Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Ihmetyttää mikä Skypeä riivaa, ja kohta alkaa vitsuttamaan...
Toimi viime viikolla ihan hyvin. Nyt sitten kun koitan soittaa tulee teksti "Yhdistetään..." ja kuuluu semmoinen yhsidtys-ääni. Ei ala kuitenkaan hälytysäänellä soittamaan. Eikä puhelu onnistu...
Ennen tätä ongelmatilaa tuli teksti "Yhdistetään..." ja sitten parin sekunnin yhdistys-äänen jälkeen tuli teksti Soitetaan..." ja kuului semmoinen soittoääni ja tuli vastauskin.
Toimi viime viikolla ihan hyvin. Nyt sitten kun koitan soittaa tulee teksti "Yhdistetään..." ja kuuluu semmoinen yhsidtys-ääni. Ei ala kuitenkaan hälytysäänellä soittamaan. Eikä puhelu onnistu...
Ennen tätä ongelmatilaa tuli teksti "Yhdistetään..." ja sitten parin sekunnin yhdistys-äänen jälkeen tuli teksti Soitetaan..." ja kuului semmoinen soittoääni ja tuli vastauskin.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Ihmetyttää mikä on kun klubilaiset laiskistuu kirjoittelemaan foorumin eri osioille, esimerkiksi OG 9-3 & Ng 900 palstoilla on alkanut olla päiviä, jolloin ei tule yhtään viestiä. Kai noitakin malleja kuitenkin on vielä aika paljon liikenteessä. On sääli, jos nämä ketjut ja lopulta koko foorumi kuihtuu pois, niin kuin on käynyt joillekin netissä seuraamilleni mielenkiintoisille autofoorumeille.
Re: Ihmettelyketju
SoMe varmaa verottaa. MuroBBS oli kans joskus kovasti seurannas Yleiset-alueen osalta, mut se alkaa olemaan jo tätäki foorumia kuihtuneempi.
Face erinäisine ryhmineen on ihan hauskaa trollausta, mut alkaa seki vähä kuihtumaan kun syöttees näkyy viis kertaa päiväs kysymys femman huoltomuistuttimen nollauksesta. Siis se viestimäärä ei kuihdu, mutta into seurata sitä...
Ennen kaikki oli paremmin ja mä kyllä kaipaan tätä "taaksepäin selattavaa" foorumimallia. Olkoonkin hiukan työläs lisätä kuvia ja kirjottaa viestejä, mut täältä löytää kaiken. Faces kaikki hukkuu kun kerran klikkaa eteenpäin.
Face erinäisine ryhmineen on ihan hauskaa trollausta, mut alkaa seki vähä kuihtumaan kun syöttees näkyy viis kertaa päiväs kysymys femman huoltomuistuttimen nollauksesta. Siis se viestimäärä ei kuihdu, mutta into seurata sitä...
Ennen kaikki oli paremmin ja mä kyllä kaipaan tätä "taaksepäin selattavaa" foorumimallia. Olkoonkin hiukan työläs lisätä kuvia ja kirjottaa viestejä, mut täältä löytää kaiken. Faces kaikki hukkuu kun kerran klikkaa eteenpäin.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Mä aloin käyttää foorumia taas enemmin, kun alkoi tympiä FB:n jatkuvat kyselyt samoista asioista. FB on ihan hyvä fiiliskuvien ja tapahtumien jakoon, mutta mitään vähänkään vaativampaa teknistä infoa siellä on turha kysellä tai jakaa. Tärkeät tiedot häviää kaiken sonnan sekaan, eikä niitä löydä enää ikinä.
Foorumi-into koki kyllä pahan takapakin, kun Photobucket pilasi monta hyvää ketjua ja tuhosi mun omat projektiketjut. Klubi vois kyllä oikeesti keksiä jonkun fiksun tavan jakaa kuvia täällä. Aika monella harrastefoorumilla on kuitenkin galleria, johon omat kuvat saa ladattua -miksi ei Saab-klubilla?!
Foorumi-into koki kyllä pahan takapakin, kun Photobucket pilasi monta hyvää ketjua ja tuhosi mun omat projektiketjut. Klubi vois kyllä oikeesti keksiä jonkun fiksun tavan jakaa kuvia täällä. Aika monella harrastefoorumilla on kuitenkin galleria, johon omat kuvat saa ladattua -miksi ei Saab-klubilla?!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Ihmettelyketju
Mulla ei ole Faces, instas jne edes tilejä. Noita somejuttuja ei jaksas edes kokoajan kytätä, vahdata ja seurata, on omakin elämä elettävä.
Muutenki joutuu nykyään kyttään tuosta ikkunasta millo postiauto suvaitsee tulee laatikolle ku ennen pysty kellon ( sen rantees olevan) tarkistaa postinkantajasta.
Muutenki joutuu nykyään kyttään tuosta ikkunasta millo postiauto suvaitsee tulee laatikolle ku ennen pysty kellon ( sen rantees olevan) tarkistaa postinkantajasta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ihmettelyketju
Vettä vaan sataa edelleen...
Ihme etten löydä netistä viittauksia hapaan taipuisaan ruuvivääntimeen tai ruuvimeisseliin mistään muualta kuin Biltemasta. Pieni ristipääruuvi pitäisi kiristää ja vaatii taipuisaa vartta...
Biltemassa 9 €, IKH:lla 25 €.
Olisin halunnut mennä kauppaan ja ostamaan. Ei nettikaupasta tälläkään kertaa...
Ihme etten löydä netistä viittauksia hapaan taipuisaan ruuvivääntimeen tai ruuvimeisseliin mistään muualta kuin Biltemasta. Pieni ristipääruuvi pitäisi kiristää ja vaatii taipuisaa vartta...
Biltemassa 9 €, IKH:lla 25 €.
Olisin halunnut mennä kauppaan ja ostamaan. Ei nettikaupasta tälläkään kertaa...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Tämän sarjan räikkälenkki mahtunee sinne, mihin taipuisalla varrellakin:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/762068/B ... la-26-osaa
http://www.motonet.fi/fi/tuote/762068/B ... la-26-osaa
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ihmettelyketju
Tuo Oriolan härdelli!
Lähes 30v IT-alalla toimineena, en voi uskoa että tietojärjestelmän muutoksen jälkeen homma ei toimi viikkoon(?)! Hallittujen muutosten tekoon kun tarvitaan aina muutossuunnitelma, joka käsittää etukäteistestauksen, varmuuskopioinnin vanhasta ympäristöstä, yksityiskohtaisen teknisen muutoskuvauksen, tuotantoonsiirron testauksineen ja suunnitelman kuinka palataan vanhaan, jos uusi ei toimi. Kaikki nuo aikatauluineen ja myös kuka päättää palataanko vanhaan ja milloin.
Onneksi ei häiritse minua eikä läheisiäni, mutta ihmetyttää enämpi kuin paljon.
Lähes 30v IT-alalla toimineena, en voi uskoa että tietojärjestelmän muutoksen jälkeen homma ei toimi viikkoon(?)! Hallittujen muutosten tekoon kun tarvitaan aina muutossuunnitelma, joka käsittää etukäteistestauksen, varmuuskopioinnin vanhasta ympäristöstä, yksityiskohtaisen teknisen muutoskuvauksen, tuotantoonsiirron testauksineen ja suunnitelman kuinka palataan vanhaan, jos uusi ei toimi. Kaikki nuo aikatauluineen ja myös kuka päättää palataanko vanhaan ja milloin.
Onneksi ei häiritse minua eikä läheisiäni, mutta ihmetyttää enämpi kuin paljon.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ihmettelyketju
Noh, Arlalla oli toissa kesänä (2016, ollaan syyskuussa joten kesä on jo mennyt) alkukesästä muutos toiminnanohjausjärjestelmissä (SAP), tarkoituksena että jokainen kuljetusyksikkö tulevaisuudessa "ammutaan" autoon jne. Tämä järjestelmä korvasi täysin vanhan toimivan järjestelmän, eikä missään kohtaa tehty ns. pilottitestausta pienellä alueella, vaan koko paska lyötiin lyhyellä varoitusajalla koko Suomeen. Tästä johtuen koko Suomen toimitukset menivät täysin sekaisin ja jakokuormat myöhästelivät joka paikassa. Itselleni haittaa tuli lähinnä siinä, että jouduin tekemään jopa 13h työpäiviä, lähinnä yöaikaan. Ja tämä siis jakoterminaalilla jonka vastuulla oli pohjanmaan jakelut tietyin osin. Mitä se oli esim. Oulussa, jossa vastuulla on koko pohjois-Suomi, en halua edes ajatella. Tämä järjestelmä toimi vielä joulukuussa 2016 huonommin kuin edellinen, ainakin meidän päässämme, koska muutoksista ja sen vaatimista toimenpiteistä ei juurikaan jakeluun tai paikalliseen tuotekeräilyyn tiedotettu. Ja siis kuormien myöhästely keräilyn toimimattomuuden takia aluksi oli luokkaa 5-6h.anv kirjoitti:Tuo Oriolan härdelli!
Lähes 30v IT-alalla toimineena, en voi uskoa että tietojärjestelmän muutoksen jälkeen homma ei toimi viikkoon(?)! Hallittujen muutosten tekoon kun tarvitaan aina muutossuunnitelma, joka käsittää etukäteistestauksen, varmuuskopioinnin vanhasta ympäristöstä, yksityiskohtaisen teknisen muutoskuvauksen, tuotantoonsiirron testauksineen ja suunnitelman kuinka palataan vanhaan, jos uusi ei toimi. Kaikki nuo aikatauluineen ja myös kuka päättää palataanko vanhaan ja milloin.
Onneksi ei häiritse minua eikä läheisiäni, mutta ihmetyttää enämpi kuin paljon.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Ihmettelyketju
Just joo
Noi mun vuodet olivat suurissa monikansallisissa yrityksissä, mutta kyllä mekin onnistuttiin töppäämään. Tässä yks hauska juttu:
Winkkariporukka halusi vaihtaa 2kpl windows printtiservereitä uusiin ja printtereitä oli "vain" n. 1500. Doh, ite unix-puolella ja siellä oli n. 200kpl työasemia, kymmeniä servereitä ja muutama tuhat käyttäjätunnusta. Mutta, olin rakentanut ton silleen että oli yksi klusteroitu tähtipiste, joka välitti kaikki tulosteet noille winkkariprinttiservereille. Joten, mulla oli helppo tehdä pikkuscripti, joka poisti tuosta tähtipisteestä kaikki printterit ja loi uudet oikeilla winkkaripoluilla.
Doh, huoltokatko alkoi ja laitoin ton scriptin ajoon. Meni 5min, muutos tehty. Sen jälkeen painuin konehuoneeseen winkkarikaverin avuksi, jonka piti hiirellä klikkailla joka hemmetin printteri käsin noihin servereihin. Lopuksi ajelin unix-puolella "loopissa" testitulostuksen joka ainoalle printterille, jotka menivät läpi.
Huoltokatko meni n. tunnin pitkäksi sunnuntaiyönä ja kotiin tyytyväisenä nukkumaan. Aamulla kuultiin sitten karu juttu. Tuotekehityspäällikön ja tehtaanjohtajan printterit olivat ristissä.
Tiimin mottona oli tuohon aikaan "less is more", joten tästä mokasta sai alkunsa termi "täsmäkämmäys". Eli minimi kämmäyksellä maksimaalinen kuuluvuus
Noi mun vuodet olivat suurissa monikansallisissa yrityksissä, mutta kyllä mekin onnistuttiin töppäämään. Tässä yks hauska juttu:
Winkkariporukka halusi vaihtaa 2kpl windows printtiservereitä uusiin ja printtereitä oli "vain" n. 1500. Doh, ite unix-puolella ja siellä oli n. 200kpl työasemia, kymmeniä servereitä ja muutama tuhat käyttäjätunnusta. Mutta, olin rakentanut ton silleen että oli yksi klusteroitu tähtipiste, joka välitti kaikki tulosteet noille winkkariprinttiservereille. Joten, mulla oli helppo tehdä pikkuscripti, joka poisti tuosta tähtipisteestä kaikki printterit ja loi uudet oikeilla winkkaripoluilla.
Doh, huoltokatko alkoi ja laitoin ton scriptin ajoon. Meni 5min, muutos tehty. Sen jälkeen painuin konehuoneeseen winkkarikaverin avuksi, jonka piti hiirellä klikkailla joka hemmetin printteri käsin noihin servereihin. Lopuksi ajelin unix-puolella "loopissa" testitulostuksen joka ainoalle printterille, jotka menivät läpi.
Huoltokatko meni n. tunnin pitkäksi sunnuntaiyönä ja kotiin tyytyväisenä nukkumaan. Aamulla kuultiin sitten karu juttu. Tuotekehityspäällikön ja tehtaanjohtajan printterit olivat ristissä.
Tiimin mottona oli tuohon aikaan "less is more", joten tästä mokasta sai alkunsa termi "täsmäkämmäys". Eli minimi kämmäyksellä maksimaalinen kuuluvuus
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ihmettelyketju
Olen kuullut legendan sellaisesta erppiprojektista, jossa uusi järjestelmä laski tuotteiden (tai vain joidenkin tuotteiden) katteet väärin. Seurauksena myyjät lähettivät tarjoukset tietämättään negatiivisella katteella ja arvatenkin kauppa kävi hyvin. Bugi huomattiin vasta kun kassan pohja alkoi pilkottaa, mikä oli tietenkin liian myöhään; firma päätyi bugin seurauksena konkurssiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Jostain netin syövereistä luin jutun kun firma käytti miljoonan konsulttirahaa ratkaistakseen ongelman kun osa pakkauksista jäi tyhjäksi pakkauslinjalla. Konsultin ratkaisu oli että punnitaan paketti ja jos se on tyhjä, tehdään hälytys ja hihna pysäytetään. Työntekijät kävivät sitten poistamassa tyhjät paketit linjalta ja homma jatkui. Toimitusjohtaja seurasi tilannetta ja huomasi yhtäkkiä että hylättyjen pakettien määrä putosi nollaan??? Kesätyöntekijä oli käynyt ostamassa tukankuivaajan, joka puhalsi tyhjät rasia pois linjalta ilman hälytystä
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ihmettelyketju
Joko tosi wanhoja winkkareita (NT4?) tai muuten jotenkin kummallinen migraatio. Meinaan moiseen migraatioon on ollut työkalu tarjolla jo toistakymmentä vuotta.anv kirjoitti:Sen jälkeen painuin konehuoneeseen winkkarikaverin avuksi, jonka piti hiirellä klikkailla joka hemmetin printteri käsin noihin servereihin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
^ Tapahtui joskus -90 luvun puolivälissä...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S