Niin,tuota jollotusta on nyt jatkunut tuolta keväältä saakka ja alkoi pikkuhiljaa koventuen. Kuuluu heti kun auto käy, sekä reagoi ohjaukseen voimakkaasti.No,ensi kuulemalta asia oli kristallinkirkas,tehostimen pumppuhan se siellä...
Nooh, tulipa vaihdettua pumppu, mutta kun auton käynnisti vaihdon jälkeen niin taas jollotti niinkuin ennenkin.No seuraavalle tasolle siispä...
Jospas laturin laakereista... tai ehkä vesi pumpusta...tai ohjurinrulla tai kiristäjän rulla? Jokuhan sen noista pitää oleman, kun kerran ilman hihnaa on hiljainen.Ilmastoinnin renkaaminenkaan ei ääneen vaikuta mitenkään,joten vaikea uskoa sen liittyvän asiaan.
Kaikki nuo vaihdettuani jollottaa edelleen ja jos tuon jolinan kuulee ensimmäistä kertaa,100% kuulijoista sanoo että tehostimen pumpussa vika,kun vielä reagoi ohjaukseen voimallisesti."Stetoskoopilla" kuunnellen jolina tulee juurikin pumpusta. Kuuluu kierrosalueella tyhjäkäynti-n.2000rpm
Nestettä on ollut alusta asti riittävästi, eikä vuotoja ole ja vaihdettukin jo kertaalleen tuo neste.Ilmattu on joten EI VOI OLLA enää näistä kyse.Voiko olla mahdollista vaihdettu tehostin on viallinen? Tuntuisi vaan oudolta että samantien ulisee, kun lyö auton käyntiin vaihdon jälkeen.
Alkavat olla ideat vähissä
Jos jollain pääkaupunkiseudulla olisi vanha varmasti toimiva tehostimen pumppu hyllyssä,voisin vielä kokeilla tuon vaihtaa kertaalleen, kun ei millään viitsisi noita huvikseen ostella jos vika ei sittenkään syystä tai toisesta olisikaan juuri pumpussa.
Ideoita viisaammilta odotellen...
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Auto 9-5, 2.0, 2004 , RE85 by JC