Eipä ne suomalaiset tai Ruåttalaaset oo sen kummemmin massattu ellei edelliset omistajat ole asiasta huolehtinut.rock n roll kirjoitti:itsellä on aero joka on kova ryyppäämään öljyä joka johtuu männänrenkaista. ja jakoketjunkiristin on jo ihan ulkona eli kone poka on tulossa 240tk ajettu. myös takarenkaiden takaa on kovan päässyt happanemaan. kannattaa koittaa löytää suomi tai ruotsi tuonti auto tai tuottaa itse ruotsista.
omani on tuotu ranskasta 2010 ja tuodessa ei ole kunnolla massattu tai sit on ollu mätä jo tuodessa.
suosittelen koeajolla käymään jollain autokorjaamolla nosturilla ni näkee ainakin mätä ongelman.
9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Minun logiikkaan ei oikein mene että tuomitset auton huonoksi mahdollisten vikojen perusteella vaikkei niistä ainutkaan ole toteutunut ja myyt auton sillä perusteella poisjooseppi78 kirjoitti:Luotettaviahan ne on kaikki jos etukätteen vaihtelee palikkaa. Kyllä ne kaikki 9-5:sen lukuisat matkan mahdollisesti keskeyttävät tyyppiviat tekivät sen että jäi ainokaiseksi saabiksi vaikka matkalle ei kertaakaan jääty. Eipä silti, kyytihän oli hyvää ja kulkua piisas.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
^ Pirssissä oli vikaa kun sen myin, tämän kerroin avoimesti myynti-ilmoituksessa ja halvallahan se meni. Loppu mielenkiinto kun sai pari vuotta olla kädet rasvassa päntiönnään eikä se tekeminen loppunut koskaan. Lisäksi arvostan kulkineessa varmuuttaa perille pääsystä kun ollaan pesueen kanssa liikenteessä tai mamma on muksujen kanssa tien päällä. Tässäpä vielä nopsaan ulkomuistista tehdyt jutut 289-330tkm väliltä:
-männänrenkaat+venttiilinvarrenkumet+kiertokangenlakrut+uusittavat tiivisteet
-kaa
-imm
-vesiventtiili (lämppärille)
-turbon vesiputki (kannesta turbolle)
-laturi (ainoa minkä teetätin ulkopuolisella)
-vetarin tukilaakeri
-termari
-vesiletku (kannen päästä vesiventtiilille)
-syyläri
-alipaineputkistomysteeri jarrutehostimelta+imarin nippa
-alipaineletkut
-evapin kanssa painiskelua
-kaasuläppäkotelon tiiviste ylös ja alas
-ynnä normihuollot (moott.öljyt, autom.lootanöljyt, jähynesteet vaihtunu useasti )
-käkkäriä roplattu leimalle
Tässäpä nyt alkuun mitä tuli mieleen <3
-männänrenkaat+venttiilinvarrenkumet+kiertokangenlakrut+uusittavat tiivisteet
-kaa
-imm
-vesiventtiili (lämppärille)
-turbon vesiputki (kannesta turbolle)
-laturi (ainoa minkä teetätin ulkopuolisella)
-vetarin tukilaakeri
-termari
-vesiletku (kannen päästä vesiventtiilille)
-syyläri
-alipaineputkistomysteeri jarrutehostimelta+imarin nippa
-alipaineletkut
-evapin kanssa painiskelua
-kaasuläppäkotelon tiiviste ylös ja alas
-ynnä normihuollot (moott.öljyt, autom.lootanöljyt, jähynesteet vaihtunu useasti )
-käkkäriä roplattu leimalle
Tässäpä nyt alkuun mitä tuli mieleen <3
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Voi kun tuo lista olisikin noin lyhyt itsellänikin... Olet ollut onnekas jooseppi78 !
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Täytyy kyllä ihmetellä, miten paljon voi joutua osia vaihtamaan.
Tuossa mun ex -Aerossa vei tiettävästi ollut vaihdettu kuin kuluvia osia alustaan ja jarruihin, öljyjä tiuhaan ja IMM noin puolessa välissä matkaa ja mittarissa 370tkm. Softa oli tiettävästi alkuperäinen eli ajettu vaan bensalla.
Tuossa mun ex -Aerossa vei tiettävästi ollut vaihdettu kuin kuluvia osia alustaan ja jarruihin, öljyjä tiuhaan ja IMM noin puolessa välissä matkaa ja mittarissa 370tkm. Softa oli tiettävästi alkuperäinen eli ajettu vaan bensalla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
^^Tuosta listasta puuttu vielä vaikka mitä tarpeellista.
Tankin pannat, jarruputket, pari turbonvaihtoa , jakopään ropaus , laakerit , männänrenkat, kytkinremppa, vaihteisto ja vaihdevivusto ymymym.
Kuinka tuo edes liikkuu
Tankin pannat, jarruputket, pari turbonvaihtoa , jakopään ropaus , laakerit , männänrenkat, kytkinremppa, vaihteisto ja vaihdevivusto ymymym.
Kuinka tuo edes liikkuu
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Pari turbon vaihtoa. Kytkinremontti tolle ajomäärälle. Herää kysymys auton käyttötapaan liittyen remontin määrään. Aika pitkä toi siun lista muutenkin että oiskohan käyttötavalla ollu osuutta asioiden kulkuun.?Fakiiri kirjoitti:^^Tuosta listasta puuttu vielä vaikka mitä tarpeellista.
Tankin pannat, jarruputket, pari turbonvaihtoa , jakopään ropaus , laakerit , männänrenkat, kytkinremppa, vaihteisto ja vaihdevivusto ymymym.
Kuinka tuo edes liikkuu
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Minun autoon oli jakopää tehty tp-ketjuineen 200tkm kieppeillä ja turbo vaihdettu samoihin aikoihin mitsun mutkaan mutta garretin putkilla. Ja automaattihan oli 4-lovinen eli se parempi Jarruremppa olisi ollut vielä tulossa, eteen palat kerran vaihdoin.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Noh, kait 300tkm ajetussa koslassa on jo vikojakin.
9-5 Aero - 00
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Saattaahan siinä mennä usko mihin tahansa automerkkiin jos 40 tkm aikana joutuu tuon verran remppaa tekemään. Meilä on suurin piirtein saman verran ajettuna ostettu femma talouteen ja hämmästyttävän vähällä rempalla ollaan päästy. Oikeastaan vasta ostamisen jälkeen havahtunu siihen että mikä kaikki olis voinu olla jo valmiiksi rikki .jooseppi78 kirjoitti:^ Pirssissä oli vikaa kun sen myin, tämän kerroin avoimesti myynti-ilmoituksessa ja halvallahan se meni. Loppu mielenkiinto kun sai pari vuotta olla kädet rasvassa päntiönnään eikä se tekeminen loppunut koskaan. Lisäksi arvostan kulkineessa varmuuttaa perille pääsystä kun ollaan pesueen kanssa liikenteessä tai mamma on muksujen kanssa tien päällä. Tässäpä vielä nopsaan ulkomuistista tehdyt jutut 289-330tkm väliltä:
-männänrenkaat+venttiilinvarrenkumet+kiertokangenlakrut+uusittavat tiivisteet
-kaa
-imm
-vesiventtiili (lämppärille)
-turbon vesiputki (kannesta turbolle)
-laturi (ainoa minkä teetätin ulkopuolisella)
-vetarin tukilaakeri
-termari
-vesiletku (kannen päästä vesiventtiilille)
-syyläri
-alipaineputkistomysteeri jarrutehostimelta+imarin nippa
-alipaineletkut
-evapin kanssa painiskelua
-kaasuläppäkotelon tiiviste ylös ja alas
-ynnä normihuollot (moott.öljyt, autom.lootanöljyt, jähynesteet vaihtunu useasti )
-käkkäriä roplattu leimalle
Tässäpä nyt alkuun mitä tuli mieleen <3
Meidän saappiin tehdyt rempat ulkomuistista:
-Pa-pumppu
-Jarruputket taakse, käsijarruvaijerit
-Pakoputki puolisarja
-Jarrulevyt ja palat eteen
-Venttiilikopan tiiviste
Siinäpä isoimmat mitä yhtäkkiä tuli mieleen. Varmaan jotaki muutaki on, öljynvaihtoja luonnollisesti muutamia . Femma on ollut meillä tammikuusta 2010 kilometrejä kertynyt siinä ajassa 70 tkm. Mittarilukema nyt vähän pääle 350 tkm.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ma Heinä 08, 2013 10:40
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
mulla on aero vm 08 ja mittarissa on 280 000km. otin sen aikoinaan vähän alle 100.000 ajettuna. autoon on tuona aika rempattu seuraavat kohteet
jarru levyt ja palat kerran
puslat
pakoputki puolisarja
apurungon kumit
sytytyskasetti kerran
vaihteiston se nivel tanko
+ normihuollot eli
öljyt noin 10.000 välein
käyttöhihna hiluineen
nesteet ja vaihteistoöljyt
ilmastoinnissa oli joskus häikkä kun paineanturin johto oli oikarissa.
bensapumppu on ollut peräkontissa 180.000km jälkeen, mutta eipä ole vielä vaihdettu
jarru levyt ja palat kerran
puslat
pakoputki puolisarja
apurungon kumit
sytytyskasetti kerran
vaihteiston se nivel tanko
+ normihuollot eli
öljyt noin 10.000 välein
käyttöhihna hiluineen
nesteet ja vaihteistoöljyt
ilmastoinnissa oli joskus häikkä kun paineanturin johto oli oikarissa.
bensapumppu on ollut peräkontissa 180.000km jälkeen, mutta eipä ole vielä vaihdettu
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Tämän viestin laittamisen jälkeen olen 2 reissua ajanut femmalla. Toisella niistä porsi ohjaustehostimen pumppu, ja seuraavalla ajokerralla vahvistettu n. 1,5v vanha bypass.. Älkää hyvät ihmiset ostako näitä paskaläjiä. Ei niinku ainuttakaan ajokertaa ettei jotain hajoa, ei ainuttakaan.Pakari kirjoitti:Jos asiasta puhutaan niiden oikeilla termistöillä... niin huomioitavaa 9-5:sen hankinnassa on ettei sellaista hanki. Ellei ole valmis vaihtamaan kaikkea mitä on etu- ja takapuskureiden välissä. Kilometrikustannukset ovat näissä vehkeissä astronomisia eikä nämä laitteet tervettä päivää näe. Jokaisella ajokerralla hajoaa aina jotain - fakta, puhun kokemuksella.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
ostinkin jo valmiiksi risan ,turbon öljyloukon ,öljykellon vaihdon jälkeen en varsinaisesti muista isompia murheita tosin 320 oli jo mittarissa ainakin ostohetkellä joten kuluvaa palikkaa oli varmaan jo vaihdeltu, hyvä mieli jäi hinta laatusuhteesta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Mulla on kyllä ihan päinvastaisia kokemuksia. 5v ja 100tkm femmalla tullut huristeltua. Tehdyt korjaukset: bensapumppu vaihdettu, ohjaustehostimen putki vaihdettu (edellisen omistajan nippusidepatentin takia), lämppärin hana uusittu ja takapään puslat uusittu. Olisin kyllä odottanut isompiakin remppoja, kun kertaakaan viiden vuoden aikana ei ole ollut mahdollisuutta esilämmittää autoa talvella ja viimeiset 3 vuotta ajot olleet 90% pätkäajoa, jossa talvella ei moottori ehdi edes kunnolla lämmetä. Henkisesti olen kyllä valmistautunut moottoriremppaan jossain kohtaa ja olen kyllä Wössnerit jo varastoon hankkinut.Pakari kirjoitti:Tämän viestin laittamisen jälkeen olen 2 reissua ajanut femmalla. Toisella niistä porsi ohjaustehostimen pumppu, ja seuraavalla ajokerralla vahvistettu n. 1,5v vanha bypass.. Älkää hyvät ihmiset ostako näitä paskaläjiä. Ei niinku ainuttakaan ajokertaa ettei jotain hajoa, ei ainuttakaan.Pakari kirjoitti:Jos asiasta puhutaan niiden oikeilla termistöillä... niin huomioitavaa 9-5:sen hankinnassa on ettei sellaista hanki. Ellei ole valmis vaihtamaan kaikkea mitä on etu- ja takapuskureiden välissä. Kilometrikustannukset ovat näissä vehkeissä astronomisia eikä nämä laitteet tervettä päivää näe. Jokaisella ajokerralla hajoaa aina jotain - fakta, puhun kokemuksella.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
No mitenkäs isäsi auto, mikä siitä on hajonnut sitten viime raportin?Pakari kirjoitti:Ei niinku ainuttakaan ajokertaa ettei jotain hajoa, ei ainuttakaan.