9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Helmi 05, 2018 09:51
- Paikkakunta: Helsinki
9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Tuoreena Saabistina olisi etsinnässä softaaja pääkaupunkiseudulta, joka järjestäisi autoon E85:n ja lisää voimaa. Auto on 2000 vuosimallia ja B204E koneella varustettu matalapaineturbo, kilsoja on mittariin kertynyt 110k. Muita tuunauksia voisi kanssa ehdotella.
Saab 9-3 S 2.0t -00 [B204E T5] - E85 Stage 1 (Hook)
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Nimerkki Nappe ja Hook tekee pääkaupunkiseudulla toimivia softia. Toki on siellä muitakin.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Oothan ottanu huomioon, että 204 koneella saa vaan jokotai eikä flexfuelia, ainakaan yhtä helposti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Helmi 05, 2018 09:51
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Juu, viina only sopii ihan jees. Auto pyörii pääasiassa stadissa.Saint kirjoitti:Oothan ottanu huomioon, että 204 koneella saa vaan jokotai eikä flexfuelia, ainakaan yhtä helposti
Saab 9-3 S 2.0t -00 [B204E T5] - E85 Stage 1 (Hook)
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Postaanpa tämän nyt tähänkin ketjuun, kun on kyse samanlaisesta T5-kolkista.
Oheisesta listasta voit valita seuraavan tuunauskohteen, kun eka viinasoftaviri ei enää tunnu missään. Eli noin viikon päästä
Kuten olen ennenkin todennut, niin OG9-3 surkea vakioalusta kannattaa päivittää ekana ennen tehopäivityksiä, koska en osaa edes kuvitella millainen kiikkulauta se vanha vakioalusta olisi yli 200hv tehoilla...
Meidän OG9-3:n rapiat 300hv tuottava paketti on toteutettu seuraavalla tavalla:
- B204-kone E85-polttoaineella (alunperin siis 154hv matalapaineturbo)
- Speedpartsin peltipakosarja modattuna
- MHI TD04HL-19T#7 -ahdin
- 550x230x65 intercooler
- Bosch EV14 670cc -suuttimet ja 3bar MAP
- Henko 275lph pumppu (tosin walbron 450 E85 -pumppu on tulossa)
- Ferritan ruostumaton 3" downpipe, racekatti ja 2,5" catback
- Viggenin kykä
Autoon on muutoskatsastettu mm. alustan madallus, tuo iso cooleri, teho 171kW ja nyt myös E85-etanoliviritys.
Näiden lisäksi on tehty myös:
- H&R jouset, Bilsteinin iskarit ja Powerflex puslat
- Steering rack clamp
- 308mm etujarrut. EBC GD jarrulevvyt ja EBC Redstuff palat
Eski
Oheisesta listasta voit valita seuraavan tuunauskohteen, kun eka viinasoftaviri ei enää tunnu missään. Eli noin viikon päästä
Kuten olen ennenkin todennut, niin OG9-3 surkea vakioalusta kannattaa päivittää ekana ennen tehopäivityksiä, koska en osaa edes kuvitella millainen kiikkulauta se vanha vakioalusta olisi yli 200hv tehoilla...
Meidän OG9-3:n rapiat 300hv tuottava paketti on toteutettu seuraavalla tavalla:
- B204-kone E85-polttoaineella (alunperin siis 154hv matalapaineturbo)
- Speedpartsin peltipakosarja modattuna
- MHI TD04HL-19T#7 -ahdin
- 550x230x65 intercooler
- Bosch EV14 670cc -suuttimet ja 3bar MAP
- Henko 275lph pumppu (tosin walbron 450 E85 -pumppu on tulossa)
- Ferritan ruostumaton 3" downpipe, racekatti ja 2,5" catback
- Viggenin kykä
Autoon on muutoskatsastettu mm. alustan madallus, tuo iso cooleri, teho 171kW ja nyt myös E85-etanoliviritys.
Näiden lisäksi on tehty myös:
- H&R jouset, Bilsteinin iskarit ja Powerflex puslat
- Steering rack clamp
- 308mm etujarrut. EBC GD jarrulevvyt ja EBC Redstuff palat
Eski
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Helmi 05, 2018 09:51
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Eski kirjoitti:Postaanpa tämän nyt tähänkin ketjuun, kun on kyse samanlaisesta T5-kolkista.
Oheisesta listasta voit valita seuraavan tuunauskohteen, kun eka viinasoftaviri ei enää tunnu missään. Eli noin viikon päästä
Kuten olen ennenkin todennut, niin OG9-3 surkea vakioalusta kannattaa päivittää ekana ennen tehopäivityksiä, koska en osaa edes kuvitella millainen kiikkulauta se vanha vakioalusta olisi yli 200hv tehoilla...
Meidän OG9-3:n rapiat 300hv tuottava paketti on toteutettu seuraavalla tavalla:
- B204-kone E85-polttoaineella (alunperin siis 154hv matalapaineturbo)
- Speedpartsin peltipakosarja modattuna
- MHI TD04HL-19T#7 -ahdin
- 550x230x65 intercooler
- Bosch EV14 670cc -suuttimet ja 3bar MAP
- Henko 275lph pumppu (tosin walbron 450 E85 -pumppu on tulossa)
- Ferritan ruostumaton 3" downpipe, racekatti ja 2,5" catback
- Viggenin kykä
Autoon on muutoskatsastettu mm. alustan madallus, tuo iso cooleri, teho 171kW ja nyt myös E85-etanoliviritys.
Näiden lisäksi on tehty myös:
- H&R jouset, Bilsteinin iskarit ja Powerflex puslat
- Steering rack clamp
- 308mm etujarrut. EBC GD jarrulevvyt ja EBC Redstuff palat
Eski
Kiitos listasta, viimeistään kesärengaskauden alussa varmaan tarttee tehdä tuosta suurin osa
Saab 9-3 S 2.0t -00 [B204E T5] - E85 Stage 1 (Hook)
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Väsyneellä vakioalustalla, kyllähän se kiikkuu niin että saa kaksin käsin pitää ratista kiinni kun laittaa lapikasta lattiaan. Samaten rekan ohittaminen kahdeksastakympistä tyylillä kolmosta pesään, lappu lattiaan ja keskiviivaa ylittämään ei ihan onnistu.Eski kirjoitti: Kuten olen ennenkin todennut, niin OG9-3 surkea vakioalusta kannattaa päivittää ekana ennen tehopäivityksiä, koska en osaa edes kuvitella millainen kiikkulauta se vanha vakioalusta olisi yli 200hv tehoilla...
Kokemuksesta sanon, että helpoimmat paikat aloittaa ovat takapään puslat ettei tarvitse taka-akseleilta vastaanottaa suuntaan vaikuttavia syötteitä, hammastangon uretaanipusla tahi clamppi vähintään apparin puolelle että ratista vetely rauhoittuu, ja tuplavakaaja taakse, että ei tarvitse aliohjata ihan joka paikkaan. Kyllähän ruokahalu kasvaa syödessä, noista kolmesta kaksi viimeistä on kuitenkin parkkipaikallakin helpolla tehtävissä ja takapään puslat voivat olla työläät mutta melko pakollinen homma ja eivät suoranaisesti muihin hommiin liitännäiset, eli voi tehdä erikseen. Puslista sen verran muuten, että Skruvat kulahti multa etupäästä melko nopeasti (taakse laitoin suosisti Powerflexit), mutta Powerflexeissä ei ole ollut kuin hyvää sanomista.
Kai tämä jokseenkin "lisää voimaa hakusessa"-aiheen alle menee, lieveilmiöiden käsittely
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Helmi 05, 2018 09:51
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Kyllä tuo alustan tuunaus on työlistalla, kunhan vähän ilma lämpenee ja lumet vähenee.
Saab 9-3 S 2.0t -00 [B204E T5] - E85 Stage 1 (Hook)
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Teholisäyksen kanssa omaan tein alustaan useita päivityksiä. Paras vaste rahalle jo ylhäällä mainituista on taka-akselin uretaanipuslilla ja tuplavakaajalla. Seuraavana tulee kämppi. Sitten iskarit ja suosiolla laita kaikki kerralla. Omassa on vakiojouset, on vähän kompromissi. Aeron jouset olisi hyvä juttu, jos jostain saisi sopuisasti sarjan? Mitään - 40mm alustaa en arkiautoon osaa ajatella.
Leveämpää rengasta joudut laittamaan alle kun tehot nousee. Suosittelen merkkirenkaita ja katso että renkaan olka on pyöreä. Teräväolkainen rengas kolkkiin on sama kuin keräisi turpaansa nakkikioskin jonossa. Alustan oikuista tiesi Saabkin. Kuka tietää onko muissa automalleissa eri aurausarvot rengaskoon mukaan? 9-3:ssa on kaikille kolmelle rengaskoolle eri arvo...
Leveämpää rengasta joudut laittamaan alle kun tehot nousee. Suosittelen merkkirenkaita ja katso että renkaan olka on pyöreä. Teräväolkainen rengas kolkkiin on sama kuin keräisi turpaansa nakkikioskin jonossa. Alustan oikuista tiesi Saabkin. Kuka tietää onko muissa automalleissa eri aurausarvot rengaskoon mukaan? 9-3:ssa on kaikille kolmelle rengaskoolle eri arvo...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Samat jouset ne on Aeroissakin. Epc erottelee vain tyyppikilvestä löytyvien alustakoodien mukaan ja samoja AX ja BE tai BF löytyy niin Aeroista, kuin normiturboista. Eibachin -30mm sarja on ainakin tuoreena maltillisesti madaltava, eikä varmaan perusiskareilla hirveän kovakaan. Bilstein B8:ien kanssa ainakin talvella turhan kova.Mertmi kirjoitti: Omassa on vakiojouset, on vähän kompromissi. Aeron jouset olisi hyvä juttu, jos jostain saisi sopuisasti sarjan? Mitään - 40mm alustaa en arkiautoon osaa ajatella.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Mulla on H&R -40mm kolkissa, madalsivat todellisuudessa 21mm kaaresta vanteen keskiöön mitattuna. Ja eivät ole missään nimessä tarpeettoman kovat saatika vaikuttaisivat millään negatiivisella tavalla arkikäyttöön, samalla tavalla voi laskea hidastetöyssyihin kuin ennenkin, ehkä jopa vähän mukavammin kun ottaa paremmin töyssyt vastaan.Mertmi kirjoitti: Omassa on vakiojouset, on vähän kompromissi. Aeron jouset olisi hyvä juttu, jos jostain saisi sopuisasti sarjan? Mitään - 40mm alustaa en arkiautoon osaa ajatella.
..
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Saako voiman tiehen jäykemmillä vietereillä? Tuo oman stage 3 sutii alle 60kmh, jos ei varo kaasun kanssa, mutta siitä ylöspäin jo pitoja riittää 205/60R15 renkaissa. Huima ero oli pidossa kun siirryin leveämpään renkaaseen. 195/65R15 oli tosi holtitonta suditusta. Oma mielikuva etenkin kaarteessa kiihdytyksessä on kuitenkin ollut että jäykät etujouset vie sisäkurvin renkaasta pitoa.
Eiköhän tuo saada taas sutimaan lisää, jahka laitan keväämmällä valmiiksi hankkimani isomman IC:n keulaan. Ostin sen klubifoorumilta, kun oli valmis paketti kaupan viime vuonna. Ihan perustellulta se tuntuu, koska nyt pakkasilla tehoa tuntuu olevan vaikka kenelle jakaa, kunhan vaan on auringon sulattamat asfaltit paljaana ja pääsee polkemaan kaasun pohjaan saakka.
Eiköhän tuo saada taas sutimaan lisää, jahka laitan keväämmällä valmiiksi hankkimani isomman IC:n keulaan. Ostin sen klubifoorumilta, kun oli valmis paketti kaupan viime vuonna. Ihan perustellulta se tuntuu, koska nyt pakkasilla tehoa tuntuu olevan vaikka kenelle jakaa, kunhan vaan on auringon sulattamat asfaltit paljaana ja pääsee polkemaan kaasun pohjaan saakka.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Jäykemmät takajouset auttavat vetopitoon.
Renkaan leveyden sijasta panostaisin kunnon renkaisiin mielummin. 225/45-17 ja joku katuslicksi tyyppinen kumi aika optimi. Itellä oli jokunen kesä takaperin 245/40-17 renkaat, olivat jo liian leveät. Ohjaukseen tuli tyhjä kohta keskelle.
Ainoa kunnon apu vetopitoon on laatikon lukolla.
Tarpeeksi kun virittää, niin mistään näistä ei ole enää mitää merkittävää apua.
Renkaan leveyden sijasta panostaisin kunnon renkaisiin mielummin. 225/45-17 ja joku katuslicksi tyyppinen kumi aika optimi. Itellä oli jokunen kesä takaperin 245/40-17 renkaat, olivat jo liian leveät. Ohjaukseen tuli tyhjä kohta keskelle.
Ainoa kunnon apu vetopitoon on laatikon lukolla.
Tarpeeksi kun virittää, niin mistään näistä ei ole enää mitää merkittävää apua.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Omassa kolkissa alla uniroyal rainsport3, 205/50 17 koossa miellyttävät ajaa ja pitävät hyvin. Ja pyöreä olkaisena ei pahemmin vetele.
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: 9-3 E85 ja lisää voimaa hakusessa
Onkohan kukaan testannut näitä misukan Sport Cuppeja saabissa -> https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/m ... 5r17/89883? Näissä luulisi pitoa riittävän ainakin kuivalla tiellä kohtuu mukavasti. Sateella tai märällä tiellä noilla ei ehkä uskalla kaasua painaa ollenkaan.
Meidän juniorin rata-autoharrastus V1600-luokassa toi esiin aika hyvin tuon renkaan vaikutuksen vauhtiin, kun kerran oltiin Ahvenistolla testaamassa ja radalla oli samaan aikaan joku BMW M3. Aapon Alfassaa oli ehkä kaikki 120hv vakiohevosta koneessa, mutta M3 ei pysynyt vauhdissa mutkissa, kun alfassa oli Yokohama A048 190/580R15 -semisliksit ja penarissa jotkut tavalliset katurenkaat
Eski
Meidän juniorin rata-autoharrastus V1600-luokassa toi esiin aika hyvin tuon renkaan vaikutuksen vauhtiin, kun kerran oltiin Ahvenistolla testaamassa ja radalla oli samaan aikaan joku BMW M3. Aapon Alfassaa oli ehkä kaikki 120hv vakiohevosta koneessa, mutta M3 ei pysynyt vauhdissa mutkissa, kun alfassa oli Yokohama A048 190/580R15 -semisliksit ja penarissa jotkut tavalliset katurenkaat
Eski