NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuskin lasi ei mulla suhise yhtää. Se on säädetty samalle tasolle takalasin kans ja pituussuunnas ehkä 0,5mm raolla. Pelkääjän suhina on tosi kova pelkääjän paikalle ja kuuluuhan se myös kuskin puolella. Tosin tuskin toi hiljasuudessaan koskaan ng9-3 tasolle pääsee. Se veti vertoja kovakatollekki, myös siis metelin suhteen eikä vain suhinois :)
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4955
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mites katsoitko muuten onko se taaempi ikkuna mahdollisesti painunut sisää joa etuikkunasta on säätövarat käytetty?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI DSG L&K -16, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Taaempi on tiivisteeseen peilaten just eikä melkein. Siinä oven lasis on tosiaan ylhäällä melkonen klappi, sen saa kyllä painettua tiivistettä vasten. Kuskin lasia jos heiluttaa ylhäältä, niin on tukeva.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4955
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja tturku »

ok, eli jotain sieltä mekanismista on antautunut. No käytettynä varmaan löytyis kohtuu hintaan ikkunamekanismeja.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI DSG L&K -16, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Vaihtuupahan ilma paremmin pitkis seisotuksis :roll: Toki joku sopiva purkuauto jos tulis kohdalle, niin sellasesta vois napata. Yleensä vaa purkuosan hinnalla saa purkuauton, niin pitäs melkeen ite hakea jostain.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5662
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mukava kuulla että avo välillä liikkuu. :D
Ja torstaina potkuihin?
Pitäis omakin pajoittaa vielä ennen ajoon..

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2077
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tänään tuli ropattua Cabbea ja tuli korjattua monta pikkuvikaa liittyen katon mikrokytkimiin sisustaan jne. Säädin myös kuskin ikkunaa, mutta valitettavasti se jäi edelleen aika ulos. Huomasin, että itse ovi pykälsi ja oli vähän ulkona korista. Säädin ovilukon vastakappaletta sisäänpäin, jolloin ovi ja lasi myös menivät sisäänpäin. Edelleen lasi oli hieman irti tiivisteestä, joten laitoin karmin tiivisteen alle ohuen kumin. Enää ei lasi vihellä!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

DropBoxin public folder -säätämisen takia imasin tän ketjun pdf creatorilla talteen eläkepäiviä varten. 783 sivua pitkä paketti tuli 8O Mahdanko koskaan lukea... Noh, ompa säilös.

Avo on siirretty talvisäilöön pois Piikkiöstä. Ajopäiviä tuli pyöreät kolme kappaletta: katsastus, yhdet potkijaiset sekä siirto toiseen paikkaan talvisäilöön :lol: Jos sitä ens kesänä kattelis enemmän. Sisusta ainaki pitäs viimestellä. Ja ne jarrut päivittää. Ja vanteet viimestellä ja hankkia kumit niihin. Ja on ne popikki edelleen kesken. Sentään IC:n vaihdoin tänä kesänä, on se jo jotain 8)
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja avokausi 2018 on alkanut ja päättynyt samana päivänä! 42 km ajoin josta 9 km katto alhaalla 8)

Bensat on vanhat eikä taikatahnoja seassa. Hörähti niinku palmun alta. Ensin vähä kirosin Optiman punahattua, mutta vika olikin liian löysässä akun kengässä. Mutteria kireämmälle ja hörähti.

Renkais oli joka nurkas n. 1,5 bar painetta. Olisinko pari vuotta sitte viimeks kattonu paineet, kai se tääl lukee jos jaksaa selata.

42 km oli sellanen optimoitu lenkki. Ehtii paikat lämpeneen kunnolla ja sisältä ehkä jopa hieman kuivahtamaan, jos tarvetta on. Home ei haise ja homeessa ei ole. Siihen on kehittynyt hometalossa asuessa niin tarkka vainu, että se ei petä. Kosteuskeräimet on kuitenki ollu jatkuvasti käytös.

