Soittimen irroitus
Soittimen irroitus
Mahtaako 9-5:n alkuperäinen 2-din soitin lähteä tällaisilla:
https://www.autoviihde.com/ct22uv01.htm ... set_tiedot
Voiko Sidin ja sen ilmastointipalikan siirtää vapaasti johonkin toiseen paikkaan, esim molemmat päällekkäin ylös ja sitten uusi soitin niiden alapuolelle? (ja miten ne irtoavat)
https://www.autoviihde.com/ct22uv01.htm ... set_tiedot
Voiko Sidin ja sen ilmastointipalikan siirtää vapaasti johonkin toiseen paikkaan, esim molemmat päällekkäin ylös ja sitten uusi soitin niiden alapuolelle? (ja miten ne irtoavat)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Soittimen irroitus
soitin lähtee irti vaikka rautanauloilla eikä taida acc paneelissa johdon pituus riittää että saisi vaihdettua järjestystä.
Joku kipotin.
Re: Soittimen irroitus
Anopin sukkapuikoilla lähti hienosti lukitukset auki Soitin saattaa kyllä olla tiukassa kehikossaan, kampea ensin SID irti, niin saat sormilla työnnettyä soitinta ulos.
SID irtoaa tosiaan reunoista kampeamalla, kokeile ensin jollain muoviliuskoilla, koska kojelaudan paneeliin jää helposti jäljet rouheammista työkaluista.
ACC mahtaa lähteä samalla konstilla, ei ole kokemusta vanhemmasta femmasta, kun itellä siinä ei ole ilmastointia
SID irtoaa tosiaan reunoista kampeamalla, kokeile ensin jollain muoviliuskoilla, koska kojelaudan paneeliin jää helposti jäljet rouheammista työkaluista.
ACC mahtaa lähteä samalla konstilla, ei ole kokemusta vanhemmasta femmasta, kun itellä siinä ei ole ilmastointia
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Soittimen irroitus
Nyt on soitin irti. Ei mahda olla ihan nykystandardin (jos minkään standardin) mukaiset johdot. Miten tuohon saa nykysoittimen kiinni?
Re: Soittimen irroitus
Järjestelmä on ihan spesifisti autoa varten rakennettu. Signaalitie mm. balansoitu, joten yritystä on ainakin ollut. Kääntöpuolena sitten on juurikin tuo mihin olet törmännyt, eli yksittäisten osien korvaaminen jälkiasennustavaralla on hankalaa, osin mahdotonta.
Helpoin tie on rakentaa kokonaan uusi itsenäinen (autosta riippumaton) järjestelmä, jos ei ole tarpeen säilyttää kojetaulun alkuperäistä ilmettä (kuten ilmeisesti ei ole).
Toiseksi helpoin tie on etsiä mitoiltaan ja sähköisiltä ominaisuuksiltaan sopivat uudet, laadukkaat kaiutinelementit alkuperäisten tilalle. Kaiuttimet vaihtamalla se äänenlaatu kuitenkin paranee huomattavasti enemmän kuin esim. soittimen vaihtamalla.
Jos rakenteluintoa riittää niin kaikenlaisiin sekoituksiin olen tälläkin palstalla törmännyt. Kannattaa ensin miettiä ne itselle tärkeimmät ominaisuudet mitä järjestelmältä haluaa ja lähteä tekemään suunnitelmaa siltä pohjalta. Ohjeita ja vinkkejä kaikenlaisiin kokoonpanoihin kyllä internetistä (täältäkin) kyllä löytyy.
Helpoin tie on rakentaa kokonaan uusi itsenäinen (autosta riippumaton) järjestelmä, jos ei ole tarpeen säilyttää kojetaulun alkuperäistä ilmettä (kuten ilmeisesti ei ole).
Toiseksi helpoin tie on etsiä mitoiltaan ja sähköisiltä ominaisuuksiltaan sopivat uudet, laadukkaat kaiutinelementit alkuperäisten tilalle. Kaiuttimet vaihtamalla se äänenlaatu kuitenkin paranee huomattavasti enemmän kuin esim. soittimen vaihtamalla.
Jos rakenteluintoa riittää niin kaikenlaisiin sekoituksiin olen tälläkin palstalla törmännyt. Kannattaa ensin miettiä ne itselle tärkeimmät ominaisuudet mitä järjestelmältä haluaa ja lähteä tekemään suunnitelmaa siltä pohjalta. Ohjeita ja vinkkejä kaikenlaisiin kokoonpanoihin kyllä internetistä (täältäkin) kyllä löytyy.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Soittimen irroitus
Itse kyllä aloittelin ihan soittimen plug & play asennuksella (AS2 soitin - Alpine 1-din). Tuota Alpinea ei vaan hirveän kovalle tarvinnut laitella kun jo rokki pauhasi. . Nykyisin mennään paremmalla etupään kaiuttimilla, erillisillä vahvistimilla ja subbareilla..
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Soittimen irroitus
Soitin irtosi tosiaan pienellä kuusiokulma-avaimella helposti kasettettipesästä ulos vetäen ja ilmastoinnin säätö/näyttö myös kun vähän takaa tuuppasi, mutta Sid ei inahdakaan ainakaan sellaisilla voimilla kun uskaltaisi käyttää ja se metallikehikko, jossa soitin oli kiinni on myös ihan jumissa. Miksi ihmeessä näissä ei vaan olla ruuveja?
Re: Soittimen irroitus
Kyllä vaan. Kiitoksia kovasti. Sidiin siis lisää voimaa ja "stereo racket can be little tricky"
Re: Soittimen irroitus
Tuossakin taitaa olla kuvia kehikosta:
http://photo.platonoff.com/Auto/2006112 ... Input/?all
http://photo.platonoff.com/Auto/2006112 ... Input/?all
Paina kiinnityskorvan sivuja sisäänpäin ja vedä häkki ulos.
...
Re: Soittimen irroitus
Itse koin helpoimmaksi tieksi yhdistää jälkiasennussoittimen alkuperäiseen järjestelmään. Syy jälkiasennussoittimen valintaan lähinnä usb/aux/bluetooth. Auton oma johtosarja pysyy koskemattomana ja se alkuperäisen soittimen ylin, suurikokoisin liitin jää käyttämättä.
Tärkeimmät toimenpiteet:
-Soittimessa rca-kaiutinlähdöt eteen ja taakse (yht 4kpl). Näistä soitetaan kaiuttimia, mutta alkuperäisen vahvistimen kautta. Liitetyt rca-johdot katkotaan, kuoritaan ja liitetään alkuperäisiin kaiutinjohtoihin. Soittimeen kytkettävät kaiutinjohdot voi katkoa.
-Originaali soitin antaa vahvistimelle herätteen standardiliittimen moottoriantenni-navalle. Jälkiasennusmankat eivät yleensä anna herätettä tähän koko aikaa, tai vain radioa kuunneltaessa. Sen sijaan jälkiasennussoittimista yleensä löytyy subwooferin vahvaria varten heräte. Tämä luonnollisesti kytketään tälle moottoriantenninavalle.
Tärkeimmät toimenpiteet:
-Soittimessa rca-kaiutinlähdöt eteen ja taakse (yht 4kpl). Näistä soitetaan kaiuttimia, mutta alkuperäisen vahvistimen kautta. Liitetyt rca-johdot katkotaan, kuoritaan ja liitetään alkuperäisiin kaiutinjohtoihin. Soittimeen kytkettävät kaiutinjohdot voi katkoa.
-Originaali soitin antaa vahvistimelle herätteen standardiliittimen moottoriantenni-navalle. Jälkiasennusmankat eivät yleensä anna herätettä tähän koko aikaa, tai vain radioa kuunneltaessa. Sen sijaan jälkiasennussoittimista yleensä löytyy subwooferin vahvaria varten heräte. Tämä luonnollisesti kytketään tälle moottoriantenninavalle.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05