Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Uusi talvirengas kesti 300 km kunnes lässähti kerrasta. Syytä en tiä ja aika lyhyellä nilkuttelulla lopputulos oli tämmönen
Tähän asti kaikki renkaat on tyhjentyny hiljalleen, mut toi tosiaan oli muutama 100 m aikasemmin täysin bueno 110 km/h marssivauhdis
Kahdeksan päivää ja 2700 km tuli ajeltua väliaikasella takarenkaalla. Kotona oleva rengaspainemittari heittää melkosesti kahteen muuhun (työpaikan plus auton anturit). Muistaakseni laitoin 2,6 tai 2,7 bar kotona ja nyt nostin 2,9 -> 3,0 bar. Käytös rauhottu aika paljo, suurin kunnia kyl taitaa mennä viallisen renkaan piikkiin...
Rengasanturikapula ei oo viäkää saapunu Kiinasta, joten opetus tehtiin hienolla rengaspajan kapulalla. Tota hiplailles kyl tietää, että nyt on kalliita sähkövikoja luvassa.
Kannattavuuslaskelmista johtuen ostin Motonetistä roiskeläpät, ettei tartte 500 tkm aikana montaa kertaa ovia maalata. Helmojen alareunat on helpot, ku voi pensselillä sutia Hammeriteä aina keväisin
Motonetistä löyty myös liimattavia johtokoukkuja. Vähä fiksummat kuin heijastinteipit
Tähän asti kaikki renkaat on tyhjentyny hiljalleen, mut toi tosiaan oli muutama 100 m aikasemmin täysin bueno 110 km/h marssivauhdis
Kahdeksan päivää ja 2700 km tuli ajeltua väliaikasella takarenkaalla. Kotona oleva rengaspainemittari heittää melkosesti kahteen muuhun (työpaikan plus auton anturit). Muistaakseni laitoin 2,6 tai 2,7 bar kotona ja nyt nostin 2,9 -> 3,0 bar. Käytös rauhottu aika paljo, suurin kunnia kyl taitaa mennä viallisen renkaan piikkiin...
Rengasanturikapula ei oo viäkää saapunu Kiinasta, joten opetus tehtiin hienolla rengaspajan kapulalla. Tota hiplailles kyl tietää, että nyt on kalliita sähkövikoja luvassa.
Kannattavuuslaskelmista johtuen ostin Motonetistä roiskeläpät, ettei tartte 500 tkm aikana montaa kertaa ovia maalata. Helmojen alareunat on helpot, ku voi pensselillä sutia Hammeriteä aina keväisin
Motonetistä löyty myös liimattavia johtokoukkuja. Vähä fiksummat kuin heijastinteipit
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Oho, johan menee gummia pahki! Heikompihermoinen voisi alkaa jo ottamaan kierroksia moisesta...
Eikö siis mitään selkeetä reikää tms. löytynyt kumista? Tai oisko vanteessa jtn. feelua, että rikkoo renkulaa?
Eikö siis mitään selkeetä reikää tms. löytynyt kumista? Tai oisko vanteessa jtn. feelua, että rikkoo renkulaa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Sen mitä minuutin verran hypistelin, niin ei ollu selkeetä vikaa. Tosin en mä hirveesti tutkinu paskasta rengasta työvaatteet päälle. Ainut oli, että auto oli aika rauhaton sen 300km mitä toi rengas kesti. Uudella kumilla on nyt ajeltu jo enemmän mitä eka kesti, niin kai vanne on ok.
Toi rengas tosiaan lässähti ihan kerrasta. Kyl se vähän pisti vituttamaan, mutta kai musta on tullu vanha. Renkaita tulee ja menee, muutama vuosi sitte ostin kaks sarjaa sutta ja sekundaa saman kevään aikana, niin ei sitte yks 150€ lisäkulu nostata kierroksia. Sattu viä hajoon just rengasliikkeen kohdalla, niin ei tarvinnu edes varapyörää ruuvailla
Auto on tän päivän autosähköasentajalla Poris kun asennellaan kaikkea työn vaatimaa tingentangelia. Asentaja jo kuittas, et mähän ajan vuodes enemmän kilsoja kuin keskiverto porilainen taksi Oikeasti ei edes naurata, mut näillä mennään.
Toi rengas tosiaan lässähti ihan kerrasta. Kyl se vähän pisti vituttamaan, mutta kai musta on tullu vanha. Renkaita tulee ja menee, muutama vuosi sitte ostin kaks sarjaa sutta ja sekundaa saman kevään aikana, niin ei sitte yks 150€ lisäkulu nostata kierroksia. Sattu viä hajoon just rengasliikkeen kohdalla, niin ei tarvinnu edes varapyörää ruuvailla
Auto on tän päivän autosähköasentajalla Poris kun asennellaan kaikkea työn vaatimaa tingentangelia. Asentaja jo kuittas, et mähän ajan vuodes enemmän kilsoja kuin keskiverto porilainen taksi Oikeasti ei edes naurata, mut näillä mennään.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kiinaledit saapu! Kuvat oli taas vaan viitteellisiä, perus kiinapaskaa siis.
Noh, kai noiki on hyvät, vaikka mainostavakki parempia ja erillisiä ledejä. Mikäli siis ymmärsin. Toisaalta ei saa arvostella ennen asentamista. Katotaa vaa kui käy valoreleelle. Speksattu 3x100 Wattia ku ledit on 3x300 (hatti)Wattia
Noi "8-sided" ledit hohkaa ilmeisesti pääosan valosta sivuille. Lediä ei voi pyöräyttää kantaansa nähden, mut sillee hauska yksityiskohta, et about kaikki kilpailevat mallit sojottaa valoa ylös ja alas kun tää sojottaa sivuille
Noh, kai noiki on hyvät, vaikka mainostavakki parempia ja erillisiä ledejä. Mikäli siis ymmärsin. Toisaalta ei saa arvostella ennen asentamista. Katotaa vaa kui käy valoreleelle. Speksattu 3x100 Wattia ku ledit on 3x300 (hatti)Wattia
Noi "8-sided" ledit hohkaa ilmeisesti pääosan valosta sivuille. Lediä ei voi pyöräyttää kantaansa nähden, mut sillee hauska yksityiskohta, et about kaikki kilpailevat mallit sojottaa valoa ylös ja alas kun tää sojottaa sivuille
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ei jaksanut järjestää rehtiä vertailukuvaa ledit vs halogeenit, joten tyydyin vain asentamaan polttimot paikoilleen ja menoks.
Polttimohan istahti umpioon ihan hyvin. Vähän yllätys tämmösen kiinakuran kanssa.
Ton parempaa kuvaa ei saanut. Kuvio on korkea ja kapea sekä läikykäs. Ei toimi ei.
Näitä jonneledejä ei pystyny pyöräyttämään 90 astetta, joten puukko käteen ja ranettamaan ranetuksia.
Päälle pikaliiman korvikkeeksi tippa laakerilukitetta.
Heti parani. Kuvien ero on melko realistinen.
Vaikka valo on valkoista, ei se tee siitä tehokasta. Lisäksi radiohäiriö on infernaalinen, eli ei voi aamusin töihin ajellessa kuunnella merisäätä.
Silmämääräsesti arvioituna valoa on joo enemmän kaikkialla, mutta sitä on myös kirkas läiskä 30m matkalle auton eteen. Lisäksi penkat on nyt valaistu myös auton välittömästä läheisyydestä ja myös lentäviä hirviä voi bongailla puiden latvoista. Absoluuttista valotehoa on vaikea arvioida, sen näen huomenna, kun ajan työmatkan aamuyöllä.