On toi turbosaappi vaan kova peli. Sen verran kova rakkaus iski vuoden ajotauon jälkeen, että eiköhän tää tuu rivarin pihaan ens kesänä. Muksuki lienee sitte jo siinä iäs, et saatta haluta tällä ajelulle. Hyvä syy ajaa enemmän mitä viime aikoina :)

Kaikkihan tietää miltä nää romut näyttää, mutta ajokauden päätöskuvana olkoot T5:n ärsyttävä vaiva: tyhjäkäyntimoottori :lol:

Kuva
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kesä lähenee ja avo vaan seisoo tallis. Hiukan homma on edenny, eli Trolliin räätälöidyt etujarrulevyt saapui kuukausi sitten mutta palat pitäis viä tilata Autodocilta.

Vanteet oli puhallukses ja pulverimaalaukses. Hetken olin jo innoissani hitaasta, mutta varmasta etenemisestä, mutta taas tuli todettua et kaikki pitäis tehdä itte.

Kuva

Kahteen vanteeseen on jääny paino paikalleen ja vedetty maali yli :roll:

Okei joo, tilasin puhalluksen, en painojen repimistä. Tilasin myös maalauksen toisesta firmasta, en painojen nyppimistä. Mut jos jollain olis edes vähä ruksuttanu pääs, niin olis edes soittanu, et haluanko painot maalattuna vai poistettuna. Venttiilit sentää älysin nyppiä ite pois ennakkoon. Kai niiski olis vaa todettu, et voivoi kun ei puhallukses irronnu.

Reklamointi on sinänsä turhaa, et tää meni vähä sillai et tuttu vie tutulle joka vie tutulle ja se viä tutulle ja mä sit sain lenkin päätteeks vanteet takasi. Eli hyvää koitettiin ja vaan vittuilun sais kiitoksena.

Mä nyt just pohdin et ottaisko 2020 uuden yrityksen vai nypinkö painot pois ja pensselillä maalia tilalle. Rehellinen totuus on kuitenki se, et uudet vanteet noi ei oo, et se parin painopalan kokonen maalivirhe ei maailmaa kaada. Vituttaa se silti. Ei sitä voi kiistää.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5662
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

On toi varmaan sellane itkeäkö vai nauraa :roll:

Jos aattelee positiivisesti niin siellä painon alla on varmaan maalia, et pensselilläki vois pärjätä.

Mut ois nää komia nähä avon allaki kera isojen jarrujen. :mrgreen:

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2077
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja Cona »

Sitä saa mitä tilaa eli halvalla ei saa hyvää eikä nopeasti. Automaalauksesta vois itsekin kirjoitella keskiraskaan novellin, mutta ei jaksa nyt ja pitäydytään aiheessa. :roll:

Ymmärrän, että tuollainen ajattelemattomuus/viitsimättömyys ottaa hetkellisesti rankastikin päähän, niin muakin ottais, mutta ei nää meidän rottelot muutenkaan ole niin mintissä kunnossa, että tuollainen pistäisi pahasti silmään, jos vanhat painot repäsee irti. Enemmänkin ongelmana on, että painot kun irrottaa niin maali voi irrota siitä ympäriltä ja pinta alkaa kesimään enemmänkin.

Mä en jaksa yleensä ees kuurata vanteita, kun pesen auton. Ehkä kerran kesässä pesen vanteet, kun ei ne ole muutenkaan niin vimpan päälle. Haluisin omaan cabbeen jotkut "gun metal"-sävyiset vanteet, sopis hyvin muuten mustaan autoon. Kultaiset vanteet mustassa autossa on jo niin nähty. :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nojuu maalihan siellä alla. Ja vanha ruotsalainen ruoska toi muutenki on. Ja mä en oo ikinä edes jarrupölyjä pessy myrkyillä :lol:

Helpoin tapahan noiden meikkaamiseen on irrottaa painot niin, että tarrat jää vanteelle koristeeks... Ei mua ehkä toi lopputuloskaa sillai vituta, mut se ajatus sen takana. Yhden ukon kämmin viä ymmärtäis, mut noihan on menny kahden pajan kautta eikä kumpikaa tehny asialle mitää.

Sit pitäs viä renkaat tilata ja sen jälkeen nykyset vanteet myyntiin. Sitte viä sisustaa niputtaa hiukan kasaan ja leimalle. Unohtamatta niitä jarrukilkkeitä.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei muuta ku Leathermannin puukko väliin ja naps.

Kuva

Kuva

Melkein vois sanoa, et parempi kuin uus venäläinen.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19828
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

toffee laikal pyyhkäsee pois ni ei jää ku vaaleampi alue ... ehkä.
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Vastaa Viestiin