saab 9-3 vm01 2.0t
saab 9-3 vm01 2.0t
moi.eli semmonen vika ois otsikon saabissa että kun sammuttaa virrat puhallin jää hurraamaan..akku kuluu melekosen joutuin että mikähän siellä on oikosessa vai mikä vastus on menny..isäni auto on kyseessä.
Re: saab 9-3 vm01 2.0t
Lämmityslaitteen puhallin ? Jos on niin nopeuden tehonsäädin on oikosulussa, sitä saa reiluun sataseen koko tehomodulia tai etsimällä korjausohjeet tehopuolijohteen (FET) vaihtoon.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: saab 9-3 vm01 2.0t
joo kyllä lämmityslaitteen puhallin on kyseessä.muuten toimii ihan normisti mutta jää hurraan ku sammuttaa auton.aut ilmastointi on saabissa.
Re: saab 9-3 vm01 2.0t
mistä nuita tehonsäätimiä löytää ja miten sen saa vaihettua
Re: saab 9-3 vm01 2.0t
Procarservice tai marmoritiski. Hanttarin jalkatilassa pyöreän suojamuovin alla, ota hanskalokero pois
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: saab 9-3 vm01 2.0t
Eikös siihen pitänyt laittaa sitten väliin jotain lämpöä siirtävää tahnaa?
Re: saab 9-3 vm01 2.0t
Piitahnaa. Pelikonekasaajien oivariinia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: saab 9-3 vm01 2.0t
Tuolla suurpiirteiset ohjeet ja muutenkin tietoa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... start=1838
Ja vaikka täältä osa: https://www.ebay.co.uk/itm/TRANSISTOR-I ... Sw9~RXJNL8
Paikallisesta elektroniikkakaupasta toki voi löytyä nopeammin ja halvemmallakin.
Takaan, että on joka tapauksessa halvempi kuin hankkia uusi ohjausyksikkö, ja kun sen yksikön sieltä kuitenkin irrottaa, ei fetin vaihtaminen yksikköön ole enää kuin pikkuhomma.
Ja vaikka täältä osa: https://www.ebay.co.uk/itm/TRANSISTOR-I ... Sw9~RXJNL8
Paikallisesta elektroniikkakaupasta toki voi löytyä nopeammin ja halvemmallakin.
Takaan, että on joka tapauksessa halvempi kuin hankkia uusi ohjausyksikkö, ja kun sen yksikön sieltä kuitenkin irrottaa, ei fetin vaihtaminen yksikköön ole enää kuin pikkuhomma.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: saab 9-3 vm01 2.0t
Neobrothersilta saa edukkaasti uuden koko ohjainyksikön.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
Re: saab 9-3 vm01 2.0t
Jos pysyy kolvi kädessä ja ymmärtää lukemaansa niin helppo homma
Re: saab 9-3 vm01 2.0t
Neolta saa tosiaan postikuluineen uuden yksikön noin 90 punnalla 100 €) tai käytetyn 57 punnalla (65 €). Käytetyssä on sitten aina se, että se fetti voipi kärähtää sieltä taas koska tahansa, kun tämähän on hyvinkin tyypillinen vika näissä autoissa ja melkein sanoisin että fetit on kulutusosia.
Pelkän fetin löytää alle vitosella, joten siitä 15 min kolvausduunista pääsee kyllä ihan tuntipalkoille. Mutta jos ei itseltä löydy kolvia, ei yhtään tiedä miten elektroniikkaa juotetaan eikä ole uskallusta tai motivaatiota alkaa nyt opettelemaan, niin helpointahan tuo on ostaa koko mötikkä.
En tiedä minkälaisesta pajasta tuollaista yhden komponentin kolvaustyötä voisi kysellä, varmaan jostain vanhan liiton kodinkone-
tai radiohuollosta? Jos löytyy joku paikka jossa ei ole "minimiveloitus 1h/60 €”, niin voisin kuvitella että parillakympillä joku liike tuon fetin odottaessa vaihtaisikin.
Pelkän fetin löytää alle vitosella, joten siitä 15 min kolvausduunista pääsee kyllä ihan tuntipalkoille. Mutta jos ei itseltä löydy kolvia, ei yhtään tiedä miten elektroniikkaa juotetaan eikä ole uskallusta tai motivaatiota alkaa nyt opettelemaan, niin helpointahan tuo on ostaa koko mötikkä.
En tiedä minkälaisesta pajasta tuollaista yhden komponentin kolvaustyötä voisi kysellä, varmaan jostain vanhan liiton kodinkone-
tai radiohuollosta? Jos löytyy joku paikka jossa ei ole "minimiveloitus 1h/60 €”, niin voisin kuvitella että parillakympillä joku liike tuon fetin odottaessa vaihtaisikin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: saab 9-3 vm01 2.0t
Tänään vaihdoin transistorin puhaltimen nopeudensäätimeen, isän autossa puhallin oli lopettanut puhaltamisen ja tarjoamalla maadoituksen puhaltimen moottorille, alkoi puhallin puhaltamaan, tästä voi päätellä säätimen olevan vikapaikka.
Juottaminen on helppoa, etenkin kun muistaa ostaa Partcosta samalla kerralla transistorin, tinaimusukkaa ja piitahnaa.
Vanhasta katkoin jalat juotin jämät yksi kerrallaan irti, jonka jälkeen otin piirilevyn rei'istä tinat pois imusukalla ja kolvilla.
Sitten vaan uusi transistori paikoilleen ja juottamisen jäljeen katkotaan hännät jaloista. piitahnan kanssa kasaan ja sitten tahnan kanssa nopeudensäädin paikoilleen autoon.
Juottaminen on helppoa, etenkin kun muistaa ostaa Partcosta samalla kerralla transistorin, tinaimusukkaa ja piitahnaa.
Vanhasta katkoin jalat juotin jämät yksi kerrallaan irti, jonka jälkeen otin piirilevyn rei'istä tinat pois imusukalla ja kolvilla.
Sitten vaan uusi transistori paikoilleen ja juottamisen jäljeen katkotaan hännät jaloista. piitahnan kanssa kasaan ja sitten tahnan kanssa nopeudensäädin paikoilleen autoon.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02