Henri S kirjoitti:https://photos.app.goo.gl/Ne8kUijtYP2ytYu22
Sieltä voi katsoa mallia. Noissa ensimmäisissä kuvissa (sadesää) on vielä sekarengastus, 215/40 ja 225/45 mutta yhtään en muista millä akselilla mitäkin. Myös ET on unohtunut, kolmekymmentä-jotaki kuitenki. Muuten 17x7 tuumaa. Madallussarja Lesjöforss, Sachs Touring kaasut ja kallistuksenvaimentimet mallia OG. Takapäässä raapi kaariin kuormalla ja pyrkivällä ajotyylillä, edessä tappiin käännettäessä sisäkurvin puoleinen rengas osuu johonkin pyöräkotelossa. Epäilin ensin jousilautasta mutta vanteessa tai lautasissakaan ei merkkejä kosketuksesta näkynyt joten päädyin siihen että rengas kahnaa. Mustassa satkussa samat vanteet ja vielä kuormajouset takana joten ei ongelmia raapimisien kanssa

. Voin toki tarkistaa ET numeron mutta vanteet on tällä hetkellä 30 km päässä oletettavasti kohtalaisen lapioinnin takana joten pikaista vastausta ei kannata odottaa

Henri S kirjoitti:Kuinka ollakkaan tuli asiaa maaseudulle ja samalla kävin vakoilemassa että vanteitten et on 40. Ja ovat muuten Koreassa tehdyt olympiadin hengessä

Tämä oli kyllä tärkeä tieto. Kiitos!
Syötin laskuriin verrokiksi 7"x17" ET 40 vanteet 215/40 renkailla ja vertasin niitä omiin vanteisiin 7,5"x17" ET 29 ja 205/45 renkailla.
Tässä lainaus: "Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 4.6mm further away from the suspension strut. The outer rim will poke out 17.4mm more than before."
Eli sisäsyrjä olisi 4,7 mm kauempana jousilautasesta joten siellä ainakin on tilaa riittävästi! Tosin vanne tulee 17,4 mm ulommaksi kun nuo 7" leveät joten se saattaa etenkin takana olla haaste. Etenkin kun tuon 205/45 ulkohalkaisia on 12,5 mm suurempi! Taidan varmuuden vuosi valita 195/45 renkaat!