Moottorihäiriöhälytys
Moottorihäiriöhälytys
Viime kesästä alkaen syttynyt ja sammunut moottorihäirö merkkivalo.
SAAB 9-5 2,3 turbo automaatti v. 2004
Ilmiö esiintyy vain kuumalla ilmalla ulkolämpötila yli 23C.
Ajettaessa hiljaisella nopeudella huonolla tiellä.
Ei koskaan ajettaessa maantienopeuksilla hyvällä tiellä.
Ei tule eikä poistu koskaan moottorin käydessä.
Tulee tai poistuu käynnistyksen yhteydessä
Seuraavat vikakoodit on ollut:
P1312 - Palamissignaali sylinteri 1+2, - keskeytys tai oikosulku jännitteeseen.
P1334 - palamissignaali sylinteri 3+4, - keskeytys tai oikosulku jännitteeseen.
P0340 - Nokka-akselin asentotunnistin virtapiirin virhetoiminto.
Onko tietoa, missä vika piilee?
Missähän sijaitsee nokka-akselin asentotunnistin?
SAAB 9-5 2,3 turbo automaatti v. 2004
Ilmiö esiintyy vain kuumalla ilmalla ulkolämpötila yli 23C.
Ajettaessa hiljaisella nopeudella huonolla tiellä.
Ei koskaan ajettaessa maantienopeuksilla hyvällä tiellä.
Ei tule eikä poistu koskaan moottorin käydessä.
Tulee tai poistuu käynnistyksen yhteydessä
Seuraavat vikakoodit on ollut:
P1312 - Palamissignaali sylinteri 1+2, - keskeytys tai oikosulku jännitteeseen.
P1334 - palamissignaali sylinteri 3+4, - keskeytys tai oikosulku jännitteeseen.
P0340 - Nokka-akselin asentotunnistin virtapiirin virhetoiminto.
Onko tietoa, missä vika piilee?
Missähän sijaitsee nokka-akselin asentotunnistin?
Re: Moottorihäiriöhälytys
Sytytyskasetti.
Re: Moottorihäiriöhälytys
Vaihdettu, ei vaikutustaSytytyskasetti
Re: Moottorihäiriöhälytys
Olihan sytytyskasetti orginaali?
Tulpat vaihdettu myös? NGK BKR7ESC-11
MUOKK
Tämä taitaa olla oikeampi ...
NGK BCPR7ES 11
Tulpat vaihdettu myös? NGK BKR7ESC-11
MUOKK
Tämä taitaa olla oikeampi ...
NGK BCPR7ES 11
Viimeksi muokannut JKen, Ma Elo 21, 2017 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Moottorihäiriöhälytys
Sytytyskasetti tuskin on orginaali, koska siinä ei ole mitään Saabiin viittaavia merkintöjä.Olihan sytytyskasetti orginaali?
Tulpat vaihdettu myös? NGK BKR7ESC-11
Tulpat vaihdettu ohjekirjan mukaisiin NKG PFR6H-10
Re: Moottorihäiriöhälytys
Minun samanvuotisessa Saabissani oli juurikin samanlainen ongelma kolmisen vuotta sitten! Ekana vaihdoin tulpat ja sillä vika pysyikin poissa noin 500km verran ja seuraavaksi vaihdoin sytytyskasetin ja sen jälkeen vikavalo ei ole kummitellut!
Mitään muuta ongelmaa ei autossa ollut kuin vain ja ainoastaan tuo moottorihäiriömerkkivalo!
T:Aero
Mitään muuta ongelmaa ei autossa ollut kuin vain ja ainoastaan tuo moottorihäiriömerkkivalo!
T:Aero
Re: Moottorihäiriöhälytys
Jälleen kerran toistettakoon että ne tarvikemallin sytytyskasetit voi olla jo uutenakin viallisia. Kuka sellaista joutuu käyttämään sietäisi pitää jonkinlainen ehjä orkkiskasetti takakontissa, jolla pääsee korvesta kotiin kun tarvikekasetti alkaa kunnolla kiukuttelemaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Moottorihäiriöhälytys
Niitä kassuja aikanaan kaikkiaan 4kpl takuuseen haettu joista "paras" kesti pari kuukautta ja huonoin muutaman rykäisyn..
Sen jälkeen siirryin aitoihin SEM:miläisiin jotka käytettyinäkin kesti vuosia isoja ahtopaineita.
Sen jälkeen siirryin aitoihin SEM:miläisiin jotka käytettyinäkin kesti vuosia isoja ahtopaineita.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Moottorihäiriöhälytys
Nyt on vaihdettu Saabin alkuperäiskasetti valmistettu Ruotsissa.
Kouvolan Laakkoselta 320€
Ja eikun odotteleen yli 23C ulkolämpötiloja ja sitten testaamaan huonoille metsäautoteille. Voipi mennä ensi kesään.
Kouvolan Laakkoselta 320€
Ja eikun odotteleen yli 23C ulkolämpötiloja ja sitten testaamaan huonoille metsäautoteille. Voipi mennä ensi kesään.
Re: Moottorihäiriöhälytys
Minulle myytiin nyt NGK BKR7ESC-11 vaikka pyysin NGK BCPR7ES-11. Varaosamyyjä kysyi vuosimallin ja kerroin kyllä samalla mallinkin, että 9-5 (, eikä 9-3) ja että etanolimuunnos tehty. Onko tuo BKR 9-5:een käymätön, vai voidaanko seuraava 10 000 km ajaa niillä. Entiset ranskalaiset BCPR7E-11 antaa jo missfireä kuumalla kelillä.JKen kirjoitti:Olihan sytytyskasetti orginaali?
Tulpat vaihdettu myös? NGK BKR7ESC-11
MUOKK
Tämä taitaa olla oikeampi ...
NGK BCPR7ES 11
Saab 9-5 2.0T Linear -07
Re: Moottorihäiriöhälytys
BCPR7ES-11 on oikea tulppa etanoolisoftatuille, ja se kasetti vain alkuperäinen ja uusi kaupasta. Itsellä ja valo pysyi pois vähän aikaa tulppien vaihdon jälkeen, ja alkoi taas syttyillä. Temppuilin vähän aikaa käytetyillä kaseteilla mutta niissä on ongelma että jos luovutinato on vanha niin uusi ja varsinkin softattu ei sitä hyväksy. uusi oli Laakkosen marmorilla 294€ ja kolmen vuoden takuulla. Motonetistä saa myös orkkis kasettia 299€ hintaan mutta vuoden takuu. Nuo herjat oli itsellä samat, eli se nokka-akselin vikakoodi kuuluu siihen kasetin herjaan...
Sitä oikeaa etsiessä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Moottorihäiriöhälytys
Just Igor on mielestäni jäljillä, olkoonkin että se on kampiakselin asentotunnistin. Siellä on kaksi eri hommaan liittyvää vikakoodia, jotka oireileekin eri lailla. KAA vaihtoon, jo mainitut BCPR7ES11 kynttilät ja orkkis kassu ja kovaa ajoa .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Moottorihäiriöhälytys
Tuo P0340 tosin viittaa nokka-akselin asentotunnistukseen (jonka hoitaa sytytyskasetti)
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815