Yhtäkkiseltään fiilis on vähän kaksijakoinen. Rahat tais mennä hukkaan. En minä tarvitse valoa 30m auton edessä enkä myöskään puiden latvoissa. Aikasemmin se kusenkeltanen valo oli tiukalla rajauksella nähtävissä, nyt on hajavaloa joka puolella. Yleistä valotehoa on vaikea arvioida. Sen kyllä silti sanoo jo ihan normaali logiikkakin, että vaikka valotehoa on vähemmän, niin pienemmälle pinta-alalle jaettuna se ei välttämättä ole tehottomampi kuin nää työvalot.
Halogeenilamput ei oo tehty ledeille. Mä vihaan ledejä. 2006 ostin kalliit lediparkit tonnariin ja ne kesti alle viikon. 2013 tms ostin ledit avon sisävaloihin, ja nypein ne samana iltana pois. Nyt ostin ledit lisävaloihin ja lähinnä vituttaa se, että en jaksais niitä nyppiä pois tua vesisatees. Huomenna pääsee töis hallille, jos firman autot ei oo siä.
Oikeesti. Ledi=jonne. Ja jonne harvoin on hyvä ratkasu. Olis vaa pitäny tilata suoraan xenonit Erikoistekniikalta, niin säästyis turhalta pelleilyltä.
Polttimohan istahti umpioon ihan hyvin. Vähän yllätys tämmösen kiinakuran kanssa.
Ton parempaa kuvaa ei saanut. Kuvio on korkea ja kapea sekä läikykäs. Ei toimi ei.
Näitä jonneledejä ei pystyny pyöräyttämään 90 astetta, joten puukko käteen ja ranettamaan ranetuksia.
Päälle pikaliiman korvikkeeksi tippa laakerilukitetta.
Heti parani. Kuvien ero on melko realistinen.
Vaikka valo on valkoista, ei se tee siitä tehokasta. Lisäksi radiohäiriö on infernaalinen, eli ei voi aamusin töihin ajellessa kuunnella merisäätä.
Silmämääräsesti arvioituna valoa on joo enemmän kaikkialla, mutta sitä on myös kirkas läiskä 30m matkalle auton eteen. Lisäksi penkat on nyt valaistu myös auton välittömästä läheisyydestä ja myös lentäviä hirviä voi bongailla puiden latvoista. Absoluuttista valotehoa on vaikea arvioida, sen näen huomenna, kun ajan työmatkan aamuyöllä.
Yhtäkkiseltään fiilis on vähän kaksijakoinen. Rahat tais mennä hukkaan. En minä tarvitse valoa 30m auton edessä enkä myöskään puiden latvoissa. Aikasemmin se kusenkeltanen valo oli tiukalla rajauksella nähtävissä, nyt on hajavaloa joka puolella. Yleistä valotehoa on vaikea arvioida. Sen kyllä silti sanoo jo ihan normaali logiikkakin, että vaikka valotehoa on vähemmän, niin pienemmälle pinta-alalle jaettuna se ei välttämättä ole tehottomampi kuin nää työvalot.
Halogeenilamput ei oo tehty ledeille. Mä vihaan ledejä. 2006 ostin kalliit lediparkit tonnariin ja ne kesti alle viikon. 2013 tms ostin ledit avon sisävaloihin, ja nypein ne samana iltana pois. Nyt ostin ledit lisävaloihin ja lähinnä vituttaa se, että en jaksais niitä nyppiä pois tua vesisatees. Huomenna pääsee töis hallille, jos firman autot ei oo siä.
Oikeesti. Ledi=jonne. Ja jonne harvoin on hyvä ratkasu. Olis vaa pitäny tilata suoraan xenonit Erikoistekniikalta, niin säästyis turhalta pelleilyltä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Itse olen ihmetellyt joidenkim intoa ledittää kaikki auton pikkupolttimot (parkit, rekisterivalot ym.), ja sitten ihmetellään ja ranetetaan iltakausia, ettei ne jää parkissa välkkymään ja toimii oikein silloin kun kuuluu.
Ledillä on kaksi etua: energiasäästö ja pitkä käyttöikä. Edellä mainituissa kohteissa kummallakaan näillä eduilla ei ole juurikaan merkitystä. Mutta ledit on pakko saada
Ledillä on kaksi etua: energiasäästö ja pitkä käyttöikä. Edellä mainituissa kohteissa kummallakaan näillä eduilla ei ole juurikaan merkitystä. Mutta ledit on pakko saada
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
mä oon tosi tyytyväinen ku asensin käyttöfemmaan sisävalot ledeiksi. paljon kirkkaampi jne jne . eikä välky hi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^^Autopuolella on vähä niin ja näin toi "säästäminen". Voi olla, että maailma pelastuu kun jää polttimo vaihtamatta 100 tkm välein, mutta kun liikenteessä bongailee välkkyviä taka- ja päiväajovaloja, niin voisin väittää, että se 50 snt maksava hehkulankapolttimo on edullisempi sekä co2-lukuna että euroina sille loppukuluttajalle. Toki vahvasti olettaen, että ne kokonaisena vaihdetut valoyksiköt päätyvät romukoppaan eikä propellihatun kolvin kautta takaisin asiakkaalle.
Tänään pyörähti 40 tkm rikki. Kysyin marmorilta mahdollisia kamppishuoltoja ja päivityksiä 45 tkm huoltoa ("välihuolto" tai muodikkaammin kansainvälinen huolto-ohjelma) varten, mutta ei ollut. Taka-ajatuksena oli ottaa vähä takkiin öjynvaihdossa ja samalla saada kämppikset ja päivitykset autoon, jotta sitte 60 tkm huollon voi lykätä satojen eurojen säästöllä Coltille Noh, mitään ei ollu niin kolmen viikon päästä olis 45 tkm huolto ja saa sitte kattoa, meneekö 60 tkm viä tänä vuonna rikki.
Tänään pyörähti 40 tkm rikki. Kysyin marmorilta mahdollisia kamppishuoltoja ja päivityksiä 45 tkm huoltoa ("välihuolto" tai muodikkaammin kansainvälinen huolto-ohjelma) varten, mutta ei ollut. Taka-ajatuksena oli ottaa vähä takkiin öjynvaihdossa ja samalla saada kämppikset ja päivitykset autoon, jotta sitte 60 tkm huollon voi lykätä satojen eurojen säästöllä Coltille Noh, mitään ei ollu niin kolmen viikon päästä olis 45 tkm huolto ja saa sitte kattoa, meneekö 60 tkm viä tänä vuonna rikki.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
katselin kuvia ja huomasin rengastunnistimien taajuuden 433mhz , minkälaisen varoitus show mahtaa saada jos lähettää kyseisellä taajuudella auton vieressä hah .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Tuskin mitää. Ja aika epäsäännöllisesti tietokone vaatii lukua niistä. Talvirenkailla sai ajaa 10 km ennenkö herjas vikaa. Toisaalta ku kylmän renkaan paineennousua aamulla seuraa, nii ehkä minuutin välein luku päivittyy.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
ok mä vähän petyin heh.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Tämä nyt ei suoraan liity tämän ketjun autoon, mutta osui silmään tällainen Astratarjous: https://www.lansiauto.fi/ajankohtaista/ ... usieralla/
Jos nyt kertalukemisella oikein ymmärsin, niin farmariastra kahdeksi vuodeksi ja max 40 tkm:ksi hintaan 299 oiroa/kk siten, että ei joudu itse kantamaan riskiä auton jäännösarvosta. Päälle siis tietenkin kaikki muut normaalit autoilun kulut, mutta tuolla hinnalla lukitsee periaatteessa arvonaleneman ja pääomakulut.
Tarina ei kerro lisätäänkö tuo 10 €/kk käsittelykulu 299 euroon vai sisältääkö se sen. Ja tietty 195 € aloitsumaksukin on melkein kympin kuussa jyvitettynä luottoajalle. Mainoksessa annetaan hauskasti Astrasta vähän todellista kalliimpi kuva, jolloin kk-erä näyttää sitäkin pienemmältä suhteessa auton hintaan. Isolla tuolla lukee, että Sports Tourerin hinnat alkaa 22 889 eurosta, pienellä präntillä sitten lukeekin että tämän kampanjan auto maksaa noin 21 650 euroa sisältäen vielä lisävarustepaketin, talvirenkaat ja toimituskulut.
Ei tuo kokonaisuutena kuitenkaan ihan pahalta kuulosta, jos ajomäärä on itselle sopiva, tykkää vaihtaa autoa aina parin vuoden välein uuteen eikä halua tai pysty sitomaan omaa pääomaa autoon. Tarkan budjetoinnin ihmiselle mukava ratkaisu, kun liikkuvat yllärierät on aika vähissä. Parin vuoden maksut vastaa tilannetta, jossa auton arvo alenee kahdessa vuodessa 30 %, ja sillä on varma ostaja. Paljonko liikkeet nyt yleensä hyvittää kaksivuotiaasta farmariastrasta jos tuollaista tarjoaisi vaihdossa? Tuskin paljoa yli tuon 30 % arvonaleneman, jasilloinkin oletuksena on että kyseisestä liikkeestä tarttuu paluumatkalle mukaan jotain kalliimpaa.
Ja jos oikein ymmärsin, autoa ei ole lopuksi pakko myydä Länkkärille, eli jos joku maksaa siitä takuuhyvitystä enemmän, asiakas maksaa Länkkärille loppuvelan pois ja asia on sillä selvä.
Kaupallehan tämä on kai hyvä diili sitä kautta, että merkkiliike voi myydä kaksivuotiaan vähän ajetun auton "uudenveroisena" hyvällä preemiolla, asiakas on sidottu Länkkärin huoltoihin ja onhan siinä hyvä sauma, että asiakas Astraa palauttaessaan nappaa seuraavankin auton samasta myymälästä.
Tietty ainahan nämä rahoituskuviot ja uuden auton hankkimiset on kuin märkäpukuun kusisi; parhaan diilin tekee kun ostaa viiden tonnin loppuunajetun Saabin ja huoltaa itse. Mutta olen ymmärtänyt että osalla ihmisiä on jotain henkisiä kynnyksiä toimia niin viisaasti
Jos nyt kertalukemisella oikein ymmärsin, niin farmariastra kahdeksi vuodeksi ja max 40 tkm:ksi hintaan 299 oiroa/kk siten, että ei joudu itse kantamaan riskiä auton jäännösarvosta. Päälle siis tietenkin kaikki muut normaalit autoilun kulut, mutta tuolla hinnalla lukitsee periaatteessa arvonaleneman ja pääomakulut.
Tarina ei kerro lisätäänkö tuo 10 €/kk käsittelykulu 299 euroon vai sisältääkö se sen. Ja tietty 195 € aloitsumaksukin on melkein kympin kuussa jyvitettynä luottoajalle. Mainoksessa annetaan hauskasti Astrasta vähän todellista kalliimpi kuva, jolloin kk-erä näyttää sitäkin pienemmältä suhteessa auton hintaan. Isolla tuolla lukee, että Sports Tourerin hinnat alkaa 22 889 eurosta, pienellä präntillä sitten lukeekin että tämän kampanjan auto maksaa noin 21 650 euroa sisältäen vielä lisävarustepaketin, talvirenkaat ja toimituskulut.
Ei tuo kokonaisuutena kuitenkaan ihan pahalta kuulosta, jos ajomäärä on itselle sopiva, tykkää vaihtaa autoa aina parin vuoden välein uuteen eikä halua tai pysty sitomaan omaa pääomaa autoon. Tarkan budjetoinnin ihmiselle mukava ratkaisu, kun liikkuvat yllärierät on aika vähissä. Parin vuoden maksut vastaa tilannetta, jossa auton arvo alenee kahdessa vuodessa 30 %, ja sillä on varma ostaja. Paljonko liikkeet nyt yleensä hyvittää kaksivuotiaasta farmariastrasta jos tuollaista tarjoaisi vaihdossa? Tuskin paljoa yli tuon 30 % arvonaleneman, jasilloinkin oletuksena on että kyseisestä liikkeestä tarttuu paluumatkalle mukaan jotain kalliimpaa.
Ja jos oikein ymmärsin, autoa ei ole lopuksi pakko myydä Länkkärille, eli jos joku maksaa siitä takuuhyvitystä enemmän, asiakas maksaa Länkkärille loppuvelan pois ja asia on sillä selvä.
Kaupallehan tämä on kai hyvä diili sitä kautta, että merkkiliike voi myydä kaksivuotiaan vähän ajetun auton "uudenveroisena" hyvällä preemiolla, asiakas on sidottu Länkkärin huoltoihin ja onhan siinä hyvä sauma, että asiakas Astraa palauttaessaan nappaa seuraavankin auton samasta myymälästä.
Tietty ainahan nämä rahoituskuviot ja uuden auton hankkimiset on kuin märkäpukuun kusisi; parhaan diilin tekee kun ostaa viiden tonnin loppuunajetun Saabin ja huoltaa itse. Mutta olen ymmärtänyt että osalla ihmisiä on jotain henkisiä kynnyksiä toimia niin viisaasti
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Melko kallista. Satanen kuus lisää ja tuplasti maksuaikaa, niin auto olis velaton ja 4v/80tkm jälkeen lienee reaaliarvoltaan kympin auto helposti. Ja toisaalta nlin pienillä kilsaoletuksilla uskaltais ostaa vaikka T7 Saabin eikä kulutuskaan isoa roolia näytä...
Noh, kauppa se on mikä kannattaa. Kun kattoo käytettyjen KAstrojen kilsalukemia, niin aika moni tuuppaa just 20tkm vuoteen. Ja samoilla arvonalenemilla nekin vaihtavat autojaan.
Länkkärin kauppias arvioitti mun lyhennystahdista, että kahden vuoden jälkeen velan määrä on edelleen enemmän kuin hyvitys uuteen ja lyhennän suhteessa hiukan hitaammin kuin toi liisari on. Eli sinänsä hinta on sama kuin perinteisellä pätkällä ostaes, toki se riski arvonalenemasta jää pois. Ja tosiaan mun kohdalla kun asiaa käytiin läpi, ei puhuttu 80tkm vuosisuoritteesta
Noh, kauppa se on mikä kannattaa. Kun kattoo käytettyjen KAstrojen kilsalukemia, niin aika moni tuuppaa just 20tkm vuoteen. Ja samoilla arvonalenemilla nekin vaihtavat autojaan.
Länkkärin kauppias arvioitti mun lyhennystahdista, että kahden vuoden jälkeen velan määrä on edelleen enemmän kuin hyvitys uuteen ja lyhennän suhteessa hiukan hitaammin kuin toi liisari on. Eli sinänsä hinta on sama kuin perinteisellä pätkällä ostaes, toki se riski arvonalenemasta jää pois. Ja tosiaan mun kohdalla kun asiaa käytiin läpi, ei puhuttu 80tkm vuosisuoritteesta
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Mä oon nyt kehunu tätä autoa, kun ajo on ollut pääasiassa matkaa. Ei piippauksia, ei ihmeellisiä vaihtoja, ei pakittelua ylämäkeen... Mut tänään palo käpy. Pirkkalasta Tampereen rautatieasemalle. Ei, en osaa ajaa sinne. En ole paikallisia. Mut hei, mullahan on navi!!!
