Koittanut kattella ja lukea että mitkä näille olisi normi arvot? Kuuluuko tyhjäkäynnillä ilman vaihdetta olla about 0? Entäs jos automaatti vaihde päällä ja jarrulla pitää paikallaan? Moottorijarrutuksessa automaatilla?
Tyhjäkäynnillä P asennossa huitelee 1000-1300 ajon jälkeen, kaasulla ajossa siellä nollan molemmin puolin ja moottorijarrulla nousee yli tonniin taas kun päästää kaasun ja antaa rullata.
Open sidistä löytyy kaksi lambda arvoa. Muokkaus: näköjään samaa näyttää molemmat..
Jarrupolkimen saan menemään pohjaan jos kunnolla pitää pohjassa jonkun aikaa. Tehostaja?
Etanoliarvot (adaptaatio) normaaleja, amul pomppii +200 - -200 yleensä.
Ei vuoda jarrut, säiliössä pysyy pinta. Ja ei se tuntuma ole semmonen että putki olisi rikki ja poljin valahtaisi. Auto pysähtyy hyvin
Eli ehkä se on tuo tuntuma vaan sitten mikä hämää.
Eli lambda on korkea mulla tyhjäkäynnillä ja kun päästää kaasun vauhdissa.
Reippaammalla kaasulla lambda on 0 myös.
Mitäs kannattaisi kurkata jos jollakin olisi jotain hajua?
Tottakai reippaammalla kaasulla lambda on nolla kun softa käskee ohittaa lambdaohjauksen. Samoin noilla moottorijarrutuksen arvoilla ei mitään merkitystä.
Jos normiajossa tasakaadulla arvot huitelee palttiarallaa +-200 niin kaikki kunnossa. Isommat arvot viittaa vuotoon jossakin. Samoin jos jarrua painaessa nousee tappiin niin jartutehostin vuotaa.
Millon on alipaineletkut uusittu?
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
Juu normiajossa pyörii nollan molemmin puolin. Heti kun päästää kaasun niin pomppaa ~1000 ja jää sinne. Tosin turbiinilukkokin varmaan aukeaa hitaalla vauhdilla ja menee tyhjäkäynnille.
Alipaineletkuista ei tietoa, joskus niitä näköjään vaihdeltu kun on sinisiä.
Auto ollu mulla parikuukautta.
Perusjarrutuksessa arvot pysyy samoina kuin pitäisi polkimella paikallaa. Tonnin tienoilla.
Voisi kai noi alipaineletkut vaihtaa kun ei paljoa maksa. Onko tietoa letkun koosta?
Välillä vuotaa, välillä ei?
Jarrutehostimelta lähtee alipaineletku, tarkista se. (kovaa letkua jossa useampi takaisku ja haaroitus)
Tuon putken kiinnitys nipatkin voi vuotaa.
Nyt kun ajeli kotia niin oli kaikki normaalisti
Lambda 0 tyhjäkäynnillä ja vaihde päällä jarru pohjassa.
Ei tajuu.. eilen ja aikasemmin ihan eri arvot
Katsoitko heti käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä tuon lambda-arvon... Sen kuuluukin olla nolla jonkun aikaa ennenkuin lämpiää.
Onko mitä rautamuutoksia autossa? Suuttimissa tai polttoaineen painessa?
Maikki kirjoitti:Samoin noilla moottorijarrutuksen arvoilla ei mitään merkitystä.
On merkitystä. Lambda-arvo moottorijarrulla menee nollaksi (tiettyjen ehtojen täyttyessä, moottorin lämpötila jne...). Silloin kun lambda-arvo moottorijarrulla ei mene nollaksi, niin polttoaineensyöttöä ei katkaista, eli moottorijarruttaminen on turhaa polttoainetalouden kannalta. Asian voi todentaa etsimällä SIDistä hetkellisen kulutuksen symbolin eli Fuel.
Joo nollaa se näyttää pelkästään kun kylmänä käynnistää.
Kunhan numerot alkoi siinä sitten vilistä niin toimi sen 15km mitä ajelin kotia. Aina haki nollan tuntumaan pyörimään lambda kun pysähtyi.
Kävin vielä kaupassakin ja uuden starttauksen jälkeen oli arvot kohdillaan.
Ainoa ero säässä oli että kylmempi kuin muina päivinä ja aamulla oli pakkasta. Vantaalla siis tämä.
Rautamuutoksista vaikea sanoa. Vakioputki ei ole kun se merkattu vaihdetuksi huoltokirjaan.
Ajoa tiedossa tuossa parin tunnin päästä niin katsotaan miten tänään toimii
Sain kyllä matkalla P1300 vikakoodin esiin kunnon kiihdytyksellä (yli 5000rpm) mutta en usko että sillä tekemistä tämän kanssa. Uudet tulpat löytyy kontista niin voisi vaihtaa ne kun ei ole tietoa koska nykyiset pistetty kiinni. Nollasin sen koodin pois pasilassa.
Muokkaus: joskus aikaisemmin samanlaisessa tilanteessa tullut P1303 eli kolmospytyn misfire ilmeisesti.
Ok
Voisihan sitä ämpäriä katsoa jostain jos rakentelis siitä uuden ja vanhan jättäisi varalle.
Pumpusta ei hajuakaan mikä siellä nyt on.
Kävin vaihtamassa tulpat. Koneessa oli kiinni ranskalaiset ja nyt made in japan.
Kävin antaa kuritusta useamman ison kiihdytyksen verran ja en saanut toistettua tuota misfire ongelmaa.
Lambda oli taas normaali kun pysähteli.
Noh jatkan seuraamista ja alan miettimään bensapumpun vaihtoa