Saab 9-5 1.9tid 2006
Saab 9-5 1.9tid 2006
Moikka
Olen ollut Saab miehiä jo 2000-luvun alusta. Nyt ajattelin vaihtaa 9-5 2006 vuoden malliin missä 1.9 turbodiesel ja manuaalivaihteet, ajettu noin 166tkm. Auto on suht siisti muuten mutta 2-vaihde ei mene pakkasilla sisään kuin vasta lämmettyä kuulemma. Onkohan minkälainen remontti tulossa ja mitä muuta kannattaa tarkistaa?
Hyvä, kiitos.
T.Petri
Olen ollut Saab miehiä jo 2000-luvun alusta. Nyt ajattelin vaihtaa 9-5 2006 vuoden malliin missä 1.9 turbodiesel ja manuaalivaihteet, ajettu noin 166tkm. Auto on suht siisti muuten mutta 2-vaihde ei mene pakkasilla sisään kuin vasta lämmettyä kuulemma. Onkohan minkälainen remontti tulossa ja mitä muuta kannattaa tarkistaa?
Hyvä, kiitos.
T.Petri
Re: Saab 9-5 1.9tid 2006
melkein pitäs lähteä siitä että avaa laatikon ja tarkastaa sen ensin
samalla kun on mosa ja muut lattialla suolistettuna stekataan etupuolen puslat ja kallistuksenvakaajan helat, ainakin kannattaa pultit käyttää auki vaikkei vaihda niitä. kasaus luonnollisesti rasvan kera
ehkä kurkkaisin myös jakopään kunnon samantien
samalla kun on mosa ja muut lattialla suolistettuna stekataan etupuolen puslat ja kallistuksenvakaajan helat, ainakin kannattaa pultit käyttää auki vaikkei vaihda niitä. kasaus luonnollisesti rasvan kera
ehkä kurkkaisin myös jakopään kunnon samantien
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 9-5 1.9tid 2006
Eipä taida kannattaa laatikon kanssa paljoa väkertää, kun uuden saa himpan päälle kuudellasadalla:
https://webshop-fi.saabparts.com/9-5-ge ... man-5speed
Itse kun kesällä selvittelin -06 bensafemman manuaaliaskin remonttia, niin kyllä tuntui tekijät olevan harvassa. Eikä kukaan pitänyt järkevänä vanhan askin elvyttämistä, kun silloin uuden hinta oli himpan yli 800 euroa.
Paska homma kenttäolosuhteissa tehtynä tuo laatikon vaihto, vaan eipä tullu turhan kalliiksi
Eli jos auto on muuten kaikin puolin passeli, niin en hirveästi ressaisi tuota vaihdelaatikkoa. Öljynvaihtokin saattaa vähän auttaa, tai tuurilla paljonkin, jos tehdaslitkut on vielä sisällä.
https://webshop-fi.saabparts.com/9-5-ge ... man-5speed
Itse kun kesällä selvittelin -06 bensafemman manuaaliaskin remonttia, niin kyllä tuntui tekijät olevan harvassa. Eikä kukaan pitänyt järkevänä vanhan askin elvyttämistä, kun silloin uuden hinta oli himpan yli 800 euroa.
Paska homma kenttäolosuhteissa tehtynä tuo laatikon vaihto, vaan eipä tullu turhan kalliiksi
Eli jos auto on muuten kaikin puolin passeli, niin en hirveästi ressaisi tuota vaihdelaatikkoa. Öljynvaihtokin saattaa vähän auttaa, tai tuurilla paljonkin, jos tehdaslitkut on vielä sisällä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saab 9-5 1.9tid 2006
no onpa halbaa, tinkii hinnasta ton lootan hinnan veke ja joulupyhät on sitä laatuaikaa milloin pannaan kalustoa kuntoon taas tammikuulle.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 9-5 1.9tid 2006
Kiitos vastauksista. No ei todellakaan ole kallis vaihdelaatikko. Nyt selvisi että auto on saksan tuonti. Vähän epäilyttää noi kilometrit nyt. Mutta ehkäpä lähden huomenna katsomaan tarkemmin autoa. Ajatuksena oli siis vähän ajettu Avensis tms aluksi, mutta ne ei kyllä hotsita pätkääkään vaikka onkin toimivia tekniikaltaan yms.. Yes
Re: Saab 9-5 1.9tid 2006
Kai tässä nyt uskaltaa senkin kertoa, että Tampereen suunnalla bensafemman manuaaliaskin ja kytkimen vaihtotyö arvioitiin 450 euron hintaiseksi.
