Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Hei. Outo ongelma , lämmityslaite alkaa puhaltaa vain kylmää noin 15 km ajon jälkeen . Ja sitten onkin tosi kylmää ilmaa.
Mikähän aiheuttaa, jäähdytysnestettä on kyllä , vaikka välillä ollutkin hävikkiä hiukan nesteessä.
Piti lämmityslaitteen propelli jonkin aikaa mekkalaa , mutta lopetti muutaman kk jälkeen. Oiskos hiilet menneet?
Kyseessä siis 9000 2.0 l turbo 1988
Mikähän aiheuttaa, jäähdytysnestettä on kyllä , vaikka välillä ollutkin hävikkiä hiukan nesteessä.
Piti lämmityslaitteen propelli jonkin aikaa mekkalaa , mutta lopetti muutaman kk jälkeen. Oiskos hiilet menneet?
Kyseessä siis 9000 2.0 l turbo 1988
Saab 9000 2.0 l turbo -88..... Kylä lähtöö....
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Termostaatti vääränlainen, aukeaa liikaa ja pikkulautanen sulkee lämppärille menevän kierron?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Jos autossa on ACC ja "lämmityslaitteen propelli" on se sisäilmananturi kojetaulussa, niin se ei pyöri, jolloin mittaa lämmintä ilmaa kojetaulun sisältä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Jos ACC-autossa tulee kylmää, vaikka ACCn kalibrointi (AUTO + VENT) on tehty, ja lämpötilatoive HI asetettu, vika ei liene sisälämpöanturissa eikä sen propellissa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
HIlla lämpöä tulee mutta jos laskee yhdenkin pykälän alas, tulee kylmää kyytiä....
Saab 9000 2.0 l turbo -88..... Kylä lähtöö....
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Eli vika voinee olla sisälämpötilan anturissa. Sehän on kojelaudassa siinä penkinlämmittimien katkaisimien paikkeilla, sellainen tähtäimen näköinen systeemi.
Tuossa esimerkki, joskin 9-3:sta ->
Tuossa esimerkki, joskin 9-3:sta ->
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Pitää tutkia ekas tuo sisätilalämpö anturi , toisaalta mietityttää voiko joku rele temppuilla? Vähän on hakusessa kun ei auto huollossakaan keksineet vikaa lämppärin toimimattomuuteen. Sehän se outoa onkin että hetken toimii mutta pidemmällä reissulla alkaa jäätävä kylmyys eikä viittis sen hi nappulankaan kanssa leikkiä kun sen jälkeen sauna.
Saab 9000 2.0 l turbo -88..... Kylä lähtöö....
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
No sisäanturihan on käyttämättömyyden jäljiltä samassa lämpötilassa kuin kabiini mutta jos se pieni tuuletin ei toimi, lämpenee käytön myötä, ACC kuvittelee kabiinin lämpötilan nousevan samaa tahtia ja yrittää sitten jäähdyttää. Oireet sopivat hyvin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Mawerickin neuvosta vaan vaari. Se lämpötilaa mittaava tuuletin niiin ku painaa sormea kevyesti aukolle pitäs tuntua sormenpääs pieni imu ja jos ei on niin nopiasti irrottaa. Noihin kertyy imetystä iilmasta pölyä ja epäpuhtauksia tai laakeri kuivua / sipata. On noita omiakin putsattu ja samalla iirrotuksella rahinan ja jäykkyyden takia öljytyttykin.
Jos ei auta niin purkuvehkeistä löytyy foorumillakin ehjää tilalle..
Jos ei auta niin purkuvehkeistä löytyy foorumillakin ehjää tilalle..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Juu ei ollut imua koitan putsata sen haistelu anturin. Lähtee varmaan vetämällä irti kuhan jolloin
meisselillä kampeaa? Jos ei tokene käsittelyn jälkeen tilaan täältä rompetorilta uudemman. Kiitos vinkeistä.
meisselillä kampeaa? Jos ei tokene käsittelyn jälkeen tilaan täältä rompetorilta uudemman. Kiitos vinkeistä.
Saab 9000 2.0 l turbo -88..... Kylä lähtöö....
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Tämä tulee nyt ulkomuistista, mutta vetämällä lienee lähteä irti vain anturin edessä oleva "silmikko". Se siis irtoaa kojelaudasta ulospäin. Itse anturi moottoreineen on tämän jälkeen mahdollista kammeta irti kiinnityskynsistään, jolloin se irtoaa kojelaudan sisälle.
ACC:n paneelin irrottamalla pääsee käsiksi tuohon anturikokoonpanoon; irrottamaan johtoliittimen ja sen jälkeen saamaan anturin pöydälle toimenpiteitä varten. Eli toinen käsi sitä kautta anturikokoonpanoon kiinni, ja toisella kammetaan kiinnityskynsiä etupuolelta.
ACC:n paneelin irrottamalla pääsee käsiksi tuohon anturikokoonpanoon; irrottamaan johtoliittimen ja sen jälkeen saamaan anturin pöydälle toimenpiteitä varten. Eli toinen käsi sitä kautta anturikokoonpanoon kiinni, ja toisella kammetaan kiinnityskynsiä etupuolelta.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Ellei radioaukosta pääse pukkaamaan ACC:tä ulos, niin sitten hätävilkku päälle jolloin sen voi vetää ulos parilla meisselillä. Sitten keskisormi sisään ja kello pullautetaan ulos. Nyt pääsee käsiksi ACC:hen.
Näin ei jää ikäviä meisselin jälkiä. Joskus kellon kynnet on ikävästi koholla. Tätä varten olen tehnyt L-mallisen koukun, jonka ujutan hätävilkun reiästä.
Näin ei jää ikäviä meisselin jälkiä. Joskus kellon kynnet on ikävästi koholla. Tätä varten olen tehnyt L-mallisen koukun, jonka ujutan hätävilkun reiästä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Kiitos taas vinkeistä miten se ACC lähtee irti tänään ehdin vain ottaa etukannen pois. Mutta olipa pölypesäke , joten ei ihme jos on takunnut. Imuroin sen vielä ja kokeilen ajella pitkin ja poikin ensin , ennenkuin alan purkaa koko sydeemin irti.
Saab 9000 2.0 l turbo -88..... Kylä lähtöö....
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Eli se ACC haisteluanturin imurointi pölystä auttoi, lisäksi suihkautin wurthin kosteuden poisto ja voitelu ainetta sisuksiin. A vot nyt taas pelittää normaalisti ja lämpöä piisaa pidemmälläkin reissulla.
Saab 9000 2.0 l turbo -88..... Kylä lähtöö....
Re: Lämmitys puhaltaa vain kylmää noin 15 km jälkeen
Hyvä.
Noita kannattaa imuroida ja kuulee kyllä sirinänkin jos kuivillaan
Tuossa työvehje s40 oli myös joku aika sitten kun keskikonsolin säätimien polttimot vaihettiin pölypalloja haistelijan mitta-aukos kiitettävästi niin ei katso automerkkiäkään.
Noita kannattaa imuroida ja kuulee kyllä sirinänkin jos kuivillaan
Tuossa työvehje s40 oli myös joku aika sitten kun keskikonsolin säätimien polttimot vaihettiin pölypalloja haistelijan mitta-aukos kiitettävästi niin ei katso automerkkiäkään.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01