Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Onko tuo 1,6l turbokone Opelin kuten luulin vai BMW:n (mistä kuulin tänään)?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Ihan GM:n peruskone, ei sentään onneksi surullisen kuuluisa bemarin THP/prince, joka taitaa olla aikansa surullisin saksalainen keksintö.MKentta kirjoitti:Onko tuo 1,6l turbokone Opelin kuten luulin vai BMW:n (mistä kuulin tänään)?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
19kpl tuli 1,6turboa alunperin suomeen tuosta 205kpl kokonais erästä. Täysin murheeton moottori ollut ja klubilehteen tuli juttu kun käytiin Norjassa ja lapissa ajelemassa kesällä. Vähäkulutuksinen 180hv. Bmw moottoria ei mikään saab ehtinyt saada ainakaan asiakkaille asti. Oliko tarkoitettu uuteen 9-3 malliin jota castriota muotoili viimiseen asti. 1,6t oli tarkotettu korkean veron maihin että saatiin hintaa alas.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Onkos kellään tietoa monta noita 1.6:sia on suomessa tällä hetkellä rekisteröitynä.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Ei oo tietoo mulla ainakaan. Pohjoismaiden veromallina ja mopon moottorilla tuskin paljon tuotu jälkeenpäinkään. Paalattujen määrä?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Päivitettyä korjauspäiväkirjaa / menolista:
Auto ollut nyt 3 vuotta ja kuukauden omistuksessa ja 83tkm itse rullannut sillä. oli ajettu nyt mittarissa vajaa 172tkm.
-90tkm 5/2015 käytin isossa huollossa, jossa meni vaihtoon takalevyt ja palat, olivat ihan finaalissa, toinen takajousi oli poikki, (ei huomannut ajossa mitään) niin meni taakse uudet, samalla jakohihna ja vesipumppu vaihtoon, öljyt ja suodattimet (diesel, sisäilma, öljy ja ilma), auton alustan ruostesuojaus, vahaus ja maalipinnan fixausta.
-9/2015 hommasin tunkin ja rengasavaimen
- 11/2015 Autossa oli ostettaessa lohkolämmitin, asennutin sisähaaran. Samalla myös vaihtoon takapuskurin kuori kun joku mulkero oli parkkiksella pistänyt kulman lommolle.
-109tkm 1/2016 tuulilasi vaihtoon kun lasi halkesi kiveniskusta, termari, öljyt, eber + remuc asennus + hf + uudet talvirenkaat
-4/2016 Uudet kesärenkaat ja vanteet 18"
-6/2016 1 takaparkkitutka
-7/2016 DPF tukkoon, pakko poltto
-8/2016 123tkm öljyt + vaihteistoöljyt, sisäilman suodatin
-8/2016 (n.125tkm) Saabcom softaus
-11/2016 nanopinnoite talveksi
-12/2016 exide akku alkuperäisen tilalle
-139tkm 3/2017 öljyt, ja kaikki suodattimet
-142900 km 4/2017 Zimmermann z-coat sport levut eteen ja ATE:n keraamiset palat.
-147748km 7/2017 Uusi tuulilasi
-148160km 7/2017 EGR jäähdyttimen koppa.
-149tkm 8/2017 Ledivalolista palautettu toimintaan.
-149900km 8/2017 Oikea takalaakeri, oikean etujarrusatulan männän pölysuoja. ABS valonherja paikannettu vasemmalle eteen eli anturi menee seuraavassa huollossa vaihtoon. Saabilta 84€, saksasta SKF:n anturi noin 25€...
-153500km 10/2017 Oikealla takana jarrupalat vaihtoon, kulunut ihan toispuoleisesti siten että ulommainen pala oli ihan loppu, sisemmässä noin 5mm pintaa.
-156000km 11/2017 Öljyn ja suodattimen vaihto, vasemmalle eteen uusi ABS anturi.
-159968km 1/2018 Taakse uudet palat ja levyt, Zimmermann Z-coatit levyinä ja Zimmermanin palat. Levyt oli pahasti urittuneet ja oikealla puolella josta pala taas ihan loppu oli toinen liukutappi ihan jumissa, eli 6500km pääs laahaavalla palalla... Saabin alkuperäiset levyt siis kestivät aika tarkalleen sen 70tkm. Olis ne varmaan menneet pidempäänkin mutta aika uraiset olivat jo.
-171521km 6/2018 Ilmastoinnin huolto, vajaa 100g meni ainetta. Keväällä huomasi että ei yhtä nopeasti viilene kabiini ja välillä ei tullut kylmää. Tosin jotain oireilua oli puhalluksessakin, seurataan tilannetta. Öljyt, suodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja sisäilman suodatin vaihdettiin. Vasen takapyörän laakeri ujeltaa joten se menee pikimmiten vaihtoon. oikea siis kesti 150tkm, vasen takana 171tkm. aika tasalaatua. Vetokoukun kanssa pientä ongelmaa kun luulee vetävänsä kärryä ja ilmoittaa kärryn valojen olevan pimeinä vaikkei mitään perässä olekaan. Ärsyttävää kun kytkee pois parkkitutkat ja vilkut vilkkuu tuplanopeudella.Huollon mukaan mikrokytkin toimii ja epäilivät hapettumaa pistorasiassa/ johdoissa. Ton vian oon saanut pois heiluttelemalla koukusta lähtevää johtosarjaa. Pitää perehtyä asiaan paremmin.
Eberi pitäis purkaa koska lopetti lopputalvesta toiminnan... Kökkö laite, 2 talvea toimi ja kolmantena jo alkoi tappelemaan. Mulla on ollut kuitenkin se aina päällä vähintään 15-20min lähdöstä...
Kuskin penkin ja apparin lämmitin ei toimi täälläkään, 1 min jälkeen menee pois päältä. Tarpeeksi kauan kun laittaa aina päälle niin lämpenee kyllä.
Vieläkään en ole jaksanut korjata.
Nyt kesällähän auto pääsiasiassa on seisonut kun ajelen tuolla cabbella. Pitäis myllyttää ja käsitellä nanopinnoitteella ja muutama ruosteenalku fixata ennen talvea. Tallikin tyhjeni sopivasti kun sain vanhemman cabben myytyä vihdoin tilaa viemästä.
Auto ollut nyt 3 vuotta ja kuukauden omistuksessa ja 83tkm itse rullannut sillä. oli ajettu nyt mittarissa vajaa 172tkm.
-90tkm 5/2015 käytin isossa huollossa, jossa meni vaihtoon takalevyt ja palat, olivat ihan finaalissa, toinen takajousi oli poikki, (ei huomannut ajossa mitään) niin meni taakse uudet, samalla jakohihna ja vesipumppu vaihtoon, öljyt ja suodattimet (diesel, sisäilma, öljy ja ilma), auton alustan ruostesuojaus, vahaus ja maalipinnan fixausta.
-9/2015 hommasin tunkin ja rengasavaimen
- 11/2015 Autossa oli ostettaessa lohkolämmitin, asennutin sisähaaran. Samalla myös vaihtoon takapuskurin kuori kun joku mulkero oli parkkiksella pistänyt kulman lommolle.
-109tkm 1/2016 tuulilasi vaihtoon kun lasi halkesi kiveniskusta, termari, öljyt, eber + remuc asennus + hf + uudet talvirenkaat
-4/2016 Uudet kesärenkaat ja vanteet 18"
-6/2016 1 takaparkkitutka
-7/2016 DPF tukkoon, pakko poltto
-8/2016 123tkm öljyt + vaihteistoöljyt, sisäilman suodatin
-8/2016 (n.125tkm) Saabcom softaus
-11/2016 nanopinnoite talveksi
-12/2016 exide akku alkuperäisen tilalle
-139tkm 3/2017 öljyt, ja kaikki suodattimet
-142900 km 4/2017 Zimmermann z-coat sport levut eteen ja ATE:n keraamiset palat.
-147748km 7/2017 Uusi tuulilasi
-148160km 7/2017 EGR jäähdyttimen koppa.
-149tkm 8/2017 Ledivalolista palautettu toimintaan.
-149900km 8/2017 Oikea takalaakeri, oikean etujarrusatulan männän pölysuoja. ABS valonherja paikannettu vasemmalle eteen eli anturi menee seuraavassa huollossa vaihtoon. Saabilta 84€, saksasta SKF:n anturi noin 25€...
-153500km 10/2017 Oikealla takana jarrupalat vaihtoon, kulunut ihan toispuoleisesti siten että ulommainen pala oli ihan loppu, sisemmässä noin 5mm pintaa.
-156000km 11/2017 Öljyn ja suodattimen vaihto, vasemmalle eteen uusi ABS anturi.
-159968km 1/2018 Taakse uudet palat ja levyt, Zimmermann Z-coatit levyinä ja Zimmermanin palat. Levyt oli pahasti urittuneet ja oikealla puolella josta pala taas ihan loppu oli toinen liukutappi ihan jumissa, eli 6500km pääs laahaavalla palalla... Saabin alkuperäiset levyt siis kestivät aika tarkalleen sen 70tkm. Olis ne varmaan menneet pidempäänkin mutta aika uraiset olivat jo.
-171521km 6/2018 Ilmastoinnin huolto, vajaa 100g meni ainetta. Keväällä huomasi että ei yhtä nopeasti viilene kabiini ja välillä ei tullut kylmää. Tosin jotain oireilua oli puhalluksessakin, seurataan tilannetta. Öljyt, suodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja sisäilman suodatin vaihdettiin. Vasen takapyörän laakeri ujeltaa joten se menee pikimmiten vaihtoon. oikea siis kesti 150tkm, vasen takana 171tkm. aika tasalaatua. Vetokoukun kanssa pientä ongelmaa kun luulee vetävänsä kärryä ja ilmoittaa kärryn valojen olevan pimeinä vaikkei mitään perässä olekaan. Ärsyttävää kun kytkee pois parkkitutkat ja vilkut vilkkuu tuplanopeudella.Huollon mukaan mikrokytkin toimii ja epäilivät hapettumaa pistorasiassa/ johdoissa. Ton vian oon saanut pois heiluttelemalla koukusta lähtevää johtosarjaa. Pitää perehtyä asiaan paremmin.
Eberi pitäis purkaa koska lopetti lopputalvesta toiminnan... Kökkö laite, 2 talvea toimi ja kolmantena jo alkoi tappelemaan. Mulla on ollut kuitenkin se aina päällä vähintään 15-20min lähdöstä...
Kuskin penkin ja apparin lämmitin ei toimi täälläkään, 1 min jälkeen menee pois päältä. Tarpeeksi kauan kun laittaa aina päälle niin lämpenee kyllä.
Vieläkään en ole jaksanut korjata.
Nyt kesällähän auto pääsiasiassa on seisonut kun ajelen tuolla cabbella. Pitäis myllyttää ja käsitellä nanopinnoitteella ja muutama ruosteenalku fixata ennen talvea. Tallikin tyhjeni sopivasti kun sain vanhemman cabben myytyä vihdoin tilaa viemästä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Huomasin penkinlömppärillä saman toiminnan. Lämpiää kyllä, mutta naksahtaa minuutin päästä pois.
Mikähän tuommosen aiheuttaa? Luulisi että vastus on poikki tai ei-poikki. Poikki mennyt vastus ei lämpeä, joten siis miksi lämpenevä pitäisi vaihtaa.
Oliko jollakin vastaava vika asettunut maton vaihdolla?
Mikähän tuommosen aiheuttaa? Luulisi että vastus on poikki tai ei-poikki. Poikki mennyt vastus ei lämpeä, joten siis miksi lämpenevä pitäisi vaihtaa.
Oliko jollakin vastaava vika asettunut maton vaihdolla?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Normaali toiminta kun vastus hajalla. Yleensä noin 30 sec. kun menee pois itsestään.peinu kirjoitti:Huomasin penkinlömppärillä saman toiminnan. Lämpiää kyllä, mutta naksahtaa minuutin päästä pois.
Mikähän tuommosen aiheuttaa? Luulisi että vastus on poikki tai ei-poikki. Poikki mennyt vastus ei lämpeä, joten siis miksi lämpenevä pitäisi vaihtaa.
Oliko jollakin vastaava vika asettunut maton vaihdolla?
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Iltaa. Onko 2.0 biopowerissa mahdollista valmista läpivientiä josta menisi sisälämppärin kaapeli. Vai pääseekö poraus hommiin.
/Veka
/Veka
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Ainakin Tidissä löytyy tulipellistä about keskeltä läpivienti. Mulla tosin vetivät auton pohjan kautta jostain käkkärin läpiviennin kautta sisähaaran...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Biopowerissa sama läpivienti josta hyvä vetää kaapeli. Kaapeli kannattaa laittaa niin että kaapeli viettää moottoritilaanpäin ja tiivistää hyvin niin vesi ei pääse sisälle.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Kiitos vastauksista. Huomenna laitetaan.
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Onko tänään huomenna? Jos et kerinnyt vielä asentaa sisähaaraa, niin tästä saattaa olla apua.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... in#p996041
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... in#p996041
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Juu tänään meni aika miettiessä onkohan toi se läpivientikohta... Mut nyt tuli hyvät ohjeet yllä. Noilla jo onnistuu.
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Vastus eli lämmitysmatto kun on hajalla niin se on poikki. Jos se on poikki niin miten se lämmittää? Vai onko jotenkin muutenkin hajalla?valtteri kirjoitti:Normaali toiminta kun vastus hajalla. Yleensä noin 30 sec. kun menee pois itsestään.peinu kirjoitti:Huomasin penkinlömppärillä saman toiminnan. Lämpiää kyllä, mutta naksahtaa minuutin päästä pois.
Mikähän tuommosen aiheuttaa? Luulisi että vastus on poikki tai ei-poikki. Poikki mennyt vastus ei lämpeä, joten siis miksi lämpenevä pitäisi vaihtaa.
Oliko jollakin vastaava vika asettunut maton vaihdolla?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11