Sulla on sen verran ahtaat vaatimukset, ettei noilla eteen tule kuin puoli miljoonaa ajettuja VAGeja ja Volvoja. Noilla kulutuskommenteilla voit unohtaa Tucsonit, X-Trailit sun muut isot maasturintapaiset. Maantiellä voi joskus mennä seiskalla alkavaan, mutta sekakulutus huitelee kymppiä.
Halvalla hyvä neliveto on aika tuskaisa yhdistelmä, samaa tuli yritettyä muutamaankin kertaan, mutta kun ei halunnut isoja kompromisseja tehdä, niin aina jäi pää vetävän käteen. Budjettia kun olisi venyttänyt, niin nou problem, mutta kun ei halunnut. Ratkaisin oman ongelmani Hiacella, siinä täyttyi kriteerit, kun määräävä tekijä ei ollut se, että auton tuli olla henkilöauto.
Kyllähän noista harvinaisemmista vehkeistä löytyy mielenkiintoisia vaihtoehtoja kun tarkkana on, mutta silloin ei saa miettiä esim. kulutusta lainkaan.
Noista sun luettelemista en laske järkeväksi vaihtoehdoksi yhtäkään, mut mä oonkin mä
Toyotan RAV4, Hondat, Suzukit ja Subarut oli mulla katsannossa kun viimeksi pyörittelin aihetta. Lähimmäksi pääsin parin ekan satsin Honda HR-V:n kohdalla, mutta se on neljän hengen auto ja tippuu sen takia monen kohdalla pois kuvioista. CR-V on erittäin kestävä auto, sellainen oli yhden talven ajossa, kahden litran bensamyllyllä ei päässyt alle kympin millään, mut ei jääty mihinkään kiinnikään.
Ymmärrän kyllä nelivetokuumeen hyvin, jos joskus Hiacesta luovun (tuskin), niin neliveto tulee tilalle muodossa tai toisessa, on se vaan niin stressivapaa vetotapa, jopa tuossa laajuudessa kuin Hiacessa. Järkevästi ajamalla ei koskaan mitään ongelmia, leikkimällä ja edut ulosmittaamalla samanverran ongelmia kuin muissakin vetotavoissa.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634