Nippa cobran päällä
Nippa cobran päällä
Tuossa -06 cobran päältä lähtee letku nipasta...aattelin tehdä painetestin ja tuo pitänee tukkia. Sellanen punanen rengas siinä on.
Miten ntuon nipan saa irti hajottamatta sitä ja oisko jollain heittää varaosanumeroa, josko varoiksi ostais uuden?
Miten ntuon nipan saa irti hajottamatta sitä ja oisko jollain heittää varaosanumeroa, josko varoiksi ostais uuden?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Nippa cobran päällä
Jos olet tekemässä ahtojärjestelmän vuototestiä, irroita huohotinputki cobrasta painamalla punaista kaulusrengasta, jolloin putken saa nostettua pois paikoiltaan. Itse olen tukkinut cobran aukon (nippa) mittauksia tehdessä joko muovista sorvatulla tulpalla (sama halkaisija kuin alkuperäisputkella) tai toisesta päästä tukitulla, sopivankokoisella pa-letkun pätkällä, jonka saa painettua paikoilleen nipassa olevaa o-rengasta vahingoittamatta. En muista huohotinputken halkaisijaa, mutta veikkaan, että esim. ETRA:sta saattaisi löytyä samalla halkaisijalla olevaa nylonputkea (pneumatiikka), josta voi myös askarrella tulpan?
Saabiton Saabisti
Re: Nippa cobran päällä
Kiitoksia, aattelin, että laittaa vaikka akan seisomaan auton eteen ja sanoo sille että laita sormi tohon reikään, toiminee tulppaus tuolleinkin. Itse aattelin toteuttaa sen, että naama immuun ja puhallus ja kuuntelu.TommyW kirjoitti:Jos olet tekemässä ahtojärjestelmän vuototestiä, irroita huohotinputki cobrasta painamalla punaista kaulusrengasta, jolloin putken saa nostettua pois paikoiltaan. Itse olen tukkinut cobran aukon (nippa) mittauksia tehdessä joko muovista sorvatulla tulpalla (sama halkaisija kuin alkuperäisputkella) tai toisesta päästä tukitulla, sopivankokoisella pa-letkun pätkällä, jonka saa painettua paikoilleen nipassa olevaa o-rengasta vahingoittamatta. En muista huohotinputken halkaisijaa, mutta veikkaan, että esim. ETRA:sta saattaisi löytyä samalla halkaisijalla olevaa nylonputkea (pneumatiikka), josta voi myös askarrella tulpan?
Miten se meni kompuran kanssa?
Ja huomasinkin muuten, että tuo punainen kaulus on halki, mites tuon vaihto, pitääkö koko paska siis kammeta pois siitä reijästä?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Nippa cobran päällä
Toki rouvankin voi valjastaa hyötykäyttöön mittauksia tehdessä
Itse en ole T7-autoja testannut koskaan suulla puhaltaen, vaan minulla on immusta lähtevään kumikärsään sopiva tulppa, jossa on paineilmaliitin. Järjestelmä paineistus n. 0,6 - 1,0bar, jolloin vuotojen paikallistaminen on todella helppoa + naama ei ole kiinni kumikärsässä, joten on mahdollisuus tehdä havaintoja ympäri moottoritilaa.
Punainen lukkorengas lähtee irti varovasti kampeamalla, uuden saa (ainakin) koko nippasetin mukana - eikä siis tarvitse vaihtaa koko nippaa, lukkorenkaan vaihtaminen riittää. Lukkonippa näyttäisi vaan olevan tällä hetkellä loppu:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... rm=5959226
Itse en ole T7-autoja testannut koskaan suulla puhaltaen, vaan minulla on immusta lähtevään kumikärsään sopiva tulppa, jossa on paineilmaliitin. Järjestelmä paineistus n. 0,6 - 1,0bar, jolloin vuotojen paikallistaminen on todella helppoa + naama ei ole kiinni kumikärsässä, joten on mahdollisuus tehdä havaintoja ympäri moottoritilaa.
Punainen lukkorengas lähtee irti varovasti kampeamalla, uuden saa (ainakin) koko nippasetin mukana - eikä siis tarvitse vaihtaa koko nippaa, lukkorenkaan vaihtaminen riittää. Lukkonippa näyttäisi vaan olevan tällä hetkellä loppu:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... rm=5959226
Saabiton Saabisti
Re: Nippa cobran päällä
OK, tuota oon just miettiny, että vaatii sitten kyllä kaverin kuuntelemaan, kun on oma naama kiinni...TommyW kirjoitti:Toki rouvankin voi valjastaa hyötykäyttöön mittauksia tehdessä
Itse en ole T7-autoja testannut koskaan suulla puhaltaen, vaan minulla on immusta lähtevään kumikärsään sopiva tulppa, jossa on paineilmaliitin. Järjestelmä paineistus n. 0,6 - 1,0bar, jolloin vuotojen paikallistaminen on todella helppoa + naama ei ole kiinni kumikärsässä, joten on mahdollisuus tehdä havaintoja ympäri moottoritilaa.
Punainen lukkorengas lähtee irti varovasti kampeamalla, uuden saa (ainakin) koko nippasetin mukana - eikä siis tarvitse vaihtaa koko nippaa, lukkorenkaan vaihtaminen riittää. Lukkonippa näyttäisi vaan olevan tällä hetkellä loppu:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... rm=5959226
Millasen tulpan oot ranettanu, jossain oli että 1L limppapullo tai jotain...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Nippa cobran päällä
Oma tulppa on reikäsahalla leikattu laudasta. Ulkohalkaisijaa en muista, mutta sellainen, että on lähellä immun halkaisijaa
Reikäsahatussa "kiekossa" tulee kaupantekijäisiksi keskireikä, johon saa kierrettyä paineilmaliittimen (voi vaatia reiän suurentamista).
Reikäsahatussa "kiekossa" tulee kaupantekijäisiksi keskireikä, johon saa kierrettyä paineilmaliittimen (voi vaatia reiän suurentamista).
Saabiton Saabisti
Re: Nippa cobran päällä
Just!, klemmari sitten kirraamaan jollei millilleen ole...tuopa pitää tehdä itsekin!TommyW kirjoitti:Oma tulppa on reikäsahalla leikattu laudasta. Ulkohalkaisijaa en muista, mutta sellainen, että on lähellä immun halkaisijaa
Reikäsahatussa "kiekossa" tulee kaupantekijäisiksi keskireikä, johon saa kierrettyä paineilmaliittimen (voi vaatia reiän suurentamista).
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Nippa cobran päällä
Juu, pitää kiristää klemmarilla, muuten tulppaa lentää, kun kytkee paineen
Saabiton Saabisti