Jossakin Saabistissa on tulevaisuudessa jonkunlainen kuvakertomus tästä tapauksesta. Odotelkaa...
Tänään 19.01.18 liukasteltu kesärenkailla katsastuskonttorille, muutoskatsastukseen ajoneuvon rekisteröimiseksi museoajoneuvoksi.
Kaikki sujui hyvin, 58e se lysti maksoi ja nyt on tämä osio valmis.
Auto itsessään ei ole valmis, kaikenlaista puuhaa riittää se parissa vielä jatkossakin.
Vai aikoo KLB:kin tulla vanhaksi. Erittäin harmillista.
Nuo 900-pelastuksethan ovat usein olleet Mobilistin ja Seniorin sivuilla esillä. Ei ole tullut nyt vime vuosina luettua, enkä tiedä montako satkua hänellä on jo tallessa. Toivottavasti löytyy hyvä koti kaikille.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
kaikki tulee joskus vanhaksi ja moblarikin alkaa olla täynnä vanhojen harrastekavereiden myytävänä olevia vehkeitä. tosiasiat tule joskus aina vastaan kaikille. eri asia on onko ostajia sitten arvostamaan autohistoriallista perinnejatkumoa.
joihinkin kyläyhteisöihin sopisi hienosti jos olisi joku vanha iso mylly tms rakennus jota ylläpidettäisiin talkooperiaattella ja jonne voisi taltioida autoja ja vahoja mp ä tyyliin as it was, ja kesäkautena eu-leader tuella palkattaisiin kylän nuoria kesätöihin pitämään ovia auki....
toimisikohan tuo, samalla luonnolisesti autot olisivat mahdollisuuksien mukaan myytävänäkin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
K.L.B ja Mobilisti tuli kyllä tutuksi aikoinaan, vuosikymmenen tuli lehti kotia. K.L.B:hän on tämä ajatus että jopa auto (tai muukin ajoneuvo) voi olla kulttuurihistoriallisesti kiinnostava/merkittävä esine kuten vaikka ryijy ja siksi säilyttämisen ja vaalimisen arvoinen. Mobilisti on kyllä hyvä lehti josta oppii paljon aina kun sen käsiinsä ottaa.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Porvoossa olisi pari -88 mallivuoden 4-ovista 900c:tä pelastettavissa. Omistajan mukaan "ajokuntoisia, pikkuhuoltoa vaativia" ja lähtevät "kaljakorin hinnalla". Ruostettakaan ei pitäisi kauheasti olla, mutta sen tietysti näkee vasta, kun käy itse katsomassa.
Vakavasti kiinnostuneet saavat myyjän yhteystiedot kysymällä niitä minulta YV:llä.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Tulipa sitten hankittua og satku -88 malliltaan. 900c kaksovinen sedan eli ns. tehtaan juhlamalli. Avattavat takasivuikkunat ja ei juuri muuta. Ensimmäiseltä omistajalta ja maltilliset 140 tkm mittarissa. Siitä on hyvä jatkaa.
Pelastettu puolasta viime talvena -84 aero. Täysin sokkona netistä ostin. Seissyt pitkään ja ei oikein käynyt kunnolla. Ruostekin oli päässyt puraisemaan etupäätä. Vetaritunnelit onneksi vielä iskussa. Nyt hoivattu rakkaudella käyttökuntoon, katsastettu ja veropäätöstä odotellaan. Aiemmin viime syksynä ruotsista löydetyn varaosa-auton whaletailkin löysi kodin aeron takaluukun päältä. Ilmastointi olisi vielä haaveena modernisoida ja saattaa toimintaan. Kyllä tuntuu hienolta taas 10 vuoden tauon jälkeen touhuta saabien kanssa
xjford kirjoitti:Pelastettu puolasta viime talvena -84 aero. Täysin sokkona netistä ostin. Seissyt pitkään ja ei oikein käynyt kunnolla. Ruostekin oli päässyt puraisemaan etupäätä. Vetaritunnelit onneksi vielä iskussa. Nyt hoivattu rakkaudella käyttökuntoon, katsastettu ja veropäätöstä odotellaan. Aiemmin viime syksynä ruotsista löydetyn varaosa-auton whaletailkin löysi kodin aeron takaluukun päältä. Ilmastointi olisi vielä haaveena modernisoida ja saattaa toimintaan. Kyllä tuntuu hienolta taas 10 vuoden tauon jälkeen touhuta saabien kanssa