Tunti autotallissa
Tunti autotallissa
Jos joillekin on vielä epäselvää, miten ajan kulutus menee kun ¨työskentelee¨ autotallissa. Tässä ois epävirallinen ajan kulutus taulukko.
Kuinka viettää tunti autotallissa.
Puhdistaa
Oikoa
Hitsata
Puhua paskaa
Etsiä sitä pirun työkalua, joka oli kädessä 10 sekuntia sitten.
https://cl.ly/1w0H2M2Z3O14
Kuinka viettää tunti autotallissa.
Puhdistaa
Oikoa
Hitsata
Puhua paskaa
Etsiä sitä pirun työkalua, joka oli kädessä 10 sekuntia sitten.
https://cl.ly/1w0H2M2Z3O14
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tunti autotallissa
Toi on kyllä fakta. Se sekunti sitten kourassa ollut kalu on AINA hukassa, poikkeuksetta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Tunti autotallissa
No onnex ei oo tallia mihin kaikki katoais, lumihankeenkin jää jäljet mistä voi naarata kadonneita kalusia. No ei vaan, talli ois kiva,tai edes katos.
Ja parempaa tulevaa vuotta, kaikille tovereille.
Ja parempaa tulevaa vuotta, kaikille tovereille.
9000CS 2,0tA sport MY98
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
Re: Tunti autotallissa
Erästä ystävääni lainaten, kun tallille mentiin ja hän tokaisi illan päätteeksi: Oikeastaan mitään mitä tänään päätettiin tehdä, ei saatu tehtyä, mutta olutta meillä on.
Re: Tunti autotallissa
Työkalujen etsimiseen kuluu kyllä paljon aikaa, varsinkin silloin kun on esim. joku ahdas väli, johon sopii vain juuri tietty työkalu.
Jos talli olisi kotipihassa niin harrastaminen olisi melko lailla erilaista. Nyt auto on aina saatava (ajo)kuntoon ennen lähtöä tallilta takaisin kotiin. Ja sinne tallille ei muutenkaan joka viikko lähdetä. Ehkäpä vielä joskus...
Jos talli olisi kotipihassa niin harrastaminen olisi melko lailla erilaista. Nyt auto on aina saatava (ajo)kuntoon ennen lähtöä tallilta takaisin kotiin. Ja sinne tallille ei muutenkaan joka viikko lähdetä. Ehkäpä vielä joskus...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Tunti autotallissa
juu tuttu tunne, pensasuodatinta ruuvattaessa takaisin laittelin kuparirikat panjoliittimen molemminpuolin ja ruuvasin pultteja kiinni ja viimeinen stekkaus että missäs se toinen rikka on no sehän olikin huulien välissä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Tunti autotallissa
Tunti on aika lyhkänen aika tallissa, ainakin itelle.
Puoltuntii menee jo valmistellessa remppahommia ylleesä suunnilleen. Riippuu tietenki mitä rupee tekee ja paljonko on tavaraa edessä. Joskus heti hommiin pääsee senkummemmin ehtimättä ja siivoomatta.
Kyllähä se niin on että kun tekee niin tekee huolella. Ite olen sitä aina noudattanutkin ja siispä aikaa menee.
Nykysin ei ole tallissa paljon tullu oltua kun on elämässä muutakin tärkeämpää puuhaa, vaikka niitä tallihommia olisi vaikka miten paljon.
Tallissa pitää olla paremmat popit kuin talossa sisällä ja kyllä niin onkin mukava tehä kun kuulee kunnolla metelin yli.
Järjestys ja siisteys on yksi tärkeimmistä tekijöistä ja niistä on hyvä pitää kiinni ja onhan se turvallisuustekijäkin. Niin töissä kuin vapaa-ajallakin.
Ja sitten työkaluasia. Niitä en ikinä lainaile keneltäkään. Aina ostan ite mitä puuttuu ja mitä tarvihttoo. Siksipä löytyy laaja valikoima vaikka mitä työkalua ja avainta. Voi olla että parempi valikoima kuin jollaki pienkorjaamolla
Muutamia työkaluja on ite tehty kun ei ole ollut valikoimassa.
Talli se on semmonen paikka jossa jostain syystä viihtyy vaikka siellä käy vaan järjestelemässä ja siivoamassa.
Talvella tarkennoo laitella kun on 10kW Masterin löpöpuhallin niin kyllä lämpee talli nopeesti. Ja saa sillä autonki sulatettua ikiroudasta nopeasti. Tallissa kun ei ovet voi kiinni olla jos jotaki laittaa... on rakennusvaiheessa jiäny sikäli pieneks ja eipä se lämmin talli ole muutenkaan. Mutta toimeen tulee ihan hyvin.
Monttu on hyvä sepityshommissa ja se on 1,4m syvä niin on juuri sopiva.
Kesällä pittää tallia vähä rampata, jos ois sitten lämpösempi paikka jatkossa. Uudet ovet, ikkunat ja lämpöeristettä enempi ja samahan ne katto- ja seinämateriaalitkin ois uusia.
Puoltuntii menee jo valmistellessa remppahommia ylleesä suunnilleen. Riippuu tietenki mitä rupee tekee ja paljonko on tavaraa edessä. Joskus heti hommiin pääsee senkummemmin ehtimättä ja siivoomatta.
Kyllähä se niin on että kun tekee niin tekee huolella. Ite olen sitä aina noudattanutkin ja siispä aikaa menee.
Nykysin ei ole tallissa paljon tullu oltua kun on elämässä muutakin tärkeämpää puuhaa, vaikka niitä tallihommia olisi vaikka miten paljon.
Tallissa pitää olla paremmat popit kuin talossa sisällä ja kyllä niin onkin mukava tehä kun kuulee kunnolla metelin yli.
Järjestys ja siisteys on yksi tärkeimmistä tekijöistä ja niistä on hyvä pitää kiinni ja onhan se turvallisuustekijäkin. Niin töissä kuin vapaa-ajallakin.
Ja sitten työkaluasia. Niitä en ikinä lainaile keneltäkään. Aina ostan ite mitä puuttuu ja mitä tarvihttoo. Siksipä löytyy laaja valikoima vaikka mitä työkalua ja avainta. Voi olla että parempi valikoima kuin jollaki pienkorjaamolla
Muutamia työkaluja on ite tehty kun ei ole ollut valikoimassa.
Talli se on semmonen paikka jossa jostain syystä viihtyy vaikka siellä käy vaan järjestelemässä ja siivoamassa.
Talvella tarkennoo laitella kun on 10kW Masterin löpöpuhallin niin kyllä lämpee talli nopeesti. Ja saa sillä autonki sulatettua ikiroudasta nopeasti. Tallissa kun ei ovet voi kiinni olla jos jotaki laittaa... on rakennusvaiheessa jiäny sikäli pieneks ja eipä se lämmin talli ole muutenkaan. Mutta toimeen tulee ihan hyvin.
Monttu on hyvä sepityshommissa ja se on 1,4m syvä niin on juuri sopiva.
Kesällä pittää tallia vähä rampata, jos ois sitten lämpösempi paikka jatkossa. Uudet ovet, ikkunat ja lämpöeristettä enempi ja samahan ne katto- ja seinämateriaalitkin ois uusia.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Tunti autotallissa
Näin se yleensä menee.
-Sami
- Ajellaan tallille
- Raikotaan lattia, että saadaan tilaa tehdä jotain
- Vastataan yhteen tai kahteen puheluun, sekä whatsapp-viestiin tms.
- Ajetaan auto sisään
- Etsitään työkaluja
- Huomataan että tuli jätettyä auto liian lähelle ovea, mutta ei sovi oikein eteenpäinkään, eli raikotaan lisää tilaa
- Siirretään autoa 20cm edemmäs
- Avataan peräkontin luukku ja aletaan ruuvaamaan kilpivalon ruuveja auki
- Huomataan että just tämä torx-meisseli oli se huonompi, jossa kahva pyörii ja yksi hammas murtunut
- Vastataan puhelimeen, kun emäntä ei osannut päättää millaista leipää pitäisi ostaa
- Etsitään se parempi torx-meisseli
- Avataan se kilpivalo ja huomataan että polttimo tipahti kilven taakse
- Kaivetaan se polttimo kilven takaa ja todetaan sen olevan ehjä, mutta kanta onkin väljä, eikä polttimo pysy kannassaan
- Etsitään ne paremmat, sopivan kokoiset siirtoleukapihdit ja väännellään kanta kohdalleen
- Laitetaan vanha polttimo paikalleen ja ruuvataan kansi kiinni
- Vastataan emännän puheluun, että kyllä nyt alkaisi olemaan polttimo vaihdettu ja voin tulla hakemaan kaupasta
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Tunti autotallissa
Tallia en kyllä omista, mutta kylläpä saabismia sairastavana pihallakin onnistuu hommat, kunhan vain varaa sopivasti asennuskaljaa mukaan.
Toissapäivänä meni kutakuinkin näin:
-lumikola, harja sekä lapio mukaan
-tunti kaivetaan purkuautoa lumen alta
-10min kohalla pietään tuumaustauko, eli nortti huuleen ja olut auki
-parin oluen jälkeen virkeänä lapion varteen
-todetaan että märkälumi on painavaa, ja pidetään toinen tuumaustauko
-nyt kun päästy jo auton sisälle istumaan, niin todetaan että lumen paino on halkaissut autosta tuulilasin halki
-harmistuksissaan korkataan kolmas olut
-oluen jälkeen ruetaan purkamaan sisustaa autosta
-todetaan että työkalut unohtui varastoon, poltetaan nortti taas
-irrotetaan mankka, acc paneeli, kytkimet kojelaudasta
-ihmetellään kun kojelautaa ei saa irti, tuumaustauko ja korkataan jo neljäs olut
-yritetään löytää ruuveja kojelaudasta
-ei löyvy viimestä ruuvia ja heitetään lapio mehtään vitutuksissaan
-käydään hakemassa lapio takas ja sen jälkeen löydetään se viimenen kiinnitysruuvi
-kojelauta irti ja todetaan että mitähän järkeä tässäkin hommassa oli kun ei tarvihe vaihtaa käyttikseen mitään sisustan osia
-norttitauko sekä viides olut, ihmetellään että ompa hyvässä kunnossa oleva ratti
-ratti irti ja muistetaan että pitäähän tämä auto vielä siirtää täältä penkasta kunhan lumet sulaa
-motivaation loppu ja takaisin tupaan kahtomaan hömppäsarjoja
-kola, lapio ja harja jäi sinne lumikasaan
Jos käyttis saabbia rassataan niin silloin käydään joka välissä mutunetissä ostamssa osaa ja löydetään kokoajan lisää rassauskohteita autosta, ja näin saadaan koko päivä kulutettua ilmansuodattimen vaihtoon. Käytännössä pitää aina varata vähintään se 3x aika siihen hommaan, mitä kuvittelee sen vievän eikä sopia mitään muita menoja.
Toissapäivänä meni kutakuinkin näin:
-lumikola, harja sekä lapio mukaan
-tunti kaivetaan purkuautoa lumen alta
-10min kohalla pietään tuumaustauko, eli nortti huuleen ja olut auki
-parin oluen jälkeen virkeänä lapion varteen
-todetaan että märkälumi on painavaa, ja pidetään toinen tuumaustauko
-nyt kun päästy jo auton sisälle istumaan, niin todetaan että lumen paino on halkaissut autosta tuulilasin halki
-harmistuksissaan korkataan kolmas olut
-oluen jälkeen ruetaan purkamaan sisustaa autosta
-todetaan että työkalut unohtui varastoon, poltetaan nortti taas
-irrotetaan mankka, acc paneeli, kytkimet kojelaudasta
-ihmetellään kun kojelautaa ei saa irti, tuumaustauko ja korkataan jo neljäs olut
-yritetään löytää ruuveja kojelaudasta
-ei löyvy viimestä ruuvia ja heitetään lapio mehtään vitutuksissaan
-käydään hakemassa lapio takas ja sen jälkeen löydetään se viimenen kiinnitysruuvi
-kojelauta irti ja todetaan että mitähän järkeä tässäkin hommassa oli kun ei tarvihe vaihtaa käyttikseen mitään sisustan osia
-norttitauko sekä viides olut, ihmetellään että ompa hyvässä kunnossa oleva ratti
-ratti irti ja muistetaan että pitäähän tämä auto vielä siirtää täältä penkasta kunhan lumet sulaa
-motivaation loppu ja takaisin tupaan kahtomaan hömppäsarjoja
-kola, lapio ja harja jäi sinne lumikasaan
Jos käyttis saabbia rassataan niin silloin käydään joka välissä mutunetissä ostamssa osaa ja löydetään kokoajan lisää rassauskohteita autosta, ja näin saadaan koko päivä kulutettua ilmansuodattimen vaihtoon. Käytännössä pitää aina varata vähintään se 3x aika siihen hommaan, mitä kuvittelee sen vievän eikä sopia mitään muita menoja.
Re: Tunti autotallissa
Se "ei p*rkele..." toteamus syvän huokaisun päätteksi kuuluu myös monesti, kun ollaan auton alla tai puoleksi konehuoneen puolella.