Navin vapaaseen hakuun "rautatieasema" ja enter.
Ööö täh? No "juna-asema" ja enter tuotti yhtä paljo paskaa. Eli hakusana ei toimi, loogista. Piti mennä valikosta POI -> matkustaminen -> junan kuva (ei edes tekstiä) - > Tampere. Here on Nokian perintöä, ja tätä käyttölogiikan sujuvuutta ihmetellessä en hämmästy, miksi iOS jyräs Symbianin 6-0 Googleen tai Applen vastineeseen jos oli hakannu rautatieasema, niin se olis ehdottanu lähintä, eli Tamperetta, jo ennen sanan viimestä kirjainta
Tätä pohdein jo OCF:n foorumillaki. Tietääkö joku onko nois Ecoflexeis jotain Hiacesta tuttuja lämmitysratkasuja? Pakkasella lämpösestä koneesta kuuluu hassu pörinä ja yks päivä kuulu hyvin magneettikytkimäinen ääni, vaikka ilmastointi oli pois päältä.
Hassulla pörinällä tarkotan, että pakkasella koneen tyhjäkäynti on selvästi erilainen ja sen kuulee auton ulkopuolella avaamatta konepelliä. Muutenhan tuo kone kyllä lämpenee lämpömittarista tulkaten (en tiä onko yhtä iso vitsi kuin Saabeis) käyntilämpöön tosi nopeasti myös nollan tuntumassa. Silti kesähelteellä Tukholman ukkoskuuron päätteeksi ei riittäny lämpöä kun laivaan jonottaes koitettiin kuivata vaatteita.
Navin vapaaseen hakuun "rautatieasema" ja enter.
Ööö täh? No "juna-asema" ja enter tuotti yhtä paljo paskaa. Eli hakusana ei toimi, loogista. Piti mennä valikosta POI -> matkustaminen -> junan kuva (ei edes tekstiä) - > Tampere. Here on Nokian perintöä, ja tätä käyttölogiikan sujuvuutta ihmetellessä en hämmästy, miksi iOS jyräs Symbianin 6-0 Googleen tai Applen vastineeseen jos oli hakannu rautatieasema, niin se olis ehdottanu lähintä, eli Tamperetta, jo ennen sanan viimestä kirjainta
Tätä pohdein jo OCF:n foorumillaki. Tietääkö joku onko nois Ecoflexeis jotain Hiacesta tuttuja lämmitysratkasuja? Pakkasella lämpösestä koneesta kuuluu hassu pörinä ja yks päivä kuulu hyvin magneettikytkimäinen ääni, vaikka ilmastointi oli pois päältä.
Hassulla pörinällä tarkotan, että pakkasella koneen tyhjäkäynti on selvästi erilainen ja sen kuulee auton ulkopuolella avaamatta konepelliä. Muutenhan tuo kone kyllä lämpenee lämpömittarista tulkaten (en tiä onko yhtä iso vitsi kuin Saabeis) käyntilämpöön tosi nopeasti myös nollan tuntumassa. Silti kesähelteellä Tukholman ukkoskuuron päätteeksi ei riittäny lämpöä kun laivaan jonottaes koitettiin kuivata vaatteita.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Minua ei kiinnosta vaihtaa femman rekkarikilven valoja vähän väliä. Eteenkin kun joka kerta katkee ruuvit ja joutuu joko porailemaan tai hankkimaan uuden kahvayksikön kokonaan. Siispä laitoin kerralla ledit, eikä tarvinnu ranetella yhtään mitään kun osti kerralla kunnolliset Osramin ledit. Ei vilku tai välky ja kohta 2 vuotta pelanneet ilman ongelmia.AZP kirjoitti:Ledillä on kaksi etua: energiasäästö ja pitkä käyttöikä. Edellä mainituissa kohteissa kummallakaan näillä eduilla ei ole juurikaan merkitystä. Mutta ledit on pakko saada
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89