venttiilikopan tiivisteen vaihto
venttiilikopan tiivisteen vaihto
Auto on 9-5 2.0 t ja piti vaihtaa venttilikopan tiiviste mutta joku edellinen on varmaan käyttänyt jotain liimaa kun on oikein huolella napannut kiinni eikä oikein uskalla pahemmin kammeta sitä irti kun on niin pahasti kiinni ,olisiko jotain kikkaa hommaa helpottamaan.olen koputellut massavasaralla mutta ei mitään eloo, yhtä puuta koko paketti.olisikohan lämmöstä apua tässä hommassa?
Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto
Mulla oli vanha tiiviste kovettunut aivan kivikovaksi kun alko vuotamaan ja jämähtänyt myös jonkinasteisesti kiinni, ei auttanut koputtelu. Jos oikein muistan niin laitoin reikänauhan palan sytytyskasetin pulteilla kiinni koppaan ja varovasti kampesin niin nasahti auki. Aika maltillinen piti tietysti olla voiman käytön suhteen. Lämmön käytöstä ei kokemusta.
Edit: jaa tosiaan kampeaminen olikin jo pois suljettu vaihtoehto, eli eipä siis mitään.
Edit: jaa tosiaan kampeaminen olikin jo pois suljettu vaihtoehto, eli eipä siis mitään.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto
Kuminuijalla ympäriinsä koputtelemalla lähti mulla irti. Oli yllättävän tiukassa vanhalla kovetuneella tiivisteellä. Kuten Keme totesi tarkasta ensin et varmasti on kaikki pultit irti.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto
Jep, tiukassa on yleensä. Pultit löytyy myös sytytyskasetin alta, vaikka tämä lienee päivänselvä juttu.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto
Juu kyllä pultit on kaikki irti,pitänee ajaa lämpimäksi ja koputella muovilekalla varovasti,itse tiiviste ei vuoda mutta se päätyholkki vuotaa ja samalla
kun sen vaihtaa niin muutenkin ajattelin vaihtaa ne muut ,ei taida saada vaihdettua sitä päätytiivistettä irrottamatta koppaa.
kun sen vaihtaa niin muutenkin ajattelin vaihtaa ne muut ,ei taida saada vaihdettua sitä päätytiivistettä irrottamatta koppaa.
Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto
Saa vaihdettua ilman
Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto
kerroppas pvdriver kikka kolmonen
Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto
Ruuvimeisselillä ite ainakin kampesin tulpan ulos
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto
ok,täytyy kokeilla jos vaikka lähtis ,kiitti vinkistä
Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto
No nyt on venttiilikoppa saatu irti ja tiivisteet vaihdettu ja siltä osin kaikki ok. mutta näitä huohotusosia kun päivitin niin löyty katkaistu letku joka oli tulpattu,letku lähtee läppäkotelon kyljestä ylemmästä natsasta ja jatkuu repsikanpuolen etulokarin sisään etulokarin etupäästä ,menneekö putsarille vai oliko siellä lokarin sisässä jotain evap osia ,onko ideaa mikä letku olisi kyseessä ja tuleeko siihen jotain palikkaa väliin mikä olisi poistettu vai voiko vaan liittää yhteen tai siis vaihtaa ehjän tilalle?
Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto
Hakemalla "evap tulppaus" löytyy varmasti paljon asiaa selventävää keskustelua.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I