen säiliö, mutta eipä tuossa ohjaustehostinta olekaan.
Edelleenkään en ole varma miksi jarrunestesäiliössä on kaksi korkkia...
Edelleenkään en ole varma miksi jarrunestesäiliössä on kaksi korkkia...
#3540
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
Re: 99 combi coupe 1977
Näyttää joltain jälkiviritelmältä kyllä tuo. Kyllä mun mielestä kytkimen ja jarrujen nestesäiliöt on tuossa jarrusylkän päällä.
Mulla oli vm. -76 Combi Coupé ja siinä oli kyllä vain yksi säiliö kytkimelle ja jarruille. En kylläkään muista, että säiliössä olisi ollut kahta korkkia. Pitääpä etsiä, jos löydän kuvia kys. auton konehuoneesta.
Mulla oli vm. -76 Combi Coupé ja siinä oli kyllä vain yksi säiliö kytkimelle ja jarruille. En kylläkään muista, että säiliössä olisi ollut kahta korkkia. Pitääpä etsiä, jos löydän kuvia kys. auton konehuoneesta.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24288
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99 combi coupe 1977
jollakin ollu liikaa aikaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Kapt.Kosmos
- "Turbo"
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44
Re: 99 combi coupe 1977
Oikeassa ylänurkassa oleva näyttää V4sen kytkimen pääsylinterin säiliötä. https://lh4.googleusercontent.com/-mxpv ... C_0151.JPG vasen alanurkka, sulakkeiden alapuolella.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24288
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99 combi coupe 1977
myös 99 löytyy samanlainen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 99 combi coupe 1977
Auto on RHD, ohjaus on oikealla. Siihen liittynee tuo erillinen kytkinnestesäiliö.
Missä ja miten on laturi? Jarrupolkimelta menee tanko puhaltimen takaa jarrutehostimelle?
Missä ja miten on laturi? Jarrupolkimelta menee tanko puhaltimen takaa jarrutehostimelle?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 99 combi coupe 1977
Juu tanko menee poikittain vänkärin puolelle, ts. LHD:n puolelle.
Laturi: https://drive.google.com/open?id=0B8Ufi ... lctVUxkNnc (jarrupääsylinteri on irti, kun pitäs siihen löytää tiivisteet jostain. Tai ainakin koittaa elvyttää vanhoja)
Laturi: https://drive.google.com/open?id=0B8Ufi ... lctVUxkNnc (jarrupääsylinteri on irti, kun pitäs siihen löytää tiivisteet jostain. Tai ainakin koittaa elvyttää vanhoja)
#3540
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24288
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99 combi coupe 1977
eikös tohon "uudempaan" saa ihan tilaamalla varaosaputkaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 99 combi coupe 1977
Tuota valmistenumeroa vielä mietin. Eikös se ole tuon tyyppikilven lisäksi stanssattu johonkin kohtaan koria?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621