Aluvanne ei irtoa
Aluvanne ei irtoa
Tosin ei minulla ole enään Saab 9000, mutta aikoinaan sain täältä joka pulmaan hyvät neuvot niin kysyn. Vw polon aluvanteet, aluvannepulteista sain yhden auki, mutta 3 muuta pyörii vain tyhjää. Vanne on jo jonkin matkaa ulkona, mutta on vielä kiinni, niin ettei uskalla rengasfirmaankaan ajaa. Kaikki netistä löytyvät konstit on kokeiltu, tuloksetta. Olisiko Saab miehillä/naisilla jotain ihmekonstia tiedossa?
Re: Aluvanne ei irtoa
Minkä vuotinen polo?
Isän entises golfis korkkas takanavasta pultin vastakierre kun joku oli vetänyt ylitiukalle.
Oletko yrittänyt kammeta vannetta tasaseen ulospäin pienelle vedolle mikäli mahtuu väliin jotain sopivaa? Jos kierre menny niin löytäs ehkä tuurilla ehjän osan alkuun ja saattas purra pulttia avaimella kierrettäväksi.
Tuohon golfiin kun pultti viimein irtos helicoilkierre tehty.
Isän entises golfis korkkas takanavasta pultin vastakierre kun joku oli vetänyt ylitiukalle.
Oletko yrittänyt kammeta vannetta tasaseen ulospäin pienelle vedolle mikäli mahtuu väliin jotain sopivaa? Jos kierre menny niin löytäs ehkä tuurilla ehjän osan alkuun ja saattas purra pulttia avaimella kierrettäväksi.
Tuohon golfiin kun pultti viimein irtos helicoilkierre tehty.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Aluvanne ei irtoa
Kyseessä on 96 polo ja eturengas. Pultti, joka lähti irti oli selvästi keskeltä ohuemmaksi hiertynyt, eli toivottavasti vain pulteista kierteet menneet. En ole uskaltanut naputella vannetta takaisin sisään kun on ehkä enään vain 1 cm kiinni. Puukiilaa olen yrittänyt ängetä väliin, sorkkaraudalla hellää vääntöä jne.
Lämpö ei kait alumiinissa tehoa. Työkaluja on tullut hankittua pulttipyssystä iskuruuvimeisseliin kuten myös vastakiertetapit.
Lämpö ei kait alumiinissa tehoa. Työkaluja on tullut hankittua pulttipyssystä iskuruuvimeisseliin kuten myös vastakiertetapit.
Re: Aluvanne ei irtoa
Lisäksi etupää nostettu ylös, kaasua jarrua, ratin vääntöä, kaikkea kevyttä kokeiltu.
Re: Aluvanne ei irtoa
Missäs suunnassa potilas sijaitsee, jos laittaisit kylän näkyviin niin joku lähistöllä oleva vois vaikka auttaa.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Aluvanne ei irtoa
Tampereen Sorilassa olen viimeiset 3 viikkoa viettänyt unettomia öitä.
Kohta taas lähden kokeilemaan kaikki konstit läpi. Eipä ole 70 vuotisella elämän taipaleella tullut moista ennen vastaan.
Kohta taas lähden kokeilemaan kaikki konstit läpi. Eipä ole 70 vuotisella elämän taipaleella tullut moista ennen vastaan.
Re: Aluvanne ei irtoa
noh, määpä kertoilen kuin nuo enne irroteltiin. Pultit löysälle ja siten rinkiä ajeleen pihalle kunnes paksahti. tämä siis omalla vastuula tietty!
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Aluvanne ei irtoa
Luitko noita aiempia viestejä kunnolla? Konsti auttaa jos vanne on juuttunut napaan kiinni mutta tässä ei ole siitä kysymys.V-M kirjoitti:noh, määpä kertoilen kuin nuo enne irroteltiin. Pultit löysälle ja siten rinkiä ajeleen pihalle kunnes paksahti. tämä siis omalla vastuula tietty!
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Aluvanne ei irtoa
Eipä uskalla kun pultit ovat jo niin ulkona vain n. 1 cm kiinni, eivätkä kierry sisään eikä ulos. En kyllä ymmärrä, että siis keskiöstä mitattuna puuttuu 1cm että olisi irti, mutta navan ja vanteen välissä ei ole milliäkään tilaa.
Korostan, että renkaiden kiristäjä teki 3 viikkoa sitten tähän astiset hommat, mutta ei ole sen jälkeen ilmottautunut. Uuden navan olen jo varmuuden vuoksi Saksasta tilannut, mutta vaihto on työläs ja kannattaa varmaan korjaamon antaa tehdä. Sitä ennen auto pitäisi kuitenkin saada pyörilleen.
Tämän aamun tulos, vastakierretappi poikki kun pyöri myös tyhjää ja vähän naputtelin irti. Lähtipä kuitenkin kartiokin irti.
Hattujen poraaminen lienee seuraava keino, jota kokeilla ja sitten voimalla irtikampeaminen.
Korostan, että renkaiden kiristäjä teki 3 viikkoa sitten tähän astiset hommat, mutta ei ole sen jälkeen ilmottautunut. Uuden navan olen jo varmuuden vuoksi Saksasta tilannut, mutta vaihto on työläs ja kannattaa varmaan korjaamon antaa tehdä. Sitä ennen auto pitäisi kuitenkin saada pyörilleen.
Tämän aamun tulos, vastakierretappi poikki kun pyöri myös tyhjää ja vähän naputtelin irti. Lähtipä kuitenkin kartiokin irti.
Hattujen poraaminen lienee seuraava keino, jota kokeilla ja sitten voimalla irtikampeaminen.
Re: Aluvanne ei irtoa
Ensi viikolla on tulossa ammattiapua, jotenka odottelen ja keittelen teetä. Kiitokset kuitenkin.
Re: Aluvanne ei irtoa
juu, katoppaku on niitä juminu siitä alulaipasta siihen napaankin silleen että näkyvästi on alu "korrosio" napan ympärillä. Ja ajalemalla niitä irroteltiin. voinhan olla tietty sanomattakin ku on parempia tietäjiä.Mawerick kirjoitti:Luitko noita aiempia viestejä kunnolla? Konsti auttaa jos vanne on juuttunut napaan kiinni mutta tässä ei ole siitä kysymys.V-M kirjoitti:noh, määpä kertoilen kuin nuo enne irroteltiin. Pultit löysälle ja siten rinkiä ajeleen pihalle kunnes paksahti. tämä siis omalla vastuula tietty!
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Aluvanne ei irtoa
Ei auta alkuperäisen kysyjän ongelmaan mutta: Kiinnijääneen aluvanteen olen yleensä irroittanut löysäämällä pultteja hieman.V-M kirjoitti:juu, katoppaku on niitä juminu siitä alulaipasta siihen napaankin silleen että näkyvästi on alu "korrosio" napan ympärillä. Ja ajalemalla niitä irroteltiin. voinhan olla tietty sanomattakin ku on parempia tietäjiä.Mawerick kirjoitti:Luitko noita aiempia viestejä kunnolla? Konsti auttaa jos vanne on juuttunut napaan kiinni mutta tässä ei ole siitä kysymys.V-M kirjoitti:noh, määpä kertoilen kuin nuo enne irroteltiin. Pultit löysälle ja siten rinkiä ajeleen pihalle kunnes paksahti. tämä siis omalla vastuula tietty!
Tämän jälkeen autoa ravistellaan/keinutellaan paikoillaan jolloin vanne irtoaa (voi vaatia kaverin avuksi). Tähän saakka on auttanut tämä konsti noihin 9-3 vanteisiin.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).