99 Turbo ja vaihdelaatikon tyyppi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

99 Turbo ja vaihdelaatikon tyyppi

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Nyt 99 Turbojen omistajat pää edellä konehuoneeseen lukemaan vaihdelaatikon tyyppi ja ilmoittaa sen tänne onko G34601, G44601 vai G45701 ja lisätietona onko alkuperäinen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Mulla on '79 99 petron laatikko ja siinä on tyyppinumerona G34401.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

1979-1980
Turbo
4-Speed G44601.
NLS-USE
9336801

78 malliin tarjoaa samaa laatikkoa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Samperi! Se oli sittenkin tuo G44601 eikä G34601. No eipä sitten tulevaisuudessa aiheuta kuin vaihdelaatikon vaihtoa.

Näetkö mistään G44601 laatikolle välityksiä?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

6:sen enska (0,84) ja lyhkäsempi perä. Eli nelosella noin 3000rpm satasessa, teoreettiset huiput noin 198, kun rajoitin on 6000:ssa :-)
terv. Joni ja 99 Turbo -78
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Joo-o. Elikkäs siinä on on sama enska ku tuossa minun 99:ssä jossa on tuo G34601 (taloudellisuusmalli korjaamokäsikirjan mukaan :) ). Lisäksi käyttöoppaan mukaan 99GL ja 99 Turbo on samoilla vaihdevälityksillä. Oppaassa mainitaan välitykset vaihteille ja perälle (löytyvät tuolta minun sivuilta Tekniset tiedot-sivulta) mutta ei enskalle joka jo täsmentyi samaksi kuin omassani.

Tietääkö kukaan sitten mikä merkitystä on ekalla numerolla joka GL:ssä 3 ja Turbossa 4?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Saabilta saatu vastaus sähköpostiiin:

Hei,

kiitos viestistänne koskien Saab 9-9 1980 mallin vaihteistoja.
Pahoittelemme vastauksemme viivästymistä.

Vuonna 1980 Suomeen myydyt vuosimallin 1980 autot olivat 4 - vaihteisia,
jolloin vaihdelaatikon tyyppi on ollut G34601.
Joillakin muilla markkinoilla on ollut myös 5 - vaihteisia vaihteistoja
jolloin tyyppi on G45701. Joten vastataksemme kysymykseenne,
kummatkin tyypit ovat olleet mainitsemassanne mallissa, mutta Suomessa on
myyty vain G34601 vaihteistomallia.


Aurinkoista talven jatkoa.

Ystävällisin terveisin,

GM Finland Oy
Asiakaspalvelukeskus
Xxxx Xxxxxx
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:arrow: :mrgreen:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Minkä ihmeen vuoksi turboon on laitettu lyhytvälitteinen nelivaihteinen laatikko? Kyllä se olisi jaksanut mennä pidemmilläkin välityksillä, taitaa satasen vauhdissa kierrokset huidella lähellä 3000?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie luulen, että se johtuu juuri siitä nelivaihteisuudesta. Monestihan vaihteiston välitysten harventaminen 4-lovisessa johtaa vaihtamistarpeen lisäytymiseen. Voithan tuon lukea vaikkapa Pösön kilpatallin tällä kaudella käyttämän nelilovisen ongelmia käsittelevistä uutisista. Joutuvat vaihtamaan vaihdetta useammin, kuin 5-lovisella, vaikka vaihteistovalmistaja väittikin toista alunperin. Ajettavuudesta siinä lopulta on kysymys siis.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin