NG 9-3 Saabien pikkuviat
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Mulla ollut allekirjoituksen härveli nyt lähes päivälleen 7 vuotta ja 146tkm-202tkm.
Vikoja:
- etujousi katki 2012, jolloin vaihdatin kaikki ja myös iskarit, jonka jälkeen katsurit sanoo vuodesta toiseen, että "oot vissiin just vaihtanut"
- takajarrupalat ja -levyt 2014
- talvirenkaat 2014
- ksenon-polttimot 2014
- akku 2013 tai 2014
- kesärenkaat 2015
- etuparkkien polttimot 2016
- takajarrupolttimo 2017
- kuskin lasinnostin 2017
Eli mitään sähkövikoja tai muita ei ole ollut, kytkinkin pitää vaikka softattu jo 2012. Tänä vuonna menee kiesi kyllä vaihtoon varmaan.
Oon myös lukenut foorumilta käytännössä kaikki taudinkuvaukset näistä bensavehkeistä ja kyllä mielikuva on vahva siitä, että kyseessä on yksi ongelmattomimmista automalleista ikä- ja hintaluokassaan. Omani on epäilemättä siinäkin joukossa poikkeuksellisen viaton.
Uskomaton vehje
Vikoja:
- etujousi katki 2012, jolloin vaihdatin kaikki ja myös iskarit, jonka jälkeen katsurit sanoo vuodesta toiseen, että "oot vissiin just vaihtanut"
- takajarrupalat ja -levyt 2014
- talvirenkaat 2014
- ksenon-polttimot 2014
- akku 2013 tai 2014
- kesärenkaat 2015
- etuparkkien polttimot 2016
- takajarrupolttimo 2017
- kuskin lasinnostin 2017
Eli mitään sähkövikoja tai muita ei ole ollut, kytkinkin pitää vaikka softattu jo 2012. Tänä vuonna menee kiesi kyllä vaihtoon varmaan.
Oon myös lukenut foorumilta käytännössä kaikki taudinkuvaukset näistä bensavehkeistä ja kyllä mielikuva on vahva siitä, että kyseessä on yksi ongelmattomimmista automalleista ikä- ja hintaluokassaan. Omani on epäilemättä siinäkin joukossa poikkeuksellisen viaton.
Uskomaton vehje
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Kiitos vastauksesta. Joo vaihto ei hirveän vaikeelta näyttäny youtube videon perusteella kun tietää mitä tehä. Sitten tyhmä kysymys onko tuolla mitään väliä jos laittaa himmenevien peilien tilalle kirkkaat. Muuta kuin se ettei ne sitten himmeneAZP kirjoitti:Peililasin sai ainakin reilu vuosi sitten ongelmitta merkkiliikkeestä (45 €/kpl), luulisi vieläkin löytyvän. Näyttäisi meinaan netin tarvikeliikkeissäkin olevan tarjolla, esim: https://m.autonvaraosat24.fi/oen/12795600
Jos tilailee netistä niin kannattaa osanumero varmistaa sen mukaan onko himmenevä peili vai ei.
http://ys3.se/catalogue/node/2009/3668/#N
Vaihtohan on ihan niks naks, kärkipihtejä kummempaa ei tarvita ja aikaa menee pari minuuttia per puoli.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 17:35
- Paikkakunta: Tampere
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Ei ole väliä. Näin tein itsekin ja vähintään yhtä hyvin niistäkin näkee
900s CC -91, 900 CC -90
ex:9-5 2.3T -02, 9000 2.0T -96, 9-3 SC -08 1.9TTiD
ex:9-5 2.3T -02, 9000 2.0T -96, 9-3 SC -08 1.9TTiD
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Onkos tuo jakopää remontti ollu yhtä yleistä paljon ennen 200 000 km ajetuissa kun kansiremppakin kun näköjään tässäkin ketjussa jo kahdessa autossa jakopää menny minun mielestä melko aikaisin vaihtoon?
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Yleisyydestä en osaa sanoa, mutta omassani 255tkm ajetussa 1.8t:ssä ei ole irroitettu moottorista kuin sytytystulppia ja öljyroppua.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Posti toi mulle eilen tämmöisen:Hdjanne kirjoitti:Moro
Tästä avainten kuorista kiinnostuneille.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... y&_sacat=0
https://www.ebay.com/itm/New-Style-4-Bu ... 2199487413
Ei käänny virtalukossa, tarttee reklamoida. Metalliavaintakaan ei saanut ilman väkivaltaa kiskottua kolostaan ja ekan irrotuksen jälkeen irtoa vähän turhankin herkästi, sisällä ei ole metallista lukitusta kuten on ollut aiemmin tilaamissani. Oisko vinkkiä mikä noista kopioista olisi toimiva?
Tai jos vaan tilaisi nysvääntyneen orkkisavaimen päälle pinkin silikonikuoren
https://www.aliexpress.com/item/Hot-Sal ... 07960.html
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Ehkä korrektia laittaa päivitystä mainostettujen pikkuvikojen suhteen, jos tästä vaikka olisi hyötyä jollekin.
Lopullisesti moottorivalo sammui ennen kattia olevan lambdan vaihdolla, joka myös laski kulutusta, mutta lopullisesti viat hävisivät uudella paineensäätimellä. Vanha hajosi käteen ulos ottaessa, ja alipaine puolella oli vähän kosteutta etanolista. Eli oireet oli monen puolikuntoisen osan summa. Ykkös lambda ei siis antanut koodeja, sen sijaan kakkonen antoi seosten vuoksi. Koodeja ei enää tule edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen.
Lopullisesti moottorivalo sammui ennen kattia olevan lambdan vaihdolla, joka myös laski kulutusta, mutta lopullisesti viat hävisivät uudella paineensäätimellä. Vanha hajosi käteen ulos ottaessa, ja alipaine puolella oli vähän kosteutta etanolista. Eli oireet oli monen puolikuntoisen osan summa. Ykkös lambda ei siis antanut koodeja, sen sijaan kakkonen antoi seosten vuoksi. Koodeja ei enää tule edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen.
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Hyppäämpä minäkin mukaan ja olisin kovin kiinnostunut noista jakopää ongelmista, joista Tomi V jo kyseli mutta kukaan ei tainnut vielä vastata. Mulla olis kova hinku päästä taas kolkkiin kiinni, mutta aika paljon ajettujahan ne meinaa nuo vaihtoehdot olla tällä hetkellä.
Onko siis enemmän tietoa jollakin näistä jakopää ongelmista?
Onko siis enemmän tietoa jollakin näistä jakopää ongelmista?
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Naapurista löytyy ainakin vielä aika kohtuuajettujakin kolkkeja, kuten tässä ->
https://www.blocket.se/alvsborg/Saab_9_ ... ?ca=12&w=3
Enemmän ajettujen kohdalla voi hankkia vaikkapa tällaisen varaosan ->
https://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3- ... b207r.html
Eski
https://www.blocket.se/alvsborg/Saab_9_ ... ?ca=12&w=3
Enemmän ajettujen kohdalla voi hankkia vaikkapa tällaisen varaosan ->
https://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3- ... b207r.html
Eski
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Niin muuten, ostaa enemmän ajetun Suomesta ja jos jakopää leviää, niin ostaa Ruotsista kokonaan uuden moottorin .
Ei pöllömpi ajatus, eikä näköjään hinnaltaan kovin paha. Kiitokset Eski, ajattelinkin että tältä foorumilta löytyy joka ongelmaa ratkasu....
Ei pöllömpi ajatus, eikä näköjään hinnaltaan kovin paha. Kiitokset Eski, ajattelinkin että tältä foorumilta löytyy joka ongelmaa ratkasu....
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Kohta saa laittaa myyntiin. Vknloppuna napsahti 90tkm täyteen.. kriittinen satku lähestyy.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Koneita löytyy halvemmalla vaikkapa Englannista:
https://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-3-03- ... 2364075577
Tosin Turboa ei taida tulla mukana.
https://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-3-03- ... 2364075577
Tosin Turboa ei taida tulla mukana.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Neobrossin sivujen mukaan tuo Aeron kone on out of stock, mutta jotain muita halvempia koneita näyttää löytyvän ->
https://www.neobrothers.co.uk/engine-co ... 7276-p.asp
Toiseksi neobrossilta tulee jonkinlaiset toimituskulut, mutta speden koneet saa pcs:ltä ilman toimituskuluja Jyväskylään...
Ideana kuitenkin lähinnä se, että pelkän huonon koneen takia ei kannata heittää kirvestä kaivoon, jos auto on muuten hyvässä ja houkuttelevassa kuosissa... Jonkun konevaivaisen yksilön voi saada hyvinkin edullisesti ja budjettiin mukaan tuollainen noin 2000e konepaketti, niin ei ole välttämättä mikään huono idea, jos saapilla haluaa ajaa
Eski
https://www.neobrothers.co.uk/engine-co ... 7276-p.asp
Toiseksi neobrossilta tulee jonkinlaiset toimituskulut, mutta speden koneet saa pcs:ltä ilman toimituskuluja Jyväskylään...
Ideana kuitenkin lähinnä se, että pelkän huonon koneen takia ei kannata heittää kirvestä kaivoon, jos auto on muuten hyvässä ja houkuttelevassa kuosissa... Jonkun konevaivaisen yksilön voi saada hyvinkin edullisesti ja budjettiin mukaan tuollainen noin 2000e konepaketti, niin ei ole välttämättä mikään huono idea, jos saapilla haluaa ajaa
Eski
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Onko suuntaa antavaa tietoa, mitä jakopääremontti maksaa NG 9-3 tapauksissa? Yleensähän jakopäät korjauksineen maksaa sen 1500e, ainakin toisilla merkeillä.
Eskillä on linkit hallussa, hyvä tietää että osia löytyy joka lähtöön, jos tai kun meikäläiselle tulee pitkästä aikaa , pari aiempaa omistaneena. Ja kyllä halua on ajaa Saabilla.
Edit. se vielä unohtui, että mitkäs on ne ensioireet NG 9-3 tapauksissa, jos jakopää on menossa? Rilinä ja kilinä koneessa vai? Ja onko ne levinny tietyissä kilometreissä?
Eskillä on linkit hallussa, hyvä tietää että osia löytyy joka lähtöön, jos tai kun meikäläiselle tulee pitkästä aikaa , pari aiempaa omistaneena. Ja kyllä halua on ajaa Saabilla.
Edit. se vielä unohtui, että mitkäs on ne ensioireet NG 9-3 tapauksissa, jos jakopää on menossa? Rilinä ja kilinä koneessa vai? Ja onko ne levinny tietyissä kilometreissä?
Viimeksi muokannut mttm, Ma Maalis 12, 2018 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Omaan B207R-moottoriin maksoi 1300 euroa T.Holmbergilla vuonna 2016.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne