Pitkät ei pysy päällä
Pitkät ei pysy päällä
Pitkät toimii, mutta ei pysy päällä.
Rele tinattu... vaihdettu uuteen... sulakkeet tarkistettu... tekillä vika kohdennettu viikseen josta vaihdetaan pität / lyhyet. Myös viiksi vaihdettu. Peräkoukun johtosarja irroitettu.. Pitkät saattavat välillä pysyä päällä. Muut valot toimii ja valokytkin käännetty aseentoon, jossa pitkät pitäisi toimia. Mitä seuraavaksi?
Rele tinattu... vaihdettu uuteen... sulakkeet tarkistettu... tekillä vika kohdennettu viikseen josta vaihdetaan pität / lyhyet. Myös viiksi vaihdettu. Peräkoukun johtosarja irroitettu.. Pitkät saattavat välillä pysyä päällä. Muut valot toimii ja valokytkin käännetty aseentoon, jossa pitkät pitäisi toimia. Mitä seuraavaksi?
Re: Pitkät ei pysy päällä
ja takasumuvalo oikuttelee myös. Toimii silloin tällöin...
Re: Pitkät ei pysy päällä
Jos sedan, niin takasumuvalon oikuttelu voi johtua katkoksesta kumihaitarin sisällä olevassa johtonipussa.
Terv.
Terv.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Re: Pitkät ei pysy päällä
Olisiko itse valokytkin viallinen?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Pitkät ei pysy päällä
Viallinen virtalukon pohja tekee tuon ilmiön.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Pitkät ei pysy päällä
Kiitos!
Virtalukossa on ollut aiemmin häillää, mutta putsauksen jälkeen se on toiminut... Pitääpä uudelleen sitä vilka virtalukkoa sekä takaluukun johtosarjaa ja valokytkintä.
Virtalukossa on ollut aiemmin häillää, mutta putsauksen jälkeen se on toiminut... Pitääpä uudelleen sitä vilka virtalukkoa sekä takaluukun johtosarjaa ja valokytkintä.
Re: Pitkät ei pysy päällä
Virtalukon operoinnilla ei ole vaikutusta siihen jos virtalukon pohjassa on vikaa. Keskikonsoli ja vaihteenvalitsin on purettava jotta pääsee vaihtamaan virtalukon pohjan. Muistelisin myös että apukuskin penkki täytyy irroittaa myös että pääsee käsiksi keskikonsolin ja vaihteenvalitsimen purkamiseen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Pitkät ei pysy päällä
Lisäilen vanhaan ketjuun, koska otsikko täsmää.
Viirussa -08 sama vika. Halogeenivalot ja vain se vika, että pitkät ei jää päälle. Viiksestä pideltävä pimeässä.
Testattu toisessa autossa 2 kpl oransseja releitä, pitkien rele ja valokytkin, kaikki ok. Uusittu viiksi ja virtalukon pohja, "turhaan".
Löytyi sekä brittifoorumilta että på svenska sama ilmiö, joka oli saman ikäisessä viirussa. Johdinvika.
Pitkien releen navan 2 ja DICE:n liittimen navan 11 välinen, relettä maadoittava piuha on vailla kontaktia. Jopa Haynesin kirjasta löytyy riittävän hyvä kaavio.
Laitoin liittimien välille piuhan (takakautta, lainasin testerin johtoja, sokeripalalla yhteen) ja voilaa, pitkät toimii.
Nyt vaan täytyy rakentaa pysyvä piuha siihen. Ei jaksa kojelautaa purkaa ja etsiä, mistä kohtaa se seitinohut (eristeen päältä 1,3 mm) lanka on katkennut. Ehkä poraan tulipellin läpivientikumiin reiän. Kannattanee vaihtaa koko johto liittimiltä asti, jos saan päät ehjinä irti.
Onkohan tuossa alun perin liian ohut johto, vai aiheuttaako lisävalo liikaa kuormaa releen maadoitukseen...?
Pointtina tässä on se, että ei valovika aina ole virtalukon pohjassa.
Viirussa -08 sama vika. Halogeenivalot ja vain se vika, että pitkät ei jää päälle. Viiksestä pideltävä pimeässä.
Testattu toisessa autossa 2 kpl oransseja releitä, pitkien rele ja valokytkin, kaikki ok. Uusittu viiksi ja virtalukon pohja, "turhaan".
Löytyi sekä brittifoorumilta että på svenska sama ilmiö, joka oli saman ikäisessä viirussa. Johdinvika.
Pitkien releen navan 2 ja DICE:n liittimen navan 11 välinen, relettä maadoittava piuha on vailla kontaktia. Jopa Haynesin kirjasta löytyy riittävän hyvä kaavio.
Laitoin liittimien välille piuhan (takakautta, lainasin testerin johtoja, sokeripalalla yhteen) ja voilaa, pitkät toimii.
Nyt vaan täytyy rakentaa pysyvä piuha siihen. Ei jaksa kojelautaa purkaa ja etsiä, mistä kohtaa se seitinohut (eristeen päältä 1,3 mm) lanka on katkennut. Ehkä poraan tulipellin läpivientikumiin reiän. Kannattanee vaihtaa koko johto liittimiltä asti, jos saan päät ehjinä irti.
Onkohan tuossa alun perin liian ohut johto, vai aiheuttaako lisävalo liikaa kuormaa releen maadoitukseen...?
Pointtina tässä on se, että ei valovika aina ole virtalukon pohjassa.