Bilsteinien hinnat olivat Monroen ja Konin välissä. En muista tarkkaan. Uskon että sprintit toimivat hyvin. Jos kuitenkin investoi iskareihin joka tapauksessa jotain 700 euroa, niin kallistun sille kannalle että 200 e lisämaksusta otan säädettävät Konit. Voi sitten säätää alustan kovuutta oman maun mukaan. Alustan kovuus on nimittäin todella makuasia. Joku tykkää kovemmasta, itse kallistun ehkä aavistuksen verran jämäkän mutta mukavan puolelle.
Muutoin hinnoittelu sai tekemään rankkaa hintavertailua web-kauppojen osalta. Mielenkiintoista oli, että Abbot:sta saa samaa tavaraa valuutta ja arvonlisäverolisäyksillä ryyditettynäkin halvemmalla. Esim VRK 833 euroa. Toki tähän pitää lisätä rahdit, jolloin ero varmaan tasoittuu.
Sitten jymy-yllätys oli se, että
http://www.sasab.com myy uretaanipuslia 6 taalalla. Ihan varma en ole sopiiko nämä 9-3:seen ja onko kyseessä yksikköhinta. Joka tapauksessa hintaero procarservicen ovh 300 e etupään powerflex-puslasettiin on valtava. SAS:in puslat eivät sitten ole mitään powerflexejä mutta kyllä kun puslaa katsoo osana, ei siitä millään viitsisi maksaa satoja euroja. Kysely on vetämässä käykö puslat autooni. Jos käy, kokeilen ihan varmasti.
Tällä hetkellä toiveiden tynnyrini näyttäisi tältä:
1. Koni -iskarit (procarservice)
2. Etupuslat (SAS, asennus ?)
3. VRK:sta olennaisin, eli Steering Rack Clamp / Bulkhead Brace (Procarservice tai suoraan Abbot, asennus ?)
viimeisimpänä, ehkä vähän ajan kuluttua voisi kokeilla
Takakallistuksenvakaaja ja takapuslat (SAS, asennus?)
Tätä kehutaan
http://www.saabcentral.com palstoilla paljon. Negatiivisena puolena on kuulemma vain se, että kun menee todella maksimilla mutkassa, voi esiintyä pientä yliohjautuvuutta. Kuulostaa talvella sellaiselta miinukselta, että kokeillaan ensin muut modit ja palataan tähän sitten tarpeen esiintyessä.
Onko sellaista paikkaa, jossa voisi käydä näitä itse tilattuja osia asennuttaa?