4kilonen on tonnariin hyvä. (sopii jus kun nenä päähän kalupoksin päälle).
Hi**o tuo 6kg on liian iso.
PS muistakaa kopistella niitä aika ajoin ihan kumivasaralla tuppaa jauheet jämähtämään pakkasen yms. vaikutuksesta ja saattaa olla kun sitä tarvii niin ei tuu kun paineet ulos.
Juu kannattaa herätellä aina silloin tällöin , kännellä ylös alasin ja voi koputellakin kumivasaralla , lisäksi kun kuuntelee käännellessä kuulee onko jauhe paakkuna vai jauheena.
Reetu kirjoitti:Juu kannattaa herätellä aina silloin tällöin , kännellä ylös alasin ja voi koputellakin kumivasaralla , lisäksi kun kuuntelee käännellessä kuulee onko jauhe paakkuna vai jauheena.
hyvin on sammunu noilla kilon sammuttmilla palavat autot, minä oon sammuttanu yhen hiacen ja velipoika toisen, ja ihan hyvin riitti toi kilonen sammutin kunhan vain tietää mitä tekee. kontissa kiinni lidlin sammutin, mutta en muista kokoa (1 vai 2 kg), velipoijalla on 6 kg sammutin, ehkä turhan iso, hävittää puolet takakontista.
eltzi kirjoitti:autoon ois hiilidioksiidi paras,ei sotke turhaan koko autoa,ne vaan tuppaa olemaan aika kalliita. mulla on itellä vanha kunnon halonisammutin
Mä sammuttelim vanhan Accortti8ni taannoin täydellä Misoniputelilla. Mittarit irti, Venttiili auki, Pullo ovesta sisään ja luukut kiinni. Parikytkiloinen puteli teki autosta jääkaapin kesäkuumalla.
joo, mutta arvaa hatuttiko pullon täyttö. Hitsaushommeleissa kannattaa pitää se venttiiliavain lähellä, oli alun kolmekymppiä lämmintä, palolaitos kun oli paikalla, auto oli huurteessa.
kyllä se suli ihan omineen, idea oli kai tossa, että hiilidioksidi kaivautuu joka koloon, eikä siellä kauaa liekit viihdy. Yritin a-pilarin sisään vettä kaikista keksimistäni paikoista, ei muuta kuin savu paksuni.
Seuraavaksi heitin misonin kehiin ja soitin 112.
Tulo ei kestänyt kauan, mutta pitivät menetelmääni mielenkiintoisena, ei kai näillä nurkilla ollut ennen käytetty.
Kyllähän tuolla kilosellakin hyvin sammuttaa, kun vaan pääsee palopesäkkeeseen käsiksi...ja vielä osaa sammuttaa 6kg sammuttimella ammattilainen pystyy sammuttamaan heittämällä yli 20 pientä paloa (en nyt puhu välttämättä autopaloista)
Mä luulen että vois se itelläkin hankintalistalla olla, joku pari kilonen.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."