Minulla ei suodatinkotelon vaihtaminen auttanut käynnistysprobleemaan. Tuo mun kolkki kestää kyllä käynnissä jos sen saa käyntiin. Toivottavasti korjaamo saa maanantaina vian korjattua.. Menee suuttimen alapään ja yläpään tiivisteet (silta?) vaihtoon ja sitten paluuletkut ja t-haarat.
Cav296 on "aatamin aikainen" suodatin ratkaisu työkone/pakettiauto puolelta.
Vaihdoin ne paluuletkut jonka jälkeen auto toimi pari päivää nätisti ja sitten taas ei toiminut. Turha työ on kyllä mukavaa!
Hommasin uuden ja kalliin orkkiskotelon suodattimelle ja yritän laittaa sen paikalleen, kunhan pakkanen laskisi alle 20 asteen. Tietysti eri asia, osaanko sitä vanhaa koteloa edes irrottaa, kun mitään ruuveja tai muttereita siinä ei näy.
Sitten jos tämäkään ei auta, niin harkitaan paalausta tai korjaamolle vientiä. Tonnin auton korjaamisesta vaan ei viitsisi maksaa ihan hirveän montaa sataa. Saahan ne varmaan jo vian etsintään kulumaan niitä tunteja.
PA-suodattimen kotelon (ja kannen) vaihdon jälkeen on Ooppeli toiminut viisi päivää moitteitta. Uskaltauduin jopa laittamaan Tonnarin jo takaisin talliin ja seisontaan.
Eli jospa ei tarvikaan vielä paalata . Tietysti se nyt taas alkaa sammuilla, kun kerta tänne ehdin kehua.