Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
Re: Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
Jos moottori on katillisesta autosta niin teho tosiaankin menee tuohon 20% haarukkaan. eikä väliä, mitä moottori oikeasti kampiakselin päästä antaa, luovuttaja-auton tieto pätee.
Ja tuohon loputtomaan jätinään jarrujen vastaavuudesta voisin jo sanoa etteikö teillä ole muuta mietittävää. Tässon jo useampikin kirjoittaja koettanut viitata tuohon saabin lappuun joka sanoo että tehon saa nostaa 185hv asti, kunhan
-jarrusylinteri on riittävän iso (muistaakseni 75 eteenpäin taitaa olla 22mm)
-jarrusatulat mallia -75 eteenpäin.
No nämähän ovat normaalin sarjavalmisteisen 99:n jarrut -75 eteenpäin ja ne oli samat kaikissa malleissa. Ei se katsastaja tarvi tästä enää mitään muita osoituksia ja papereita, uskokaa nyt jo. Autoja on muutoskatsastettu tällä paperilla lukemattomia.
Katiton moottori kehittää 175hv joka on 10hv vähemmän kuin 185hv. Tällä paperilla on mm. -71 99 muutettu T16-tekniikalle ja tiedän tapauksen sillä istuin ko. autossa kyydissä useammankin kerran. En tiedä missä auto on nyt.
Ja tuohon loputtomaan jätinään jarrujen vastaavuudesta voisin jo sanoa etteikö teillä ole muuta mietittävää. Tässon jo useampikin kirjoittaja koettanut viitata tuohon saabin lappuun joka sanoo että tehon saa nostaa 185hv asti, kunhan
-jarrusylinteri on riittävän iso (muistaakseni 75 eteenpäin taitaa olla 22mm)
-jarrusatulat mallia -75 eteenpäin.
No nämähän ovat normaalin sarjavalmisteisen 99:n jarrut -75 eteenpäin ja ne oli samat kaikissa malleissa. Ei se katsastaja tarvi tästä enää mitään muita osoituksia ja papereita, uskokaa nyt jo. Autoja on muutoskatsastettu tällä paperilla lukemattomia.
Katiton moottori kehittää 175hv joka on 10hv vähemmän kuin 185hv. Tällä paperilla on mm. -71 99 muutettu T16-tekniikalle ja tiedän tapauksen sillä istuin ko. autossa kyydissä useammankin kerran. En tiedä missä auto on nyt.
Re: Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
Oma 99 -81, muutoskatsastettu ässän t16 tekniikalle, ei kattia. Saabin muutoslappu oli katsastuksessa mukana.
Ainut muutos autoon kaasuiskunvaimentimet.
Muutoskatsastettu 2016, teho luovuttaja-auton mukaan (oli rekisteritodistus kys. autosta)
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=171366
Ainut muutos autoon kaasuiskunvaimentimet.
Muutoskatsastettu 2016, teho luovuttaja-auton mukaan (oli rekisteritodistus kys. autosta)
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=171366
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
Moi saabinsti löytyykö sulla vielä tätä lappua? jos löytyy niin haluatko maksua vastaan antaa mulle kopion siitä
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
säästä eurosi ja ekalla sivulla se lappu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
Noniinpä olikin.. jää moni asia huomaamatta kun hoitaa lasta/ tekee emännän määräämiä kotihommia ja samalla lukee saab foorumia
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
Ja Saabinsti siis laittanut ja katsastanut 900S 145hv matalapainekoneelle eikä 175hv täyspainekoneelle joten ainakin tehot jää selvästi alle 174hv.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
Joo juuri näin. Ja katillinen tekniikka, mutta kattia ei tarvitse, koska autohan on edelleen vm 81, vaikka siihen minkä moottorin laittaa.
Suosittelen kaikkia ketkä tekniikanvaihtoja yms. muutoksia tekee, marssimaan konttorille ja sopimaan asian etukäteen. Itsekkin menin etukäteen ja sovittiin mitä tarvitsee muuttaa, todistaa jne.
Ei sitten muutoskatsastuksessa tarvinnut kinata mistään, kun kaikki oli jo selvitelty etukäteen.
Suosittelen kaikkia ketkä tekniikanvaihtoja yms. muutoksia tekee, marssimaan konttorille ja sopimaan asian etukäteen. Itsekkin menin etukäteen ja sovittiin mitä tarvitsee muuttaa, todistaa jne.
Ei sitten muutoskatsastuksessa tarvinnut kinata mistään, kun kaikki oli jo selvitelty etukäteen.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
Jees huomenna on tarkoitus heittää 900km lenkki trailerin kanssa.. täytyy sen jälkeen selvitellä katsurilta näitä hommia.
Re: Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
Ja alan laittelemaan niitä kuvia.. työt ja perhe vähän jarruttaa tätä hommaa mutta jos kesällä viimeistään olis autotienpäällä
Re: Saab 99 turbotekniikan vaihtaminen ja muutoskatsastus
Noniin nyt on haettu "elinten luovuttaja"' Ja tulihan sitä ajettua 1150km täältä rautavaaralta sallaan.. nyt kävikin niin että tämä varaosa auto olikin niin hyvä etten viitsi sitä laittaa palasiksi vaan siitä tehdään kolmas harraste auto.
Nyt kaikki viisaat tietäjät tartten apua tämän auton kanssa..
Eli autolla on ajansaatossa ollut monta eri seppää ja minä oon vähän hukassa parissa asiassa.
A)kuinka voi testata että apc toimii varsinkin nakutus sensori? Tai että onko tämä järjestelmä yleensäkkään älyissään?
B) hukkaportin tanko oli irti turbolta roikkui siis tässä alipaine kupissaan ja pakopesän vipu oli rautalangalla vedetty ääriasentoonsa auki. Mitä tällä on haettu? Nyt kuitenkin vipu on kiinni ja kalvo testattu toimivaksi.
C) turbolta lähtevä paine putki joka menee imusarjaan,tähän putkeen on asennettu lisä suutin eli onko tällä joskus haettu lisätehoa? Suuttimelle ei mene enää johtoa/letkua.
Autossa ei myöskään tunnu olevan kierroksen rajoitinta.
Moottori on siis t16 täysipaine ja mustalla apc boksilla.
Nyt kaikki viisaat tietäjät tartten apua tämän auton kanssa..
Eli autolla on ajansaatossa ollut monta eri seppää ja minä oon vähän hukassa parissa asiassa.
A)kuinka voi testata että apc toimii varsinkin nakutus sensori? Tai että onko tämä järjestelmä yleensäkkään älyissään?
B) hukkaportin tanko oli irti turbolta roikkui siis tässä alipaine kupissaan ja pakopesän vipu oli rautalangalla vedetty ääriasentoonsa auki. Mitä tällä on haettu? Nyt kuitenkin vipu on kiinni ja kalvo testattu toimivaksi.
C) turbolta lähtevä paine putki joka menee imusarjaan,tähän putkeen on asennettu lisä suutin eli onko tällä joskus haettu lisätehoa? Suuttimelle ei mene enää johtoa/letkua.
Autossa ei myöskään tunnu olevan kierroksen rajoitinta.
Moottori on siis t16 täysipaine ja mustalla apc boksilla.