Palkjonko SaaB 90 ajaa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ripelius
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Syys 23, 2004 00:01

Palkjonko SaaB 90 ajaa?

Viesti Kirjoittaja ripelius »

Rönttä Mersulla ajaa miljoonan, jos tuuri käy, mut paljo ajaa 90 saabilla jos huollot kohillaan eikä mitään erityistä vauriota ole historiassa...?? Eli Mulla 400 000 mittarissa ja mietin olisiko aika ruveta kahteleen toista konetta/ autoa. Näköjään laskettu toi auton kestävyys juuri 400000 mukaan. Konepelti, ovenkahva yms. Lukot rikki. Kovalla käytöllä! Mut tekniikka tähän mennessä kohtalaisessa kunnossa...En ole tavannut vielä 90-99 saabeja joilla ois ajettu reilusti yli 400 000? Mikä lie enkkari? :?: :?:
Miten kasi kestää, venttiilit ym. kannen osat. Kiinnikkeet ja muut. Tuos ollu Honda civic 1.5 Hatsin päkkeli ja Venttiilit menny jo 3 moottorista Nipsukoitten pettäessä( 300 000 +-0) Onko saabissa Vastaavia perusvikoja tietyissä kilometrilukemissa? Mul on kerran keittäny tuo peli ja nyt reilun puolen vuoden päästä ruvennu vuotaan kannenvälistä.. Onko kansi mahdollista oikaista, vai onko se sellasta värkkiä ettei se onnistu? Jos se on vaikka halki?
Vaihdelaatikko on vissiin monista pettänyt ennen moottoria--> Väännätetty liian isoilla pykälillä? Mul tuntuu laatikko oleva kunnossa? (Huoltokirjan mukaan km. 0-400000, huollot kohillaan!!

Kertokkaapa asiaan perehtyneemmät mulle tuosta rakkineesta, mua kiinnostaa mukiin tieto 90-99 malleja koskien, mitä tähän kirjotin...

(Oisko kellään tiedossa siviilipiiskasta osia yms. Tai mahdollisesti Materiaalia 90 virittämisestä?)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Mulla on 450 000 km ajettu 900i -87. Suurimmaksi osaksi, haavereista johtuen, alkuperäismaalinen ym. Loota laakeroitu 250 000 km;ssä( rup+es vollaan=moottoriöljyt laatikossa) ja kone aukaistu 350 000 km, milloin laakeroitu ja rengastettu, ku oli auki. Tarvetta ei vielä ollut. Hooni jäljet ylös asti pytyissä !
Kuka auton on nähnyt ja tietää ( mm. Oulussa kesällä -04, musta, 2 ovinen, beigellä sisustalla , takarivissä avosaabien vieressä)
niin ei usko niin paljon ajetuksi ja niin vanhaksi. Sisutat puhtaat ja ehjät , kaikki pelaa.
Se on pitkälti pidosta kiinni ja millaisilla kamppeilla ajaa, miten ajaa ym. mitä auto kestää ja millaisena pysyy.
Paskaisilla työvaatteilla, lapsilla ym. saa uskomattoman nopeelta sisustat näyttään karmeelta.
Viime viikonloppuna autoni seisoi firman pihassa, lunta päällä , sihteeri foordin ihmisenä kirjoitti lumeen "tartteeko hinausta", arvatkaa vaan näkyikö naarmuina takaluukussa sunnuntaina teksti, kun pesin auton...
Lupas maksaa korjauksen vaan fareclalla kiillotus niin teksti häipyi, olihan nöyränä maanataina töissä.... :wink:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Saab on kestävin auto hintaluokkaansa nähden.
Kone pitäisi ainakin sen 500 tkm kestää, kansiremppa kyllä joutaa melkein sitä ennen tehdä.
Lootakin kestää hyvin jos muistaa pitää oikeat öljyt sielä. (Hypoid w75)
Korikin kestää kun muistaa pestä/vahata/Massata hyvin.
Käyppäs nettiauto.comissa kattomassa Saabeja niin näkee paljon yli 400tkm ajettuja Saabeja.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

99GL M1980 ja lasissa noin 405tkm. 323tkm kohdalla huollettu laatikko, kunnostettu kansi, kytkimen sylintereiden tiivisteet ja vaihdettu kaikki tiivisteet moottoriin, jolloin paikoillaan oli vielä alkuperäiset ja ehjät kampiakselin stefat (ne valkoiset). Tällä viikolla korjattiin noin 100tkm ajettu vesipumppu (tiivisteet hajosi).

Ja matka jatkuu...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Toms Kirjoitti:
Kuka auton on nähnyt ja tietää ( mm. Oulussa kesällä -04, musta, 2 ovinen, beigellä sisustalla , takarivissä avosaabien vieressä)
niin ei usko niin paljon ajetuksi ja niin vanhaksi. Sisutat puhtaat ja ehjät , kaikki pelaa.
Tämän voin kyllä allekirjoittaa täysin. Joka kerta kun sattuu näkemään ohimennen niin menee niskat kierteelle kun pitää tuijottaa :lol:
Pitäis napsia jokunen kuva autosta muidenkin nähtäville niin
näkis mitä Saabit kestää ja minkälaisena ne pysyy hyvällä pidolla.

Yksi kuva löytyi Henen (hienoista!!) kuvista Oulun kesätapahtumasta:

Kuva

Ikää pirssillä about 18v ja jos kilsojakin on jo 450tkm, vetää huulen muikeaksi. Kateeksi käy! Aivan perverssin siisti.

Onko muuten ihan uudet ajovalojen lasit?

Toivottavasti tämä kuva linkitys ei sitten haitannut ketään. 8O
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Mulla on 90:n mittarissa 526tkm ja käy ja kukkuu ihan kivasti. Kaikki toimii paitsi kori...
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
ripelius
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Syys 23, 2004 00:01

Hienoa, Vastauksia!!

Viesti Kirjoittaja ripelius »

No eipä ole si hätäpäivää,400 tkm...sisään ajettu :D taijan tehä tuohon autoon kansirempan ja posotella meneen...

Onko muuten kellään ollut ongelmia saabin takaosassa olevilla tukivarsilla, tai kiinneillä. (Pitkittäin ylhäällä, mikä lie nimi) Mul oli lahopnnnu ja hitsailin kiinnikkeet kuntoon, on vain niin peijjuunin urahakuinen ajaa...
Tuli vähä kireeksi(eli pitkäksi väli, eli joutu väännättään akselia et sai paikalleen.)
-Pitäsköhän tämä tukivarsi asentaa oikeaoppisesti miten?? Eli miten sen saa Mittailtua, epäilen että se vaikuttaa takaakseliin, ettei ole suorassa.(Kuluneet puslat alhaalla) Onko kokemuksia takapään huollosta?? :?: :?:

Hieno toi saabbi!!!!!!! Hyvä väri---yms.!! :!:
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ei haittaa vaikka kuva laitettiin sivulle.Ajovalon lasit uusittu 4 vuotta sitte ( 140 000 km...) . Kattelin kokoontumisajoissa vähän ajettuja, niin niissä oli lasit sameat sisältä ! Ottaa irti , pesee astianpesukoneessa , tulee kuin uudet tai ostaa uudet , ei oo kalliita. Heijastinpintoihin ei kannata koskea millään nestemäisellä, lähtee hopeoinnit ! Lasi ym. linssipinnoille tarkoitetulla mikrokuituliinalla, KUIVANA ,VAROVASTI, pyyhkii heijastimet puhtaaksi.'
Mustassa autossa pesukin on tärkeetä, huuhtelee eka kunnolla, pesu sienellä, kuivaus säämiskällä ja EI ULKONA AURINGOSSA:
Kesällä jos pesen ulkona , niin vasta kello 22:00 jälkeen, sopivan viileetä ja kosteeta , ei kuiva kynsiin ja itelläkin sopivan viileetä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin