9-3 1.8t SC MY08 BioPower stage3
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Huvittavan samoja vikoja on läpikäyty. Jarrusatulat meni vaihtoon, ja siinä yhteydessä toisen puolen vaijeri. Se ei irronnut satulasta lopultakaan. Alipainepumppu vuotaa öljyä, mutta toistaiseksi hyvin vähänlaisesti. Jotain häikkää on moottorin sytytyspuolella, kun välillä tyhjäkäynti putoaa liian alas hetkeksi, jonkun kerran jopa sammunut. Ja muutama muu juttu on mahtunut kolmen vuoden sisään...
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Taas on kilometrejä kertynyt ja remonttia on tehty:
Viikko sitten sai uuden alipainepumpun. Hitusen yli satasen tuli maksamaan. Vanha pois, uusi tilalle ja kovaa ajoa
Viikonloppuna oli aika vaihtaa öljyt ja tulpat. Lisäksi matkan varrelle sattui Motonet, jossa oli jäljellä GM:n vaihteistoöljyä joten vaihdoin myös ne. Tässä pari vinkit hommaa suunnitteleville:
1. Täyttöä varten pakkianturin johdo irti vaihdelaatikon päästä akun vierestä. 22 mm pitkällä hylsyllä anturi irti.
2. Tee kohta yksi ja siirry vasta sitten avaamaan pohjaproppua. Proppu löytyy laatikon päästä kuljettajan puolelta, kun nostaa auton keulaa hieman ilmaan. Apurungon palkki on tiellä, joten työkalun kanssa joutuu kikkailemaan. Työkaluksi käy kuulemma lyhennetty 8 mm kuusiokoloavain. Itse toimin seuraavasti:
2.1 Ostin 8 mm kuusiokolohylsyn ja hakkasin siitä irti tuon kuusikulmaisen osan, jota käytin työkaluna. Kaupan päälle hylsystä jää 10 mm normaali hylsy
2.2 Lyhensin rälläkällä kuusiokolotappia molemmistä päistä siten, että kokonaispituudeksi jäi noin 21 mm (vähän pidempikin mahtunee)
2.3 8 mm pää laatikon proppuun ja 10 mm lenkillä kääntö toisesta päästä ja proppu on auki. Oli muuten melko kovassa
3. Propun magneetin putsaus ja proppu paikoilleen.
4. Uudet öljyt sisään. Pullot saa kaataa kokonaan, yhteensä 2 litraa.
Juuri kun ajattelin, että nyt Saab kaipaa vaan ajoa, niin aamulla SID ilmoitti "Coolant level low. Refill." Ei muuta kuin tsekkaamaan tilanne ja toteamaan, että auton alla on lätäkkö ja paisuntasäiliössä pinta on laskenut ainakin 5 cm eilisestä. Ajoin töihin ja iltapäivällä totesin, että taas on lätäkkö asfaltilla ja nyt nesteen pintaa ei näy ollenkaan.
Siitä lähimpään kauppaan ostamaan litra akkuvettä, josta noin 8 dl meni säiliöön. Jonkin matkan päästä sitä piti lisätä ja taas täytyi mennä ostamaan lisää vettä, jotta pääsisi kotiin. Ostin suoraan 5 litraa ja auto oli sillä välin merkannut reviirinsä ihan kunnolla. Tuosta kun ajelin vielä kotiin asti, niin pinta ei ollu laskenut yhtään. Nyt pitää kuitenkin mennä tutkimaan mistä se vuotaa.
Vuodon alkuperää pohditaan täällä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1#p1170021
Viikko sitten sai uuden alipainepumpun. Hitusen yli satasen tuli maksamaan. Vanha pois, uusi tilalle ja kovaa ajoa
Viikonloppuna oli aika vaihtaa öljyt ja tulpat. Lisäksi matkan varrelle sattui Motonet, jossa oli jäljellä GM:n vaihteistoöljyä joten vaihdoin myös ne. Tässä pari vinkit hommaa suunnitteleville:
1. Täyttöä varten pakkianturin johdo irti vaihdelaatikon päästä akun vierestä. 22 mm pitkällä hylsyllä anturi irti.
2. Tee kohta yksi ja siirry vasta sitten avaamaan pohjaproppua. Proppu löytyy laatikon päästä kuljettajan puolelta, kun nostaa auton keulaa hieman ilmaan. Apurungon palkki on tiellä, joten työkalun kanssa joutuu kikkailemaan. Työkaluksi käy kuulemma lyhennetty 8 mm kuusiokoloavain. Itse toimin seuraavasti:
2.1 Ostin 8 mm kuusiokolohylsyn ja hakkasin siitä irti tuon kuusikulmaisen osan, jota käytin työkaluna. Kaupan päälle hylsystä jää 10 mm normaali hylsy
2.2 Lyhensin rälläkällä kuusiokolotappia molemmistä päistä siten, että kokonaispituudeksi jäi noin 21 mm (vähän pidempikin mahtunee)
2.3 8 mm pää laatikon proppuun ja 10 mm lenkillä kääntö toisesta päästä ja proppu on auki. Oli muuten melko kovassa
3. Propun magneetin putsaus ja proppu paikoilleen.
4. Uudet öljyt sisään. Pullot saa kaataa kokonaan, yhteensä 2 litraa.
Juuri kun ajattelin, että nyt Saab kaipaa vaan ajoa, niin aamulla SID ilmoitti "Coolant level low. Refill." Ei muuta kuin tsekkaamaan tilanne ja toteamaan, että auton alla on lätäkkö ja paisuntasäiliössä pinta on laskenut ainakin 5 cm eilisestä. Ajoin töihin ja iltapäivällä totesin, että taas on lätäkkö asfaltilla ja nyt nesteen pintaa ei näy ollenkaan.
Siitä lähimpään kauppaan ostamaan litra akkuvettä, josta noin 8 dl meni säiliöön. Jonkin matkan päästä sitä piti lisätä ja taas täytyi mennä ostamaan lisää vettä, jotta pääsisi kotiin. Ostin suoraan 5 litraa ja auto oli sillä välin merkannut reviirinsä ihan kunnolla. Tuosta kun ajelin vielä kotiin asti, niin pinta ei ollu laskenut yhtään. Nyt pitää kuitenkin mennä tutkimaan mistä se vuotaa.
Vuodon alkuperää pohditaan täällä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1#p1170021
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Eli moottorin kyljessä olevan lämmönvaihtimen letku vuotaa vanhuuttaan. Vaihdellaan, kun saadaan uusi letku hyppysiin.
Sitten vähän ulkoisia parannuksia:
20 mm spacerit pääsivät tänään takaisin oikeille paikoilleen uudenlaisen sovitteen kanssa. Ongelmahan oli aiemmin, että spacerien keskityshuuli on liian lyhyt keskittääkseen kartiomaisen vanteen keskireiän paikoilleen. Tuli mahdollisuus printtailla mittatilaussoviterengas keskityshuulen päälle, joten nyt uusi yritys.
Tuo rengas on hivenen liian paksu valmistusteknisistä rajoitteista johtuen, mutta ainakin rengasta ilmassa pyöritellessä keskitys onnistui. Saman kävin todentamassa myös moottoritiellä niissä nopeuksissa, joissa täristys aiemmin ilmeni. Nyt toimii ja kelpaa ajella!
Innostuin myös jatkamaan edellisen omistajan aloittamaa leditysprojektia:
Vielä jää vaihdettavaksi keskellä kattoa olevan valaisimen polttimot ja ehkä jossain kohtaa rekisterikilven valot, vaikka yleensä olen sitä mieltä että auton ulkopuolella polttimoiden pitää olla hyväksyttyjä. Toisaalta tuli myös ostettua kromikupuiset vilkkupolttimot, eikä niissäkään taida hyväksyntää olla
Sitten vähän ulkoisia parannuksia:
20 mm spacerit pääsivät tänään takaisin oikeille paikoilleen uudenlaisen sovitteen kanssa. Ongelmahan oli aiemmin, että spacerien keskityshuuli on liian lyhyt keskittääkseen kartiomaisen vanteen keskireiän paikoilleen. Tuli mahdollisuus printtailla mittatilaussoviterengas keskityshuulen päälle, joten nyt uusi yritys.
Tuo rengas on hivenen liian paksu valmistusteknisistä rajoitteista johtuen, mutta ainakin rengasta ilmassa pyöritellessä keskitys onnistui. Saman kävin todentamassa myös moottoritiellä niissä nopeuksissa, joissa täristys aiemmin ilmeni. Nyt toimii ja kelpaa ajella!
Innostuin myös jatkamaan edellisen omistajan aloittamaa leditysprojektia:
Vielä jää vaihdettavaksi keskellä kattoa olevan valaisimen polttimot ja ehkä jossain kohtaa rekisterikilven valot, vaikka yleensä olen sitä mieltä että auton ulkopuolella polttimoiden pitää olla hyväksyttyjä. Toisaalta tuli myös ostettua kromikupuiset vilkkupolttimot, eikä niissäkään taida hyväksyntää olla
Viimeksi muokannut Di17, La Syys 02, 2017 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Tänään bongasin liikenteestä auton, jonka rekisteritunnuksessa oli 5 ensimmäistä merkkiä samat kuin omassa Saabissani. Kyseinen oli RS6 vm.-14. Kovassa sarjassa SC siis painii.
Polttimoprojekti jatkuu
- Kromikupuisen vilkkupolttimot tuli vaihdettua eteen ja taakse. Täytyy sanoa, että mukavan helpoksi näiden vaihtaminen on Saabissa tehty.
- Innostuin jo suunnittelemaan katon keskellä olevien lukuvalojen vaihtamista ledeihin, kunnes luin foorumilta että kannassa napaisuus on väärä. Tämän projektin laitoin toistaiseksi jäihin.
- Rekisterikilven valoiksi ajattelin kokeilla ledejä. Bilteman canbus-ledit kuitenkin jäävät sammutuksen jälkeen vilkkumaan, joten ne saavat olla toistaiseksi hehkut.
- Sivuvilkkuihin ostin kromikupuiset polttimot. Vaihtelen kun kerkiän.
Polttimoprojekti jatkuu
- Kromikupuisen vilkkupolttimot tuli vaihdettua eteen ja taakse. Täytyy sanoa, että mukavan helpoksi näiden vaihtaminen on Saabissa tehty.
- Innostuin jo suunnittelemaan katon keskellä olevien lukuvalojen vaihtamista ledeihin, kunnes luin foorumilta että kannassa napaisuus on väärä. Tämän projektin laitoin toistaiseksi jäihin.
- Rekisterikilven valoiksi ajattelin kokeilla ledejä. Bilteman canbus-ledit kuitenkin jäävät sammutuksen jälkeen vilkkumaan, joten ne saavat olla toistaiseksi hehkut.
- Sivuvilkkuihin ostin kromikupuiset polttimot. Vaihtelen kun kerkiän.
Viimeksi muokannut Di17, La Syys 02, 2017 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Olipas helppo vaihtaa sivuvilkkujenkin polttimot. Nyt ei enää kellerrä
Lisäksi posti toi paketin, josta löytyi puuhastelemisen aihetta
Lisäksi posti toi paketin, josta löytyi puuhastelemisen aihetta
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Polttimojumppaa jatkettiin pari viikkoa sitten ajovalopolttimoiden merkeissä. Olin jo tilannut kiinaxenonit, mutta niiden saapumista en malttanut odottaa. Keulalle löysi tiensä Osram Xenarc Night Breaker Unlimited +70% -D2S-polttimot.
60 euron kappalehinnalla nämä ovat pettymys ja pistää jo epäilemään tuotteen aitoutta. Kuvissa apparin puolella on uusi polttimo ja kuskin puolella vanha mikälie polttimo myös osramin tekstillä.
Seuraavaksi autoon on tarkoitus laittaa lisävalot pitkien kaveriksi. Pitäisi vaan osata tehdä valinta bilteman kannujen ja sopivien led-valojen väliltä.
60 euron kappalehinnalla nämä ovat pettymys ja pistää jo epäilemään tuotteen aitoutta. Kuvissa apparin puolella on uusi polttimo ja kuskin puolella vanha mikälie polttimo myös osramin tekstillä.
Seuraavaksi autoon on tarkoitus laittaa lisävalot pitkien kaveriksi. Pitäisi vaan osata tehdä valinta bilteman kannujen ja sopivien led-valojen väliltä.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Piti tämän päivänkin sitten sattua kohdalle sammahti liikennevaloihin tyhjäkäynniltä ja SID herjaa Traction control failure. Contact Saab dealer.
Startatessa kierrosnopeusviisari ei nouse ja obd-lukija kertoo koodiksi kampiakselin asentotunnistimen heikon signaalin (P0337). Toivottavasti selvitään KAAn vaihdolla.
Startatessa kierrosnopeusviisari ei nouse ja obd-lukija kertoo koodiksi kampiakselin asentotunnistimen heikon signaalin (P0337). Toivottavasti selvitään KAAn vaihdolla.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Tuo kuva tuo mieleen muistoja..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
sama täällä
Toivottavasti tosiaan selviää anturinvaihdolla.
Toivottavasti tosiaan selviää anturinvaihdolla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Korjaamolta soitteltiinkin, että anturi on vaihdettu ja tänään olisin saanut auton takaisin. En kuitenkaan ehtinyt enää ennen sulkemisaikaa, joten täytyy odotella maanantaita, jotta pääsee taas virallisestikin "pääosin etanolista koostuvalla polttoaineella" liikkuvalla menopelillä ajelemaan.
Kyllä se tästä iloksi muuttuu
e. ja taas se kulkee niin kuin ennenkin! Uudella asentotunnistimella
Kyllä se tästä iloksi muuttuu
e. ja taas se kulkee niin kuin ennenkin! Uudella asentotunnistimella
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Matkantekoa on viime päivinä ja viikkoina haitannut pari asiaa: sytytyshäiriöt mukaanlukien satunnainen kolmella käyminen ja jäähdytinnesteen lämpötilan seilaaminen missä sattuu. Jälkimmäiseen pureuduin tänään vaihtamalla termostaatin. Osat tuli haalittua eri motoneteista.
Yllätykseksi WIS kertoi, että jäähdytinneste tyhjentämistä varten on hana. Edellisessä autossa olisi pitänyt irrottaa jokin vesiletku järjestelmän tyhjentämiseksi. Saabin kanssa sai siististi laittaa tyhjennysletkun liitäntään ja toisen pään astiaan. Käytin letkuna tätä letkua, jonka sisähalkaisija on 10 mm. Se sopi tehtäväänsä täydellisesti. Harmi vaan, ettei tuota kautta saanut järjellisessä ajassa kuin puolitoista litraa nestettä ulos. Liekö järjestelmässä on jotain roskaa tukkimassa poistohanan liitäntää.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/457010/B ... 7mm-1metri
Seuraavaksi säiliön anturin liitin irti, alipainepumpun liitin irti ja alipaineletku pois tieltä samoin kuin cdm moduuli. Seuraavaksi säiliötä sen verran sivuun, että termostaattiin pääsee käsiksi. Kotelosta kolme ärsyttävässä paikassa olevaa ruuvia irti ja samalla loput ylämääräiset nesteet tuli vähemmän hallitusti ulos alla odottavaan astiaan.
Vanha termari oli noin päin, ettei sen runko kurista nesteen virtausta. Laitoin uuden samalla tavalla. Tiiviste oli myös ottanut itseensä ilmeisesti termarin jumittumisen jälkeen.
Tässä vielä kuva uudesta ja vanhasta. En ymmärrä mikä tuossakin osassa oikein vioittuu.. Testilenkillä kaikki toimi niin kuin kuuluukin. Uuden nimellinen aukeamislämpötila on 82 °C, jota myös WIS suosittelee. Tuo piti lämmön 79–80 °C välillä mikä on noin viisi astetta vähemmän kuin vanhalla. Toivottavasti tällä selviää Suomen talvessa.
Yllätykseksi WIS kertoi, että jäähdytinneste tyhjentämistä varten on hana. Edellisessä autossa olisi pitänyt irrottaa jokin vesiletku järjestelmän tyhjentämiseksi. Saabin kanssa sai siististi laittaa tyhjennysletkun liitäntään ja toisen pään astiaan. Käytin letkuna tätä letkua, jonka sisähalkaisija on 10 mm. Se sopi tehtäväänsä täydellisesti. Harmi vaan, ettei tuota kautta saanut järjellisessä ajassa kuin puolitoista litraa nestettä ulos. Liekö järjestelmässä on jotain roskaa tukkimassa poistohanan liitäntää.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/457010/B ... 7mm-1metri
Seuraavaksi säiliön anturin liitin irti, alipainepumpun liitin irti ja alipaineletku pois tieltä samoin kuin cdm moduuli. Seuraavaksi säiliötä sen verran sivuun, että termostaattiin pääsee käsiksi. Kotelosta kolme ärsyttävässä paikassa olevaa ruuvia irti ja samalla loput ylämääräiset nesteet tuli vähemmän hallitusti ulos alla odottavaan astiaan.
Vanha termari oli noin päin, ettei sen runko kurista nesteen virtausta. Laitoin uuden samalla tavalla. Tiiviste oli myös ottanut itseensä ilmeisesti termarin jumittumisen jälkeen.
Tässä vielä kuva uudesta ja vanhasta. En ymmärrä mikä tuossakin osassa oikein vioittuu.. Testilenkillä kaikki toimi niin kuin kuuluukin. Uuden nimellinen aukeamislämpötila on 82 °C, jota myös WIS suosittelee. Tuo piti lämmön 79–80 °C välillä mikä on noin viisi astetta vähemmän kuin vanhalla. Toivottavasti tällä selviää Suomen talvessa.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Tänään etsin sytytysongelmaan ratkaisua puristuspaineista. Ei huomauttamista eli etsinnät jatkuu.
Aiemmin pohdin lisävalovalintaa. Jo syksyllä keulalle pääsivät Power X 80w:t. Vaakakupin kallisti ledien puolelle xenoneita nopeampi syttyminen ja laillisuus, koska katsastus sattuu olemaan lisävalokaudella. Näiden kanssa kokonaisreferenssiksi tulee 95. Siististi ne siinä nököttää ja pimeällä penkat valaistuu hienosti ja tielle riittää sen verran kantamaa, ettei ole todellista tarvetta nähdä pidemmälle.
Aiemmin pohdin lisävalovalintaa. Jo syksyllä keulalle pääsivät Power X 80w:t. Vaakakupin kallisti ledien puolelle xenoneita nopeampi syttyminen ja laillisuus, koska katsastus sattuu olemaan lisävalokaudella. Näiden kanssa kokonaisreferenssiksi tulee 95. Siististi ne siinä nököttää ja pimeällä penkat valaistuu hienosti ja tielle riittää sen verran kantamaa, ettei ole todellista tarvetta nähdä pidemmälle.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Oletko puolat tutkinut tai kokeillut toisia puolia?
Puola saattaa näyttää ehjältä mutta olla silti rikki...
Puola saattaa näyttää ehjältä mutta olla silti rikki...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Jep. Vaihdoin syksyllä hieman vastaavien ongelmien vuoksi kaikki puolat uusiin orkkiksiin ja silloin ongelmat hävisi. Nyt vikakoodi näyttää aina kolmossylinteriä.
Tilapäisesti vaihdoin kolmoseen vanhan puolan tilalle -> ei vaikutusta. Uusi puola takaisin.
Vaihdoin uudet tulpat kolmos- ja nelossylinteriin -> ei vaikutusta.
Nitkuttelin ja tutkistelin johtoja ja samalla vaihdoin 1&2 ja 3&4 puolien paikat keskenään tavoitteena saada vikakoodin sylinteri vaihtumaan -> ongelmat katosi miltei kokonaan. Nyt sitten levitellään käsiä ja ihmetellään, että mikä mahtoi olla vikana.
Jotenkin kuitenkin luulen ongelman johtuvan puolista tai niiden johdoista ja ehkä sitä voisi laittaa uuden sarjan neolta tulemaan. Onpahan ainakin valmiina, kun seuraavan kerran pitää tähän tai seuraavaan iin puolat vaihtaa.
Tilapäisesti vaihdoin kolmoseen vanhan puolan tilalle -> ei vaikutusta. Uusi puola takaisin.
Vaihdoin uudet tulpat kolmos- ja nelossylinteriin -> ei vaikutusta.
Nitkuttelin ja tutkistelin johtoja ja samalla vaihdoin 1&2 ja 3&4 puolien paikat keskenään tavoitteena saada vikakoodin sylinteri vaihtumaan -> ongelmat katosi miltei kokonaan. Nyt sitten levitellään käsiä ja ihmetellään, että mikä mahtoi olla vikana.
Jotenkin kuitenkin luulen ongelman johtuvan puolista tai niiden johdoista ja ehkä sitä voisi laittaa uuden sarjan neolta tulemaan. Onpahan ainakin valmiina, kun seuraavan kerran pitää tähän tai seuraavaan iin puolat vaihtaa.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Tämä hamuaa kovasti foorumin vikaisimman titteliä itselleen
Mallikohtaiselle foorumille kirjoitin jo, että sytytysvian seuraavaksi johtolangaksi löytyi suuttimen johtosarjan ongelmaan viittaava vikakoodi.
Lisäksi eilen öljyä lisätessä yllätyin, kun öljyn pinta oli laskenut ihan tikun jo alarajaan. Turbon falskaaminen onkin jo ollut tiedossa ja siitä johtuva öljynkulutus, mutta nyt bongasin, että ohjaustehostimen säiliön seutu on öljyinen. Taitaa siis tyyppivika uusia.
Kesää kohden kun mennään, niin pitää koittaa ajatella positiivisesti. Kovasti olen miettinyt aeron etuspoilerin hommaamista ja 9-5 aeron kytkintä, jotta moottorista saataisin helposti saatavat tehot käyttöön.
Mallikohtaiselle foorumille kirjoitin jo, että sytytysvian seuraavaksi johtolangaksi löytyi suuttimen johtosarjan ongelmaan viittaava vikakoodi.
Lisäksi eilen öljyä lisätessä yllätyin, kun öljyn pinta oli laskenut ihan tikun jo alarajaan. Turbon falskaaminen onkin jo ollut tiedossa ja siitä johtuva öljynkulutus, mutta nyt bongasin, että ohjaustehostimen säiliön seutu on öljyinen. Taitaa siis tyyppivika uusia.
Kesää kohden kun mennään, niin pitää koittaa ajatella positiivisesti. Kovasti olen miettinyt aeron etuspoilerin hommaamista ja 9-5 aeron kytkintä, jotta moottorista saataisin helposti saatavat tehot käyttöön.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0