Og9-3 kysymys abs anturista.
Og9-3 kysymys abs anturista.
Pian etuiskareiden vaihdon jälkeen alkoi abs valo palamaan ja nopeusmittari nyypähti. Olen lukenut, että monella hajonnut kyseisessä rempassa, mutta itseltä anturit lähti sujuvasti irti, kuten myös meni paikalleen. Parin viikon ajan kaikki toimi välillä, eli kun auto oli ollut parkissa jonkin aikaa, niin vähän matkaa toimi, kunnes tippui pelistä. Tätä tapahtui useita kertoja, kunnes lakkasi toimimasta kokonaan.
Yritin tutkailla asiaa ja huomasin, että toisella puolella antrurin "nysä" on karkeasti arvioiden 3-4 millin päässä abs-hampaista ja toisella puolella jäjistä päätellen jopa raapinut hampaita ja kun vetaria pyörittää, niin etäisyys vaihtelee about 0-1.5 millin väliä. Mistä moiset erot johtuvat ja miksiköhän toisella puolella abs-kehä on ikäänkuin kiero?
Mikä oikea etäisyys pitäisi olla noin?
Kiitos
Yritin tutkailla asiaa ja huomasin, että toisella puolella antrurin "nysä" on karkeasti arvioiden 3-4 millin päässä abs-hampaista ja toisella puolella jäjistä päätellen jopa raapinut hampaita ja kun vetaria pyörittää, niin etäisyys vaihtelee about 0-1.5 millin väliä. Mistä moiset erot johtuvat ja miksiköhän toisella puolella abs-kehä on ikäänkuin kiero?
Mikä oikea etäisyys pitäisi olla noin?
Kiitos
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
En oikeasta raosta tiedä, mutta sen tiedän että nopeustieto tulee takapyöriltä. Eli takapyörien abseja syynäämään.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
Aha, kiitoksia. Vaihdoin myös takajouset silloin, eli ilmeisesti olen sössinyt jotain En tiennytkään että se tieto tulee takapyöriltä.
Kiitoksia, nyt pääsee haisteleen oikeasta päästä
Kiitoksia, nyt pääsee haisteleen oikeasta päästä
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
Se kiero kehä on varmaan poikki.
http://m.motonet.fi/fi/varaosat/499/aut ... teryhma=30
http://m.motonet.fi/fi/varaosat/499/aut ... teryhma=30
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
Ei vaikuta nopeustietoon, ei yleensä sytytä vikavaloa ja oireilee yleensä niin että jurnuttaa abseja turhaan hiljaisessa nopeudessa jarruttaessa.tetammi kirjoitti:Se kiero kehä on varmaan poikki.
http://m.motonet.fi/fi/varaosat/499/aut ... teryhma=30
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
Jep. Hyvä et tarkensit. Vika löytynee takaata mutta kyllä toi etummainenki vaatinee huomiota melko pian.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
Tutkin tänään takapään. Avasin liittimet, annoin valohoitoa ja pistin takaisin. Tutkin myös silmämääräisesti johdot, mutta vauriota en nähnyt. Mitähän tuolta voisi vielä tarkastaa, ennenkuin rupeaa antureita vaihteleen? Toki voihan nuo vanhuuttaan posahtaa, mutta jotenkin syy/seuraus suhde vaikuttais siltä, että jousien vaihdossa on tapahtunut jotain. Kyllähän niissä piuhoissa pitäisi olla varaa, kun taisi taka-akseli kolahtaa maahan, kun varomattomasti löysäsin iskarin ylämuttereita?
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
Monesti menee johto poikki jostain matkalta. Ehyyden voi yleismittarilla tarkastaa. Liitinhän on konehuoneessa ja vasemman takapyörän pinnit ovat 9&8.
Oikea takapyörä: 2&1
Oikea etu: 5&3
Vasen etu: 7&6
E: Nää olikin ng900 T5 tietoutta. Eli ei välttämättä sulle päde.
Oikea takapyörä: 2&1
Oikea etu: 5&3
Vasen etu: 7&6
E: Nää olikin ng900 T5 tietoutta. Eli ei välttämättä sulle päde.
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
Täytyypä silti mittailla nuo pinnit. Selkeästi jokin kosketushäiriö, kun valohoidon jälkeen on taas satunnaisesti toiminut, kun sitä ennen yli kuukauteen ei tullut pihaustakaan. Kun ei viitsisi turhaan antureista maksaa jos tosiaan pelkkä kosketushäiriö. Mistä noita takapään antureita edes saa ostettua, vai onko samat mitä myydään esim. Motonetissä etupäähän?
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
Takapään anturi = koko takapyörän napa. Mulla kans Cabbessa ajoittaista ongelmaa nopeusmittarin ja vikavalojen kanssa. Kerro sitten, jos vika oli johdoissa, että mistä oli katki.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
Nyt pääsin mittailemaan. Vasen puoli ja erityisesti pinni 8 kränää. Välillä ei ole mitään yhteyttä, välillä todella suuria ohmeja. Vaikuttaisi olevan liittimen juuresta poikki, koska kun liitintä vemputti, niin välillä näytti normaaleja arvoja ja välillä pätkäs kokonaan. Toki voi olla matkaltakin poikkin, mutta tuntuisi viittaavaan juurikin liittimen juureen.
Kysymys kuuluukin, miten korjata? Saako noita liittimiä varaosana, joihin pystyisi johdot kiinnittään? Vai joudunko ostamaan joltain abs johdonpätkän, missä mukana liitin ja kolvailla se vanhaan johtoon?
Kysymys kuuluukin, miten korjata? Saako noita liittimiä varaosana, joihin pystyisi johdot kiinnittään? Vai joudunko ostamaan joltain abs johdonpätkän, missä mukana liitin ja kolvailla se vanhaan johtoon?
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
Pahoittelut vielä tämän aiheen kanssa junkaamisesta..
Johto liittimen juuresta todellakin oli katki, mutta liittimen vaihdon jälkeenkään ei toimi. Mittailin yleismitarilla enään ei ole kyse katkenneesta johdosta, vaan taitaa olla edessä takanavan vaihto. Millä keinoin voisin saada tietää, kumman puolen anturi on sökö? Onko ainut mahdollisuus jokin testeri?
Entä minkälaisissa hinnoissa käytettynä tuollaiset navat liikkuvat?
Johto liittimen juuresta todellakin oli katki, mutta liittimen vaihdon jälkeenkään ei toimi. Mittailin yleismitarilla enään ei ole kyse katkenneesta johdosta, vaan taitaa olla edessä takanavan vaihto. Millä keinoin voisin saada tietää, kumman puolen anturi on sökö? Onko ainut mahdollisuus jokin testeri?
Entä minkälaisissa hinnoissa käytettynä tuollaiset navat liikkuvat?
Re: Og9-3 kysymys abs anturista.
Edelleen tui nopeusmittarin signaali tulee vasemmalta puolelta, eli jos mittari pätkii/seilaa omiaan niin vasen taka-anturi on todennäköisesti syyllinen.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00