Onko kelläkään tietoa FM57 ja F40 vaihteiston ja lähinnä vaihteensiirron osien eroista? Autossa alunperin tuo FM57 mikä on ajettu kuivaksi ja on jumissa. Sain edullisesti kokonaan uuden tekniikkapaketin (2.2 moottori + manuaalivaihteisto) mutta huomasin vasta kesken asentelun että vaihteisto ei ole sama, kuoresta löytyy kohokirjaimin F40.
Molemmissa laatikoissa on ainakin vaihteensiirto vaijereilla mutta vaihteensiirtäjät ovat erilaisia ja hieman eri paikoissa, mahtaako mennä vaijerit ja keppi vaihtoon? Myös vaihteiston ylemmän kannakkeen kanssa näyttää tulevan soveltuvuus vaikeuksia. Tämä uusi vaihteisto on kolaroidusta 9-3 farkusta purettu vuosimallista ei ole tietoa, olen nähnyt kyseisen auton pari vuotta sitten mutta kori on jo paalattu aikoja sitten.
9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40
Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40
FM57 on 5-vaihteinen ja F40 6-vaihteinen. Onko se ongelma ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40
Vaihteensiirtovaijerit on eri osanumerolla 5v ja 6v laatikoissa, keppikonsolissa lienee erona peruutusvaihteen salpa, jota saa erillisenä osana kyllä. Mietin vain, että eikös kaikki 9-3 farkut olleet jo 1.9 fiat pohjaisella dieselillä ja sen laatikko ei olisi yhteensopiva 2.2 dieselin pulttijakoon? Vai muistanko väärin?
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40
Näin pitäisi olla. Farkku tuli MY2006, jolloin 2.2 dieseliä ei enää ollut tarjolla. Eli joko paketti on 9-3 sedanista, femmasta tai sitten on jotain outoa taustalla.G-mies kirjoitti: eikös kaikki 9-3 farkut olleet jo 1.9 fiat pohjaisella dieselillä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40
Mutta ei kai myöskään 9-3 sedanissa eikä femmassakaan ole ollut 6-v laatikkoa 2,2-dieselin kanssa?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40
Tämäkin F40-loota taisi olla tarjouksessa vielä viime vuonna, mutta nyt on aika arvokas paketti ->
https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... n-6speed-5
Tuon sanotaan kuuluvan vain B207E/L/R M09-10.
Tuon 2.2 nakun FM57 olisi ainakin hieman halavempi. Sen väitetään kuuluvan vain M03-04 ->
https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... n-5speed-7
Eski
https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... n-6speed-5
Tuon sanotaan kuuluvan vain B207E/L/R M09-10.
Tuon 2.2 nakun FM57 olisi ainakin hieman halavempi. Sen väitetään kuuluvan vain M03-04 ->
https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... n-5speed-7
Eski
Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40
On ollut, kolkista löytyy.Juha96 kirjoitti:Mutta ei kai myöskään 9-3 sedanissa eikä femmassakaan ole ollut 6-v laatikkoa 2,2-dieselin kanssa?
https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... n-6speed-1
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki