Rekisteritietojen oikeellisuus
Rekisteritietojen oikeellisuus
Hei, olen kiinnostunut eräästä ng9-3:sta nettiautossa. Soitin autoliikkeen myyjälle, mutta hän tuntui olevan täysin pihalla. Ilmoituksessa oli mainittu tehoksi 209hv, mutta mitään merkintää Aerosta autosta ei ollut. En ole vielä paikanpäälle tutkimaan asiaa, kun eri paikkakunnalla tämä auto. Myyjä vain sanoi, että noi tiedot tulee automaattisesti rekisterinumeron perusteella, eikä osannut sanoa enempää.
Pitääkö nuo tiedot oikeasti paikkaansa? Kun en ole vielä niin perehtynyt noihin uudempiin saabeihin, mutta nyt joutuu aika monta pykälää uudemmaksi päivittää oma kulkine
Pitääkö nuo tiedot oikeasti paikkaansa? Kun en ole vielä niin perehtynyt noihin uudempiin saabeihin, mutta nyt joutuu aika monta pykälää uudemmaksi päivittää oma kulkine
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
2.0T (huom. iso T) on ollut saatavilla muihinkin varustelutasoihin kuin aeroon ja toisaalta aeroa on saanut myös 2.0t(175 hv). Eli aero on varustelutaso kuten linear ja vector, eikä automaattisesti tarkoita 2 litrasissa 207R moottoria. Kutoskoneet on sitten oma lukunsa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
2.0T 209 hv koneella löytyy kyllä NG9-3:ia jotka ei ole Aeroja. Linearia en muista koskaan nähneeni, mutta ainakin noita faceliftattuja Vectoreita on olemassa jonkunkin verran. Yhtä kävin koeajamassa ennen nykyisen autoni ostamista.
Edit: enpä ollut nopein vastasja
Edit: enpä ollut nopein vastasja
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
Kiitoksia tiedoista! Tosiaan luulin että 209hv on automaattisesti Aero, mutta kun tarkemmin tutkin ilmoitusta niin olikin maininta Vector. Ehkä en nähnyt aikaisemmin, tai lisätty myöhemmin.
Mitä tarkoittaa 2.0 TS vector? Miten eroaa Aeron varustelusta? Ja mitä tuo S tuo lisää isoon T:hen? Anteeksi tyhmät kysymykseni, mutta en todellakaan näistä tiedä ja sekoitan Linearit, Vectorit yms. toisistaan.
Mitä tarkoittaa 2.0 TS vector? Miten eroaa Aeron varustelusta? Ja mitä tuo S tuo lisää isoon T:hen? Anteeksi tyhmät kysymykseni, mutta en todellakaan näistä tiedä ja sekoitan Linearit, Vectorit yms. toisistaan.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
Mun -06 on sellainen sekasikiö, että Bilteman haku näyttää moottorin koodiksi B207E, rekisteriotteen mukaiset tehot on 175 hv ja takakontissa komeilee 2.0T
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
Ennen faceliftiä(2008) näissä oli vielä jonkinlainen logiikka, mutta sen jälkeen mikään ei ole itsestäänselvyys. Parempi uskoa VIN koodia, kuin jälkeenpäin liimailtuja merkkejä.
Omanikin on vuosimallia 2009(rek.12/2008) etuvetoinen Aero. Moottori on B207L(129kW) tehtaan biopower.
Omanikin on vuosimallia 2009(rek.12/2008) etuvetoinen Aero. Moottori on B207L(129kW) tehtaan biopower.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 51
- Liittynyt: Pe Syys 29, 2017 19:27
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
Juu katselinkin nettiautosta, niin löytyy n. 10 kpl 2.0 TS Vector mallimerkinnällä olevia autoja. Linear on siis alin varustetaso, Vector keskimmäinen ja Aero paras varustetaso. Yleensä siis vain Aerossa on tuo parempi ja kestävämpi 2.0T moottori, eli B207R. Muissa 2.0t ja 1.8t Linear ja Vector autoissa yleensä B207E/L moottori.
Tuo 2.0TS mallimerkintä voi olla sen takia, että tuo auto erotetaan tyypillisestä 2.0T autosta, eli Aerosta. TS mallimerkinnästä siis tietää, että on B207R moottorilla oleva Vector. (Oletan näin, voin olla väärässäkin?) Hyvin varusteltu Vector voi olla lähellä "karvalakki" Aeroa. Varustelueroja voi olla esim. navigaattorillinen vai perus näytöllinen soitin ja puolinahka vai kokonahkapenkit ja mitä kaikkea muuta. Erot on siis autokohtaisia, mitä kukakin on tehtaalta toivonut.
Tuo 2.0TS mallimerkintä voi olla sen takia, että tuo auto erotetaan tyypillisestä 2.0T autosta, eli Aerosta. TS mallimerkinnästä siis tietää, että on B207R moottorilla oleva Vector. (Oletan näin, voin olla väärässäkin?) Hyvin varusteltu Vector voi olla lähellä "karvalakki" Aeroa. Varustelueroja voi olla esim. navigaattorillinen vai perus näytöllinen soitin ja puolinahka vai kokonahkapenkit ja mitä kaikkea muuta. Erot on siis autokohtaisia, mitä kukakin on tehtaalta toivonut.
Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1,8t vm.-04.
Saab 9-5 Linear Sport Combi 2.0t vm.-07.
Scania 142M vm.-81.
Saab 9-5 Linear Sport Combi 2.0t vm.-07.
Scania 142M vm.-81.
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
Oliko sulla tehtaan alkuperäinen biopower? 1.8t biopowerissa (B207E) on 175 hv ja nuo lätkät on joku tosiaan voinut liimata jälkikäteen.Di17 kirjoitti:Mun -06 on sellainen sekasikiö, että Bilteman haku näyttää moottorin koodiksi B207E, rekisteriotteen mukaiset tehot on 175 hv ja takakontissa komeilee 2.0T
Onko niin että tämä on 2.0t Aero biopowerin teho bensalla, ja etanolilla irtoaa sitten samasta koneesta 200 hv? Vai saiko Aeroa myös ihan vain ei-biopowerisena 2.0t:nä?white9-5 kirjoitti:...aeroa on saanut myös 2.0t(175 hv)
Autojen varusteet on melko yksilöllisia sen mukaan mitä ostaja on valinnut. Jos puhutaan faceliftatuista My2008-> malleista ja jos voimalinjavaihtoehdot unohdetaan, niin lopulta nämä Linear/Vector/Aero on olleet pääosin enemmänkin tyylipaketteja, kuin varustetasoja. Ulkokuoressa ero on lähinnä vanteissa sekä Aeron tyylitellymmissä puskureissa, tuplaputkissa ja 10 mm matalemmassa alustassa. Vectoria on sen sijaan ulkoa päin vaikea erottaa Linearista.
Mielestäni merkittävin Vectorin (ja myös Aeron) Linearista erottava tekijä ovat erilaiset penkit ja ratti. Jos on hakenut ilman lisävarusteita Saabinsa kaupasta niin käytännön varusteissa on ollut hyvin vähän eroja. MY2009 Ruotsin varustelistan mukaan lisävarusteettoman Vectorin ero lisävarusteettomaan Lineariin rajoittui edellä mainittujen penkkien ja ratin lisäksi vakionopeudensäätimeen ja kuskin penkin sähkösäätöihin, jotka molemmat ruksittu todellisuudessa melkein kaikkiin Lineareihin. Toki Vectorissa oli tehtaalta myös 17" alut (Linearissa 15" pellit). Aerossa tuli lisäksi sitten mukana automaattisesti himmenevät ja peilit, sähköisesti kääntyvät sivupeilit, xenonvalot ja paremmat sterkat (Premium 150 vs. 70 Linearissa/Vectorissa). Navit, sadetunnistimet, handsfreet, kokonahkasisustat, farkun kattokaiteet ym. piti ruksia Aeroonkin erikseen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
Auton rekkari bilteman varaosahakuun niin saat vin koodin esiin. VIN tänne sivulle: http://www.thesaabsite.com ja badam. Näet kaikki tiedot millä varusteilla auto on aikanaan rullannut tehtaalta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
Eihän ne Trafin tiedot aina pidä paikkaansa, ja varsinkin jälkituotujen kohdalla virheen mahdollisuus on suurempi.
Itselläni on Sveitsintuonti-tonnari, jonka vuosimalliksi rekisteröintikatsastuksessa arpoivat tuontivuoden eli 2010. Oli varmaan Suomen nuorin tonnari silloin. Ensimmäisessa vuosikatsastuksessa, vuonna 2013, virhe sitten korjattiin ja vuosimalliksi tuli 1996
Biltema ym. käyttävät Trafin tietoja eli jos siellä on virhe, se sama virhe on sitten kaikkialla.
Itselläni on Sveitsintuonti-tonnari, jonka vuosimalliksi rekisteröintikatsastuksessa arpoivat tuontivuoden eli 2010. Oli varmaan Suomen nuorin tonnari silloin. Ensimmäisessa vuosikatsastuksessa, vuonna 2013, virhe sitten korjattiin ja vuosimalliksi tuli 1996
Biltema ym. käyttävät Trafin tietoja eli jos siellä on virhe, se sama virhe on sitten kaikkialla.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
Ihan Trafin palvelusta saa nykyään autojen tiedot rekisterinumerolla tai valmistenumerolla ilmaiseksi. Ei tarvitse enää Bilteman sivujen kautta niitä etsiä.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
.Saabisti99JNS kirjoitti:Juu katselinkin nettiautosta, niin löytyy n. 10 kpl 2.0 TS Vector mallimerkinnällä olevia autoja. Linear on siis alin varustetaso, Vector keskimmäinen ja Aero paras varustetaso. Yleensä siis vain Aerossa on tuo parempi ja kestävämpi 2.0T moottori, eli B207R. Muissa 2.0t ja 1.8t Linear ja Vector autoissa yleensä B207E/L moottori
Miten tämä B207R moottori on kestävin? Onko siinä siis myös paremmat venttiilit ja kansi, mitkä löytyvät tehtaan biopowereista käsittääkseni. Vai jotain muutakin eroa kuin isompi Mitsu? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
Tuo parempi ja kestävämpi on ihan höpöhöpöjuttua. Erona ainoastaan eri nokat, turbo ja softa.Lehti kirjoitti:Miten tämä B207R moottori on kestävin? Onko siinä siis myös paremmat venttiilit ja kansi, mitkä löytyvät tehtaan biopowereista käsittääkseni. Vai jotain muutakin eroa kuin isompi Mitsu? Ihan mielenkiinnosta kyselen.Saabisti99JNS kirjoitti: Yleensä siis vain Aerossa on tuo parempi ja kestävämpi 2.0T moottori, eli B207R.
Vain biopower-moottoreissa on rosteriventtiilit ja vuosimallista 2007 eteenpäin bensamoottoristen venttiileissä on ollut materiaaliongelmia, jolloin ne kuluvat ja puristukset häviää.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
Juurikin näin.AZP kirjoitti:Onko niin että tämä on 2.0t Aero biopowerin teho bensalla, ja etanolilla irtoaa sitten samasta koneesta 200 hv?white9-5 kirjoitti:...aeroa on saanut myös 2.0t(175 hv)
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 51
- Liittynyt: Pe Syys 29, 2017 19:27
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Rekisteritietojen oikeellisuus
[/quote]
Tuo parempi ja kestävämpi on ihan höpöhöpöjuttua. Erona ainoastaan eri nokat, turbo ja softa.
Vain biopower-moottoreissa on rosteriventtiilit ja vuosimallista 2007 eteenpäin bensamoottoristen venttiileissä on ollut materiaaliongelmia, jolloin ne kuluvat ja puristukset häviää.
-Sami[/quote]
Lähinnä minäkin tuota nokkaa ja turboa tarkoitin, mutta arvelin ihan vaan ohi mennen mainita, että jotain parempaa löytyy. Harhaanjohtava viesti kyllä, mutta en lähtenyt viestissä erittelemään, mikä koneessa on parempaa. Omassa koneessa kun ei ole vielä venttiili ongelmia, mutta garretti ongelma löytyy. Tuo R kone kelpais kyllä omaan autoon.
Tuo parempi ja kestävämpi on ihan höpöhöpöjuttua. Erona ainoastaan eri nokat, turbo ja softa.
Vain biopower-moottoreissa on rosteriventtiilit ja vuosimallista 2007 eteenpäin bensamoottoristen venttiileissä on ollut materiaaliongelmia, jolloin ne kuluvat ja puristukset häviää.
-Sami[/quote]
Lähinnä minäkin tuota nokkaa ja turboa tarkoitin, mutta arvelin ihan vaan ohi mennen mainita, että jotain parempaa löytyy. Harhaanjohtava viesti kyllä, mutta en lähtenyt viestissä erittelemään, mikä koneessa on parempaa. Omassa koneessa kun ei ole vielä venttiili ongelmia, mutta garretti ongelma löytyy. Tuo R kone kelpais kyllä omaan autoon.
Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1,8t vm.-04.
Saab 9-5 Linear Sport Combi 2.0t vm.-07.
Scania 142M vm.-81.
Saab 9-5 Linear Sport Combi 2.0t vm.-07.
Scania 142M vm.-81.