Sitä en tiedä, että onko diisselin loota vaikeampi työmaa, kunhan nyt koitan ostopäätöstä helpottaa. Suuntaan tai toiseen, ei se Avensis varmaan mun tientukkona olisi
Sitä en tiedä, että onko diisselin loota vaikeampi työmaa, kunhan nyt koitan ostopäätöstä helpottaa. Suuntaan tai toiseen, ei se Avensis varmaan mun tientukkona olisi
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saab 9-5 1.9tid 2006
Ei sitä hihnan kuntoa silmällä kuitenkaan näe saati kuule. Jos kilsat on täynnä, niin remmi ja vp vaihtoon. Mutta jos kurkkaamisella tarkoitettiin huoltokirjan tutkintaa, niin se kannattaa toki tehdä.mestari kirjoitti: ehkä kurkkaisin myös jakopään kunnon samantien
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Saab 9-5 1.9tid 2006
Lähtötiedot ei kerro, onko vika mahdollisesti vivustossa vai itse laatikossa, eli onko -05 ja uudemman mallin heikko kohta eli vaihdevivusto väljä vai onko 2. vaihteesta esim. synkat menneet.
Omassa lähes 400tkm ajetussa -05 Aerossa oli ongelmia 2. vaihteen kytkeytymisessä varsinkin kylmänä ja ongelma liittyi minusta selkeästi väljään vivustoon. Laatikkoon laitettiin uudet öljyt ja niillä tuo 2. vaihteen "poispomppaaminen" väheni jo melkoisesti.
Omassa lähes 400tkm ajetussa -05 Aerossa oli ongelmia 2. vaihteen kytkeytymisessä varsinkin kylmänä ja ongelma liittyi minusta selkeästi väljään vivustoon. Laatikkoon laitettiin uudet öljyt ja niillä tuo 2. vaihteen "poispomppaaminen" väheni jo melkoisesti.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saab 9-5 1.9tid 2006
Sama vaiva oli itsellä -06:ssa, hylki kakkosta kylmänä joskus 180tkm ajettuna. Vivuston vaihdolla tuli kuntoon.Cona kirjoitti:Lähtötiedot ei kerro, onko vika mahdollisesti vivustossa vai itse laatikossa, eli onko -05 ja uudemman mallin heikko kohta eli vaihdevivusto väljä vai onko 2. vaihteesta esim. synkat menneet.
Omassa lähes 400tkm ajetussa -05 Aerossa oli ongelmia 2. vaihteen kytkeytymisessä varsinkin kylmänä ja ongelma liittyi minusta selkeästi väljään vivustoon. Laatikkoon laitettiin uudet öljyt ja niillä tuo 2. vaihteen "poispomppaaminen" väheni jo melkoisesti.
9-5 Aero Wagon -06
9-5 2,2 Tid Wagon -03
9-5 2,2 Tid Wagon -03
Re: Saab 9-5 1.9tid 2006
Ehkä Avensis on jo hankittu, mutta vastaan silti
Voihan vika olla vivustossa, tosin meidän -06 Aerossa väljä vivusto aiheutti ongelmia sekä kylmänä, että kuumana. Ongelmana kakkosen kytkeytyminen.
Rikkinäisellä laatikolla taas viitonen ei mennyt päälle kylmänä, lämmettyään loksahti normaalisti. Tiedäppä näistä
Voihan vika olla vivustossa, tosin meidän -06 Aerossa väljä vivusto aiheutti ongelmia sekä kylmänä, että kuumana. Ongelmana kakkosen kytkeytyminen.
Rikkinäisellä laatikolla taas viitonen ei mennyt päälle kylmänä, lämmettyään loksahti normaalisti. Tiedäppä näistä
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen