9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Olen vielä noviisi Saabisti - aikoinaan kauan sitten tuli sellaisella työsuhderautana hetken aikaa ajettua joten kokemukset ovat enemmän fiilis- kuin kokemuspohjalla .
Ysifemman hankkiminen omaksi käyttöautoksi olisi nyt kuitenkin suunnitelmissa ja tältäkin foorumilta on tullut luettua monenlaista tarinaa tyyppivioista, tsekattavista jutuista jne. Lueskellessani myynti-ilmoituksia ja soitellessani myynnissä olevista autoista lisätietoja olen Aeron kohdalla törmännyt siihen, että autoon on tehty kansiremontti 150-200tkm paikkeilla. Ilmeisesti taas yksi iso pelättävä juttu lisää jos ko. remontin teosta ei tietoa...?
Koskeeko muita kuin Aeroja ja miten autoa tutkittaessa pääsee jyvälle onko syytä olla huolissaan? Juuri tuo Aero ensisijaisesti "tietysti" polttelisi, 2.3t/T voisi myös tulla kyseeseen...
Ysifemman hankkiminen omaksi käyttöautoksi olisi nyt kuitenkin suunnitelmissa ja tältäkin foorumilta on tullut luettua monenlaista tarinaa tyyppivioista, tsekattavista jutuista jne. Lueskellessani myynti-ilmoituksia ja soitellessani myynnissä olevista autoista lisätietoja olen Aeron kohdalla törmännyt siihen, että autoon on tehty kansiremontti 150-200tkm paikkeilla. Ilmeisesti taas yksi iso pelättävä juttu lisää jos ko. remontin teosta ei tietoa...?
Koskeeko muita kuin Aeroja ja miten autoa tutkittaessa pääsee jyvälle onko syytä olla huolissaan? Juuri tuo Aero ensisijaisesti "tietysti" polttelisi, 2.3t/T voisi myös tulla kyseeseen...
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Mikä vm?
Alle vm02 pata on käytännössä finaalissa 200tkm jälkeen jossei tietoa seuraavista asioista:
Öljynvaihdot 10-15tkm
Imusihti putsattu
Huohotus päivitelty
Tarkista jakopään rallatus oli kone mikä vain og femma. Kansivika on se pienin ongelma näissä ja kansia mennyt ihan 100-300tkm välillä.
Kansivian varalta tsekkaat että onko valkosta möhnää tikussa, onko vesiletkut kivikovia (eli ylipaine järjestelmässä) ja katot kupliiko paisarissa kun antaa vähän jenkaa (ei naamaa siihen leilin aukolle) ja keittääkö pata. Ulkoisetkin kannen vuodot näkee aika helposti ja niistä voi vetää johtopäätöksiä.
Käytännössä jos olet vanhempaa kuin 02 aeroa ostamassa ja kilsoja yli 100tkm niin koneremontti lähenee kovaa vauhtia jossei listattuja asioita ole tehty. Ja vaikka olisikin niin onko tehty ajoissa.
Alle vm02 pata on käytännössä finaalissa 200tkm jälkeen jossei tietoa seuraavista asioista:
Öljynvaihdot 10-15tkm
Imusihti putsattu
Huohotus päivitelty
Tarkista jakopään rallatus oli kone mikä vain og femma. Kansivika on se pienin ongelma näissä ja kansia mennyt ihan 100-300tkm välillä.
Kansivian varalta tsekkaat että onko valkosta möhnää tikussa, onko vesiletkut kivikovia (eli ylipaine järjestelmässä) ja katot kupliiko paisarissa kun antaa vähän jenkaa (ei naamaa siihen leilin aukolle) ja keittääkö pata. Ulkoisetkin kannen vuodot näkee aika helposti ja niistä voi vetää johtopäätöksiä.
Käytännössä jos olet vanhempaa kuin 02 aeroa ostamassa ja kilsoja yli 100tkm niin koneremontti lähenee kovaa vauhtia jossei listattuja asioita ole tehty. Ja vaikka olisikin niin onko tehty ajoissa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Minulta tulee myyntiin hyvin pidetty ja huollettu saabi. Uusi moottori pellin alla, jolla varmaa se 70tkm ajettu vasta. Huolettomia kilometrejä kun on moottorista jarruihin uusittu kaikki. Tulee ilimotus kunhan käytän sen ensin leimalla.
Tänään uusittu tuulilasi.
Tänään uusittu tuulilasi.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Kiitos vinkeistä...!
Hakusassa olisi 2004-2009 mallinen peli, tuo huohotin ei siis pitäisi enää olla murhe...
Alle 200 ajettu olisi toiveissa. Pikkuturbossa se ahdin on ilmeisesti kulutusosa, savutuksestako sen kuntoa voisi arvioida jos ei ole uusittu?
Hakusassa olisi 2004-2009 mallinen peli, tuo huohotin ei siis pitäisi enää olla murhe...
Alle 200 ajettu olisi toiveissa. Pikkuturbossa se ahdin on ilmeisesti kulutusosa, savutuksestako sen kuntoa voisi arvioida jos ei ole uusittu?
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Mitä ite käyny liikkeissä saabeja kahtelemassa niin öljyisistä imuputkista ja muutenki jos on öljyä puskenu vaikka mistä niin kyllä jätän koeajamattakin.Julle75 kirjoitti:Kiitos vinkeistä...!
Hakusassa olisi 2004-2009 mallinen peli, tuo huohotin ei siis pitäisi enää olla murhe...
Alle 200 ajettu olisi toiveissa. Pikkuturbossa se ahdin on ilmeisesti kulutusosa, savutuksestako sen kuntoa voisi arvioida jos ei ole uusittu?
Öljynkulutus on yks, mutta sehä selvii ku ite ajelee pitkään.
Selkeesti huomaa kun ottaa dp:n irti ja kokeilee turbon siipeä, että onko välyksiä. Hankala tehdä koeajon yhteydessä. Kyllähän seki jos on tosiaa paljon öljyä moottorin imuputkessa niin sehän kielii että turbo vuotaa.
Kaipa se jonkinverran savuakin pukkaa jos kerran palotilaan vuotaa. Pienet määrät ei varmaan ole selvästi havaittavissa.
Ite ostin kesällä -05 2,3t farkun. Ajettu 204tkm. Oli näköjään turbo uusittu, mutta ei mitään turbon kuitteja ja ylipäätään mitään varaosan kuitteja missään mistään huollosta, ainoastaan hyppösen korjaamon kuitteja pari-kolme, joita on vaikea tulkita käsialan takia.
Muuten oli hyvin pidetty ja öljyt vaihdettu ajallaan, kun taisi olla saabistin entinen auto.
Öljyä jonkinverran syö vaikka se turbo siellä näyttää uudelta, sepä onkin se garretti. Vaihtuu kyllä mitsuun joskus kun rikastuu.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Eikös tuo imuputki ole aina öljyinen ainakin jonkin verran? Vähän vaikeaa määritellä mikä on paljon. Mullakin 9-3:ssa se on öljyinen, kulutus silti aika pientä. Turbolla ajettu noin 100 tkm, kymppitonnilla öljyä voi kulua vähän yli litra kaikkineensa.
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Huohotin ei, mutta jakopää ja muut koneen viat kyllä.Julle75 kirjoitti:Kiitos vinkeistä...!
Hakusassa olisi 2004-2009 mallinen peli, tuo huohotin ei siis pitäisi enää olla murhe...
Alle 200 ajettu olisi toiveissa. Pikkuturbossa se ahdin on ilmeisesti kulutusosa, savutuksestako sen kuntoa voisi arvioida jos ei ole uusittu?
Varmin vaihtoehto on hankkia tosiaan koneremontoitu ajopeli heti kättelyssä, tai vielä varmempaa on ostaa halvalla konevikainen auto ja tehdä se koneremppa, tietää ainakin kuka tehnyt ja millainen remontti. Noissa raatojen ostossa vain se, että ei pysty muuta autoa testaamaan jossei ole enää liikuntakykyinen.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Yksilöitähän nää on, en menis yleistämään, että 200tkm ajettu on susi huonommallakaan huollolla.Bapsu kirjoitti:Mikä vm?
Alle vm02 pata on käytännössä finaalissa 200tkm jälkeen jossei tietoa seuraavista asioista:
Öljynvaihdot 10-15tkm
Imusihti putsattu
Huohotus päivitelty
Sigun -98 170 heppainen oli ex-liisari pääkaupunkiseudulta, huollot ja huolenpito sen mukaan. Tuli meille 155tkm ajettuna, joku virisofta purkissa.
Itse hommasin lisää viriä, Garrett antautui ensin, Mitsun myötä sitten kytkin. Nämä tuolla 200tkm paikkeilla, kun speksit oli 285Hv/440Nm.
Vähän myöhemmin meni jakopää uusiksi, ei pahasti rohissut, mutta kiristäjä oli pitkällä. Remontin yhteydessä tarkistettiin sihti, muutamia murusia löytyi. PCS:n Riku tuumasi, että ihan puhdas kone. Itse laitoin tuohon huohotinpäivityksen n. 170tkm ajettuna.
Nyt, liki 290tkm ajettuna pölläyttää toisinaan kylmästartissa, mutta öljynkulutus on maltillista. Hyökkää hienosti ja kone käy nätisti, mutta männänrenkaat kaipais huomiota.
Sigun Aerossa on 215tkm mittarissa, eikä koneesta ole avattu luukkuakaan, ellei tulpanreikiä lasketa
Erinäisillä etanolivireillä ajeltu 100tkm => tähän päivään. Meidän toimesta siis satatonnia etanolilla 285Hv/450Nm kokoonpanolla.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Kertokaahan nyt, että mikä hemmetti tuo sigun on? muutamat käyttää tällä foorumilla sitä etuliitettä Saabistaan, mutta mulle ei aukea sen tarkoitus..
Etsillä hain sanaa sigun, niin jotain 483 kohtaa tuli sillä sanalla, mutta en vaivautunut niistä lähteä selvittämään asiaa.
Mä olen tällä foorumilla jo yli 10 vuotta roikkunut, mutta tuota sanaa en ole saanut selvitettyä
Etsillä hain sanaa sigun, niin jotain 483 kohtaa tuli sillä sanalla, mutta en vaivautunut niistä lähteä selvittämään asiaa.
Mä olen tällä foorumilla jo yli 10 vuotta roikkunut, mutta tuota sanaa en ole saanut selvitettyä
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Sigu on se missä sullakin lukee se sun autosi.
Termos; onhan se joo osittain tuuripeliä miten kestää ja uudet T7:kat kestää paremmin. Vanhoista vaan syytä varoitella kun aika moni alkaa olemaan semmoisilla kilometreillä, että moni remontti olisi pitänyt tehdä. Ja eihän T7 välttämättä mikään huono kone ole, moni fiiatti tai muu halpa kippo on koneen puolesta ihan samassa jamassa 200tkm jälkeen, muttakun korikin on jo paalikunnossa, siinä missä femmalla ajetaan vähintään se toinen mokoma.
Termos; onhan se joo osittain tuuripeliä miten kestää ja uudet T7:kat kestää paremmin. Vanhoista vaan syytä varoitella kun aika moni alkaa olemaan semmoisilla kilometreillä, että moni remontti olisi pitänyt tehdä. Ja eihän T7 välttämättä mikään huono kone ole, moni fiiatti tai muu halpa kippo on koneen puolesta ihan samassa jamassa 200tkm jälkeen, muttakun korikin on jo paalikunnossa, siinä missä femmalla ajetaan vähintään se toinen mokoma.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Varsinaista kansivikaa ei varmasti suurimmassa osassa autoista ole ollut vaan kannenpultit pääsee löystymään nin rupeaa vuotamaan öljyä tai jäähdytinnestettä.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
Signature=allekirjoitus,eli juurikin tuo mihin itse olet laittanut autosi tiedothenkkaw10 kirjoitti:Kertokaahan nyt, että mikä hemmetti tuo sigun on? muutamat käyttää tällä foorumilla sitä etuliitettä Saabistaan, mutta mulle ei aukea sen tarkoitus..
Etsillä hain sanaa sigun, niin jotain 483 kohtaa tuli sillä sanalla, mutta en vaivautunut niistä lähteä selvittämään asiaa.
Mä olen tällä foorumilla jo yli 10 vuotta roikkunut, mutta tuota sanaa en ole saanut selvitettyä
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: 9-5 osto suunnitelmissa/kansivika?
No ni, sekin selvisi kysymällä, kiitos vastauksista
Saab 95 2.3t autom.-06