Laturin vaihto
Re: Laturin vaihto
Ei tuo ole mitään köyhäilyä, vaan järkeilyä. Meilä on myös tossa vanhemassa 90A laturi ollu jo ainakin 5 v ja kohta 100 tkm. Ja no promlem.
Tosin hinnan takia ittekin tuon otin,kun oli muistaakseni melkeen satasen halvempi. Ja hyvin on 90A riittäny,vaikka auto on ollut 95% kaupunkiajossa.
Tosin hinnan takia ittekin tuon otin,kun oli muistaakseni melkeen satasen halvempi. Ja hyvin on 90A riittäny,vaikka auto on ollut 95% kaupunkiajossa.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Laturin vaihto
110€ on hintaero Motonetissa, ja panttikin satasen enemmän.suapas kirjoitti:Ei tuo ole mitään köyhäilyä, vaan järkeilyä. Meilä on myös tossa vanhemassa 90A laturi ollu jo ainakin 5 v ja kohta 100 tkm. Ja no promlem.
Tosin hinnan takia ittekin tuon otin,kun oli muistaakseni melkeen satasen halvempi. Ja hyvin on 90A riittäny,vaikka auto on ollut 95% kaupunkiajossa.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Laturin vaihto
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=501
tämänkö laturin ootte vaihtanu tilalle vaikka nykyinen on 130amp?
autodocilta mitä nyt äkkiä vilkasin,ei hintaeroa ole juurikaan että sieltä kannattaisi tilailla.
tämänkö laturin ootte vaihtanu tilalle vaikka nykyinen on 130amp?
autodocilta mitä nyt äkkiä vilkasin,ei hintaeroa ole juurikaan että sieltä kannattaisi tilailla.
Joku kipotin.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Laturin vaihto
moilanen88 kirjoitti:http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=501
tämänkö laturin ootte vaihtanu tilalle vaikka nykyinen on 130amp?
autodocilta mitä nyt äkkiä vilkasin,ei hintaeroa ole juurikaan että sieltä kannattaisi tilailla.
Paitsi tuolla Autodocilla myydään sitä 130A laturia samaan hintaan jos ei halvemmalla...
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Laturin vaihto
loppu näytösti olevan,eipä sillä enää merkitystä kun motonetista sai heti käteen laturin.
Joku kipotin.
Re: Laturin vaihto
Vaihdatin talvella laturin arkisaabiin (90A) ja nyt 15tkm myöhemmin latauksen merkkivalo alkoi taas palaa, sitä himmeämmin mitä korkeammat kierrokset, jännite ajossa 12v.
Sain alakautta laturi paikallaan jännitteensäätimen irti ja hiilet näyttää tältä:
Onko hiilet jäänyt jotenkin kanittamaan kun on tuollainen viisto kulma, vai kertooko jostain muusta? Vai normaalia? Liukupinta tuntuu sormella sileältä.
Laitanko tuon vanhan takaisin huolellisesti, haenko (takuuna) uuden säätimen vai pitääkö alkaa irroittelemaan laturia?
Sain alakautta laturi paikallaan jännitteensäätimen irti ja hiilet näyttää tältä:
Onko hiilet jäänyt jotenkin kanittamaan kun on tuollainen viisto kulma, vai kertooko jostain muusta? Vai normaalia? Liukupinta tuntuu sormella sileältä.
Laitanko tuon vanhan takaisin huolellisesti, haenko (takuuna) uuden säätimen vai pitääkö alkaa irroittelemaan laturia?
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Laturin vaihto
Varmaankin takuutukseen haluavat sen koko laturin
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Laturin vaihto
Jos menee takuuseen niin koko hössäkkä vaan uusiksi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Laturin vaihto
oliko laturilla vuoden takuu? näyttää tosiaan siltä että jotakin on jäänyt nahnikkaaseen.
melkein kun pyöräyttää laturin sieltä kouraan ja stekkaa liun ja jos tuuttaa varattua siellä sektorilla niin takuu asioisa voisi käydä kaupan puolella
melkein kun pyöräyttää laturin sieltä kouraan ja stekkaa liun ja jos tuuttaa varattua siellä sektorilla niin takuu asioisa voisi käydä kaupan puolella
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Laturin vaihto
Kaverin autoon laitettiin vuos sitten motonetin laturi ja tasan vuoden kesti niin hajos (ei ladannut enää) -> takuuseen haettiin uusi joka näky olevan eri merkkinen. Sekundaa sattuu joskus olemaan...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Laturin vaihto
Jep, hain motonetista takuuseen uuden säätimen, mutta homma ei korjaantunut sillä. Se pikkusen harmitti koska rupesin siten tavallaan turhaan tuota itse ropaamaan (laturi vaihdettiin korjaamolla). No auto läjään, lataukseen ja korjaamolle, ja korjaamo oli tänään hakenut motonetista uuden laturin ja vieneet vanhan (jossa siis uusi säädin) takuuna takaisin. Nyt lataa taas. Eli ilmeisesti maanantaikappale kyseessä.
Ja pelkän jännitteensäätimen saa siis vaihdettua laturi paikallaan kun irrottaa öljyloukon kaksi kiinnityspulttia (öljyloukkoa ei siis tarvitse saada pois mutta liikkumaan hiukan), öljypohjan letkun, öljytikun putken, hihnan irti, ja irrottaa laturin alemman kiinnityspultin pyöräkotelosta ja kallistaa laturia niin paljon kuin mahtuu. Tilaa ei ole liikaa mutta sopivasti. Toisaalta yläkautta laturin pienellä lisävaivalla saa käteen.
Ja pelkän jännitteensäätimen saa siis vaihdettua laturi paikallaan kun irrottaa öljyloukon kaksi kiinnityspulttia (öljyloukkoa ei siis tarvitse saada pois mutta liikkumaan hiukan), öljypohjan letkun, öljytikun putken, hihnan irti, ja irrottaa laturin alemman kiinnityspultin pyöräkotelosta ja kallistaa laturia niin paljon kuin mahtuu. Tilaa ei ole liikaa mutta sopivasti. Toisaalta yläkautta laturin pienellä lisävaivalla saa käteen.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Laturin vaihto
Yleensä myös laturin liukurengas on niin kulahtanut,että pelkkä säätimen vaihto ei välttämättä riitä... Ehkä hetken kestää ja sit kuuluu taas ärräpäitä.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Laturin vaihto
tuossa juurikin stekattiin laturi kun oli kerran sekin irti eli 130a bosh hiilet loppu ja liuku kanssa
autosähköliikkeessä vierailu puretun laturin ankkurin ja hiilipaketin kera--------- lopputulos uusi liuku paikallaan sorvattuna ja uudet tinatut hiilet
kustannus 50e ja taas pelaa , tosin nyt autolla oli mittarissa 330tkm joten menee loppuajan mitä autokin kestää
autosähköliikkeessä vierailu puretun laturin ankkurin ja hiilipaketin kera--------- lopputulos uusi liuku paikallaan sorvattuna ja uudet tinatut hiilet
kustannus 50e ja taas pelaa , tosin nyt autolla oli mittarissa 330tkm joten menee loppuajan mitä autokin kestää
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Laturin vaihto
Nyt tarttisi apua laturin irroituksessa!!!!!
Auto on vm.2003 Saab 2.3t farm.aut. ja ilmastointi
Miten ihmeessä sen saa edes irti mootoorin kyljestä?Olen irroittanut alakautta ainakin kolme pulttia,vetoakseli on irti pyörän navasta.
Ei inahdakkaan!!Missä vielä voi olla pultteja?Montako niitä on?
Täytyykö vetoakseli irroittaa ensin?Miten se tulee ulos sieltä?Siellä on semmoinen jäykkä sokka,täytykö se irroittaa?
Jossakin luki,että siellä laturissa on kaksi 8mm kuusiokoloruuvia jotka saa alakautta auki?Puusilmänä en löydä kuin yhden(sekään ei aukea)!!
Tai onko vinkkiä miten sen laturin päässä olevan muovin saa pois,että saisi tarkistettua hiilet?Ne kaksi johtoa on irti.
Onko siellä ruuveja?Minkälaisia?
Alunperin meni jakopään stefa ja vuoti oljyä,jolloin moniurahihna hyppäsi pois paikoiltaan.Se vika on korjattu,mutta nyt ei suostu lataamaan enään(laturin sisällä ölyä??)
Kiitos jo etukäteen!!
Auto on vm.2003 Saab 2.3t farm.aut. ja ilmastointi
Miten ihmeessä sen saa edes irti mootoorin kyljestä?Olen irroittanut alakautta ainakin kolme pulttia,vetoakseli on irti pyörän navasta.
Ei inahdakkaan!!Missä vielä voi olla pultteja?Montako niitä on?
Täytyykö vetoakseli irroittaa ensin?Miten se tulee ulos sieltä?Siellä on semmoinen jäykkä sokka,täytykö se irroittaa?
Jossakin luki,että siellä laturissa on kaksi 8mm kuusiokoloruuvia jotka saa alakautta auki?Puusilmänä en löydä kuin yhden(sekään ei aukea)!!
Tai onko vinkkiä miten sen laturin päässä olevan muovin saa pois,että saisi tarkistettua hiilet?Ne kaksi johtoa on irti.
Onko siellä ruuveja?Minkälaisia?
Alunperin meni jakopään stefa ja vuoti oljyä,jolloin moniurahihna hyppäsi pois paikoiltaan.Se vika on korjattu,mutta nyt ei suostu lataamaan enään(laturin sisällä ölyä??)
Kiitos jo etukäteen!!