Onks kellään mitään hyvää konstia jolla saa nuo iskarin alapultit irti.
Vasen lähti jo kun otti vakaajan irti ja käytti väkivaltaa vaan oikea oireilee, purin jo levynkin irti ja porasin reijän jarrun suojapeltiin ja hakkasin moskalla tuurnan kanssa. EI LIIKU. On hakattu vetovasaralla väännetty sorkkaraudalla paukutettu pulttikoneella pienellä isommalla ja isolla yms . Miten tuo kannattaisi vaikka särkeä jotta sais uudet pumput väljien tilalle. se on siis jämähtänyt iskariin kiinni ja nyt likoamassa ja huomenna yritän paremmalla menestyksellä.
Yritin kanssa saada projektitonnaristani oikeaa pulttia irti, ei toivoakaan jas luovuin yrityksestä.. Oletko kokeillut tohottaa sitä punaiseksi, ja sitten antaa moskalla "vauhtia"? Auttaisiko jos sen iskarin alapään vetäisi palasiksi, pääsis paremmin käsiksi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No huomenna rälläköin kannan pois niin saan vakaajatankon hiiteen sit pääsee kunnolla lyömään tai poraamaan tai jotain. Kuumiakin olis varmaan hyvä antaa vaan kun on tota kumia siinä puslassa niin voi olla jotta on palokunta meidän nosturihallilla. (Savuhälyttimet vaikka onkin noin 8m korkeudessa).
Ons toi pultti muuten jotenkin spesiaali lujuushan on varmaan 10.9 Tahtois pinnapultit tommosiin paikkoihin.
Eikös se ole ihan tavallinen pultti, tuskin on normaalia lujempi, eli poikki saattaa napsahtaa kovaa väännettäessä. Toivottavasti se liotus tepsii, useinhan vaatii tosiaan olla yön yli. Meinaat kannan räkkäköityäsi päästä lyömään ruuviin takaapäin, saattaisi onnistuakin kun kerran saat auton ylös?
Uskomattoman lujaan sullakin tuo ruuvi on "pesinyt" vaikka noinkin tuore tonnari, koeta vaan jatkaa sinnikkäästi, eiköhän se jossain vaiheessa luovuta:)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Eikös se ole ihan tavallinen pultti, tuskin on normaalia lujempi, eli poikki saattaa napsahtaa kovaa väännettäessä.
Juu, kyllä se normaali M12-pultti. Ainakin itsellä oli.
Todennäköisesti se pultti on hirttänyt iskarinpuslaan kiinni. Vein itse yhden tutun äijän pajalle. Ratkaisu oli: Vakaajan puslan poltto kaasupillillä->vakaajatanko pois->pultin kuumennus->iskarin yläpää irti->alatukivarsi alas->pajavasaraa pultin päähän ja johan irtosi.
Juu kyllä mulla huomenna on uudet iskarit. Koko päivä aikaa ja ei tarvi työajalla duunata. Joten kehtaa enemmän. Ois se tänäänkin irronnut jos ei olisi tenavaa pitänyt hakea tarhasta. Mutta tuo pultti kestääkö siinä 8.8 niitä ois hyllyt pullollaan (keltapassivoituja ja sinkattuja) tai kuinka ois musta 10.9 kierretanko sitäkin kun olisi.
Nyt on uudet takaiskarit ja rystyset ruvella. Lähtihän se kun ensin poras kannan pois jotta sain vakaajan irti. Sit alko taistelu eihän se mihinkään liikkunut ja vakaajan puslan sisäosa jäpitti vielä siinä lisänä. no aikani taisteltua (kuumaa ja kylmää lekaa ja tunkkia poraa yms). Eipä auttanut no löysin paineilma sahan ja sillä pultti poikki iskarin molemmilta puolilta ja kas iskari oli irti. Aikaa meni vain noin 6h vaan kyllä kannatti. Tais loppua kolinat (toivottavasti) Ps. Oli ne pultit ihan tavalliset 8.8 löyty hyllystä.
Ihmettelin tovin, kun Lahden Länsiauto lähetti Saabistille suunnatun tarjouskirjeen; iskarin vaihto 20€ /kpl! Meinaavat vissiin noi temput tehdä rivakasti...
MarkusJ kirjoitti:Ihmettelin tovin, kun Lahden Länsiauto lähetti Saabistille suunnatun tarjouskirjeen; iskarin vaihto 20€ /kpl! Meinaavat vissiin noi temput tehdä rivakasti...
Juu hetken jo harkitsin vienkö jonnekin kiinteähintaiseen vaihtomestaan.
Vaan tuli vaihdettua eikä maksanut mitään muuta, kuin rystyset.
Hiukan kyllä ihmetyttää kuin Saab on osannut tehdä tuollaisen pultin tolle oikealle puolelle (vasen oli kylläkin ihan tavallinen tasapaksu) jossa on iskarin ja vakaajan pusla yhtäpuuta pultin kanssa.
MarkusJ kirjoitti:Ihmettelin tovin, kun Lahden Länsiauto lähetti Saabistille suunnatun tarjouskirjeen; iskarin vaihto 20€ /kpl! Meinaavat vissiin noi temput tehdä rivakasti...
Juu hetken jo harkitsin vienkö jonnekin kiinteähintaiseen vaihtomestaan.
Vaan tuli vaihdettua eikä maksanut mitään muuta, kuin rystyset.
Hiukan kyllä ihmetyttää kuin Saab on osannut tehdä tuollaisen pultin tolle oikealle puolelle (vasen oli kylläkin ihan tavallinen tasapaksu) jossa on iskarin ja vakaajan pusla yhtäpuuta pultin kanssa.
Ei tuo vielä mitään, minun autossa maksoi takapään vaihto 3 miehen voimalla 6h ja oltiin vielä nosturilla auton kanssa. Rälläköitiin kaikki palasiksi , sitten vaan uutta tilalle...
Iskarin alapään pultti lähtee aika kivuttomasti irti,kun ensin "heppaa"puslan
sisäputken kiinni tukivarteen jotta se pyöri pultin mukana!!
Sit reilusti vartta ja vääntää pultin auki,pitäs irrota helposti!
Ite oon tehnyt näin kymmeniä kertoja "no proplem"!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid