Vähällä oot kyllä päässy Saabin suhteen. No autot on tosiaan yksilöitä. Miun autolla ajettu nyt 163000 km ja viimeisen 20 000 sisään vaihdettu mm. tehdas uusi kansi, 2 puolaa, vaihdelaatikko, ilmastoinnin kompura ja kenno kääntölaakerit ja etupyörän laakeri ja taakse jarrut. Noista suurinosa edellisen omistajan toimesta teetetty ja itse sain kun liikkeestä ostin niin autoliikkeen kanssa tapeltua kustannukset about kohdilleen. Lähiaikoina tiedossa olevia korjauksia on kytkinremppa melko pahasti jo ääntävän kaksoismassan ansiostalentäväsaabisti kirjoitti:Itse olen nyt ajanut 4 vuotta ja 146 tkm kilometriä, autossa on mittarissa 250tkm ja vm 2009
Etupäässä laakeri vaihdettu vasemmalle, oikea vielä alkuperäinen(!), puola meni joskus 150 tkm:n kohdalla, molemmat etupään kääntölaakerit uusittu.
Muuten on menty öljyjen, suodattimien ja polttimoiden vaihdolla (alkup. xenonit tuli tiensä päähän n.6kk sitten.)
Eli pienellä on päästy, on tähän toki vaihdettu turbo, mutta oli se vanhakin ihan ok kunnossa kun pois otin.
Edellinen auto oli Golf IV ja toisena autona on Polo 9n ja voin sanoa että Volkkaria meille ei koskaan enää tule, tuskin yhtään Vagiakaan. Golffiin meni parissa vuodessa muutama tonni eikä silti mennyt leimasta päästöjen takia ja sähkövikoja oli jatkuvasti, ja kyseessä oli silloin 3 v vanha yksilö.
Polossa palaa n. 5 varoitusvaloa mittaristossa, siihen on tehty 2 koneremonttia ja autolla on mittarissa 167 tkm Lahjomalla katsastusinssin sen saa sentään vielä pidettyä kilvissä.
Mutta jos kaikki nuo edellämainitut korjaukset olis joutunu vähälleaikaa ite kustantamaan ja minun tapauksessa vieläpä korjaamoa käyttäen niin olis kyllä usko ja rahat loppunu. Varmaan puolet auton arvosta olisi maksanut nuo.
-Tomi