9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Heips, eli kulkinetta vaihtamassa aeroon. Osaatteko listata mihin kannattaa 9-5 hankinnassa kiinnittää huomiota muuhun kuin ne yleiset huohuotin päivitys tehtynä autot joita katellu ovat 300k kahta puolen joissain oli kone laitettu jolla ajettu 240k. Tietty huoltohistoria jne? Mitä muuta? Autot joita olen sihtaillut ovat olleet 2000-2003 mallien haarukassa.
Kiitoksin, Olpe
Kiitoksin, Olpe
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Ruoste.
Itsellä yhden femman kanssa käynyt vissiin tuuri. Ruostetta ei juurikaan ole. Kaksi muuta sitten onkin oma tarinansa.
Takapää näissä tuntuu olevan se heikoin lenkki tuon korroosion kannalta, varapyöräkotelo, helmamuovien alla pääsee hyvin muhimaan ja takapyörien sisälokasuojamuovien alla voi odottaa yllätys.
Peräkontin luukku tahtoo muhia ainakin farkuissa.
Itsellä yhden femman kanssa käynyt vissiin tuuri. Ruostetta ei juurikaan ole. Kaksi muuta sitten onkin oma tarinansa.
Takapää näissä tuntuu olevan se heikoin lenkki tuon korroosion kannalta, varapyöräkotelo, helmamuovien alla pääsee hyvin muhimaan ja takapyörien sisälokasuojamuovien alla voi odottaa yllätys.
Peräkontin luukku tahtoo muhia ainakin farkuissa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Täytyy kompata Sabanistia. Ruoste voi olla jo tosi pitkällä, jos on päässyt muhimaan muovihelmojen alla ja farkun takaluukun alareunassa ja kahvan alla.
Jos manuaalia haet niin kannattaa vekslailla vaihteita. Vivusto väljistyy ja pykälät saattaa pomppia pois päältä. Tähän on toki korjaus olemassa, mutta holkkien vaihto on ahdas ja työläs operaatio.
04-05 olis mun valinta, paras vuosikerta omasta mielestä. Koeajo kertoo paljon, ton ikäisessä jos ei ole iskareita (ja jousia) vaihdettu niin alusta on varmasti jo ehtoopuolella.
Jos manuaalia haet niin kannattaa vekslailla vaihteita. Vivusto väljistyy ja pykälät saattaa pomppia pois päältä. Tähän on toki korjaus olemassa, mutta holkkien vaihto on ahdas ja työläs operaatio.
04-05 olis mun valinta, paras vuosikerta omasta mielestä. Koeajo kertoo paljon, ton ikäisessä jos ei ole iskareita (ja jousia) vaihdettu niin alusta on varmasti jo ehtoopuolella.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Tässä ois sata mistä valita.
https://www.blocket.se/hela_sverige?q=s ... =32&cbl1=2
https://www.blocket.se/hela_sverige?q=s ... =32&cbl1=2
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
itsellä on aero joka on kova ryyppäämään öljyä joka johtuu männänrenkaista. ja jakoketjunkiristin on jo ihan ulkona eli kone poka on tulossa 240tk ajettu. myös takarenkaiden takaa on kovan päässyt happanemaan. kannattaa koittaa löytää suomi tai ruotsi tuonti auto tai tuottaa itse ruotsista.
omani on tuotu ranskasta 2010 ja tuodessa ei ole kunnolla massattu tai sit on ollu mätä jo tuodessa.
suosittelen koeajolla käymään jollain autokorjaamolla nosturilla ni näkee ainakin mätä ongelman.
omani on tuotu ranskasta 2010 ja tuodessa ei ole kunnolla massattu tai sit on ollu mätä jo tuodessa.
suosittelen koeajolla käymään jollain autokorjaamolla nosturilla ni näkee ainakin mätä ongelman.
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Mulla yksi 2004 oli ruottista ja oli ruosteessa ja nykyinen 2006 on kans ruskiaa keränny mutta tuo 2000 on aikalailla ruostevapaa ja on uitettu keskieuroopasta aikoinaan. Eli ei se ole mikään takuu ettei olisi ruostetta.
Kurkkaa tuon vararengaskotelon jos siinä on ruskiaa niin varmasti on muuallakin.
Konehan tuossa 2000 melassa on ehtoopuolella, syö öljyä ja vaihelaatikkokin taitaa vedellä viimeisiä ajettu 325tkm
Kurkkaa tuon vararengaskotelon jos siinä on ruskiaa niin varmasti on muuallakin.
Konehan tuossa 2000 melassa on ehtoopuolella, syö öljyä ja vaihelaatikkokin taitaa vedellä viimeisiä ajettu 325tkm
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Kiitos infosta. Mennäänpä koe ajolle. Sen verran tiiän että kone yhteen näistä mielenkiinno kohteista on vaihettu tosiaan 240k (ilmeisesti joltain foorumilaiselta ostettu) ja korilla ois ajettu se 300k. Turpo on ilmeisesti aika tuore. Jokapäästä en tiiä ku en oo päässy vielä kurkkimaan. Mutta näillä eväillä pääsee aika pitkälle. Itellä tuo nykynen 9-3 väpättää sen verran ajossa että en sitä ala ennään sen kummempi korjaa ois laatikon vaihto tiedossa. Harmi koska tuohon laitettiin alle vuosi sitte mitsu turbo ja jakopää kokonaan. Mutta menempä testaileen 9-5 Airoja ja mietin niistä jotain.
Kiitoksin, Olpe
Kiitoksin, Olpe
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Kannattaa hommata se mihin on jo tehty jakopää. 200 ajettu voi rallattaa yhtä pahasti kuin 300. Tonnin homma liikkeessä, osat 250€.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Öljyä voi tosiaan kulua, jos männänrenkaat on valmiit, tämä ei välttämättä näy tehoissa tai savutuksena. Sigun Aerolla oli 370tkm ajettu ja jakopää ja Turbo oli tietääkseni alkuperäisiä. Kone kävi tosi nätisti ja tehojakin oli. Paljon matka-ajoa ja öljynvaihdot 10tkm välein oli selkeästi säästänyt konetta, vrt. epämääräisesti huolletut vastaavat.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
onhan noita kauhukuvia ja kehuja laidasta laitaan. Ainahan pitää muistaa että käytetty ja vanha auto on juuri sitä vanhaa. Mutta jos sitten teoriassa miettii jos öljyn vaihdot on tehty 10k välein. Huohuotus päivtitetty aikanaaan ja kunnossa. Öljy pohja putsattu vasta perusteellisesti. Kone ei pidä mitään epänormaalia ääntä, joten kyllä kait semmosen yksilön uskaltanee ostaa.
No sitten vielä se, että kun autosta muuten pitää kaikipuolin, niin onko näissä 2,3 koneissa mahdollisuutta vaihtaa t5 (tai muita vastaavia) lujempia osia kuten kolkkien 205e jne kohdall. Kun jakopään remppa tulee vastaan niin samalla vaihtas rompetta koneseen muutakin? Mitä muuta suosittelette samaan hommaan tehtäväksi. Kone ilmeisesti nostetaan jokatapauksessa jakopää rempassa pois.
Terv, Tietämätön saapisti
No sitten vielä se, että kun autosta muuten pitää kaikipuolin, niin onko näissä 2,3 koneissa mahdollisuutta vaihtaa t5 (tai muita vastaavia) lujempia osia kuten kolkkien 205e jne kohdall. Kun jakopään remppa tulee vastaan niin samalla vaihtas rompetta koneseen muutakin? Mitä muuta suosittelette samaan hommaan tehtäväksi. Kone ilmeisesti nostetaan jokatapauksessa jakopää rempassa pois.
Terv, Tietämätön saapisti
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
b234e/r moottorin kiertokanget+männät toimivat alakerran vahvistimina. Saa sen jakopään tehtyä moottori paikoillaan, löytyy myös WIS ohje tälle.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Jos aikoo motin nostaa pois ja vaihtaa ajkoketjun ja "vähän muutakin rompetta" niin alkaa olla paikka miettiä ihan uutta konetta jo...kone joku 1300€olpe kirjoitti:onhan noita kauhukuvia ja kehuja laidasta laitaan. Ainahan pitää muistaa että käytetty ja vanha auto on juuri sitä vanhaa. Mutta jos sitten teoriassa miettii jos öljyn vaihdot on tehty 10k välein. Huohuotus päivtitetty aikanaaan ja kunnossa. Öljy pohja putsattu vasta perusteellisesti. Kone ei pidä mitään epänormaalia ääntä, joten kyllä kait semmosen yksilön uskaltanee ostaa.
No sitten vielä se, että kun autosta muuten pitää kaikipuolin, niin onko näissä 2,3 koneissa mahdollisuutta vaihtaa t5 (tai muita vastaavia) lujempia osia kuten kolkkien 205e jne kohdall. Kun jakopään remppa tulee vastaan niin samalla vaihtas rompetta koneseen muutakin? Mitä muuta suosittelette samaan hommaan tehtäväksi. Kone ilmeisesti nostetaan jokatapauksessa jakopää rempassa pois.
Terv, Tietämätön saapisti
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Mistähän mahtaisi uuden koneen saada edes likipitäen tuohon hintaan?
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
on ainakin saanut,jossain juttelivat ja hinta oli tuo.
oisko ollu virossa saabiantilla?
oisko ollu virossa saabiantilla?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Jossain foorumin viestissä viitattiin tähän : https://www.saabsunited.com/2012/03/neo ... stock.html
Kyseinen ilmoitus on kuitenkin vuodelta 2012 ja ei taida olla enää voimassa oleva tarjous.
Kyseinen ilmoitus on kuitenkin vuodelta 2012 ja ei taida olla enää voimassa oleva tarjous.