On tullut monesti mietittyä, kun tuolla tallissa on on ollut jo jonkinaikaa T5 9-3:sta jäänyt kaksilitrainen kone, että sen laittaisi johonkin T7-autoon. Olen T7-fani, joten olihan sitä kokeiltava.
Ensin piti ihmetellä imusarjojen eroja.
Sain velimiehen hitsaamaan T5-laipan T7-loppuimusarjaan.
Ihan jees saumat sai amatöörihitsaaja kotiverstaallaan.
Suutintukille olisi pitänyt hitsata kiinnityspaikat, mutta se ei tässäväiheessa onnistunut.
Ostin muutamalla satasella -00 automaatin, joka savutti kuin T72 pansarivaunu suojasavutuksessa.
Tein B204 koneeseen jakopääremontin, huolsin öljypumpun ja putsasin öljypohjan.
Kone oli ollut manuaalissa ja kannesta puuttu kierteet ja kiinnitysruuvit alipainepumpulle. Tein kierteet ja virittelin jonkinlaisen tuen pumpulle.
Putsailin cuulerin ja ahtoletkut polttoöljyllä. Vuosi sitten asennettu GT17 oli mennyt ihan palasiksi ja öljyä oli enemmän letkuiisa kuin koneessa.
muutamassa kohtaa joutui miettimään kokoonpanoa ja lohkosta joutui sipaisemaan laikalla yhden kiinnityskohdan pois.
Siellä se nyt istuu ja ajettu on parisataa kilsaa. Pientä viimeistelyä täytyy vielä tehdä, mutta taitaa toimia.
Siinä meni lomaviikosta viisi päivää aamusta iltaan ja oli kyllä niin kova homma, että en ihan helpolla ryhdy uudestaan. Jos nyt pelittäis ja rouva ajelis tuolla pari-kolme vuotta, sitten se kyllä kannatti.
9-5 farmari B204-moottorilla
Re: 9-5 farmari B204-moottorilla
Hieno nähdä, että joku jaksaa rakentaa näitä!
Laitapa tarkemmin tietoa, mikä kokoonpano tuohon tuli eli mitkä osat T5:sesta ja mitkä T7:sta. Mikä ahdin tuossa on, T25?
Laitapa tarkemmin tietoa, mikä kokoonpano tuohon tuli eli mitkä osat T5:sesta ja mitkä T7:sta. Mikä ahdin tuossa on, T25?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 9-5 farmari B204-moottorilla
Kaikki rautaosat tuohon imusarjaan asti T5/B204 ja sähköt ja anturit T7. Garret GT17(?) löytyi tuosta T5 9-3 paketista, jätin sen paikoilleen.
Tuossa on nyt T5 huohotus, en enään viitsinyt vaihtaa T7-öljypohjaan siinä vaiheessa kun asian tajusin.Autolla on ajettu 344tkm ja tuo asentamani on kuulemma viides garretti tässä autossa. Varmaan vaihdan tuon kiinan mitsuun jossain välissä.
Tuossa on nyt T5 huohotus, en enään viitsinyt vaihtaa T7-öljypohjaan siinä vaiheessa kun asian tajusin.Autolla on ajettu 344tkm ja tuo asentamani on kuulemma viides garretti tässä autossa. Varmaan vaihdan tuon kiinan mitsuun jossain välissä.