Satkun laatikko?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saba900
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Satkun laatikko?

Viesti Kirjoittaja Saba900 »

Osaiskohan joku kertoo mitä eroa on 16 vetiilisen turbon ja 16 venttiilisen ruiskun laatikoilla? :?
Käykö ruiskun laatikko turboon ja mihin vaikuttaa?
Saab 9-5
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ensiövälitys 16v ruiskussa on 6 enskat ja täyspaineessa 7 enskat...

Matalapaineturbossa on kans 6 enskat...

Eip muuta

Kyl ne käy päittäin, ainut et joissain kohti muuttuu kepin keskitys...

välitykset muuttuu jos laittaa ruiskun lootan turboon, 100 vauhdissa enempi kiekkoja...
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Menee OT puolelle nyt mutta pakko kysyä:

Meneekö 900i 8v 5vaihteinen laatikko
900i 16v:n?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä se sinne sopii, luultavasti ei ensiövälityksessäkään eroa.

Vuosimallista sitten kiinni tuo kepin keskitys ja vetarien kupit taisivat muuttua kerran myös.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

T16:sen ensiövaiteessa on lisäksi yks ylim:tukilaakeri alapäässä!!!
periaatteessa muuten sopii!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

45x01 .. 45x08 laatikoissa on ulkoinen keskitys.

45x10 .. 45x12 laatikoissa on sisäinen keskitys.

45x10 laatikossa tais olla mallia pienet pinionin laakerit.

45x12 laatikossa tais olla mallia isommat pinionin laakerit.



Ja 45x10 laatikoista ylöspäin on isommat tripodin kupit aina.


55xxx laatikoissa on se turbon tukilaakeri, ja tästä poikkeuksena 45706 (T16 -85). 55xxx laatikoissa myös hydraulinen etutuenta. Kaikissa muissa kuminen.


Jotain saattoi mennä väärin näin ulkomuistista mutta sinneppäin. :)


T. Pasi
Vastaa Viestiin