Sellaista ongelmaa olisi että vedätettäessä matalilla kierroksilla auto täristää ikävästi. Samanlainen tuntuma ollut kuin aikanaan manuaalivaihteisessa hondassa kytkin ravisti liikkeellelähdöissä. Automaatti toimii muuten ihan hienosti, ei luista ja vaihtaa nätisti.
Auto ohjelmoitu jossain vaiheessa joten voimaa enemmän kuin vakiossa, mahtaako vaikuttaa? Miten kestävä tuo automaatti tässä on?
Erityisesti etanolilla ajettaessa ja auton lämmettyä ongelma tulee voimakkaimmin esiin, bensalla tätä tärinää ei juurikaan eikä näin voimakkaana esiinny.
2007 9-3 SC 1.8t biopower A, vaihteisto-ongelmaa vai mikä mättää?
2007 9-3 SC 1.8t biopower A, vaihteisto-ongelmaa vai mikä mättää?
9-3 SC Vector 1.8t A Biopower '07
Re: 2007 9-3 SC 1.8t biopower A, vaihteisto-ongelmaa vai mikä mättää?
Automaattilaatikko käsittääkseni kestää kyllä sen verran mitä 1.8t:stä ohjelmalla saa tehoa/vääntöä.
Vetoakseleita mutulla veikkaisin, ei tosin tietoa kuinka vikaantuvia vetarit näissä saabeissa on.
Yksi vaihtoehto on myös alatukivarren puslat.
Vetoakseleita mutulla veikkaisin, ei tosin tietoa kuinka vikaantuvia vetarit näissä saabeissa on.
Yksi vaihtoehto on myös alatukivarren puslat.
9-3 SS 1.8t -07 BioPower by Nappe
Re: 2007 9-3 SC 1.8t biopower A, vaihteisto-ongelmaa vai mikä mättää?
Itsellä oli sama ongelma, enkä tunnistanut heti puolaviaksi. Puolavikakin ilmenee pahemmin e85:lla. Tulpat kunnossa?
9-3 SC 1.8t -07
9-3 SS 2.0t -03
9000 CS 2.3T -95 (myyty)
9-3 SS 2.0t -03
9000 CS 2.3T -95 (myyty)
Re: 2007 9-3 SC 1.8t biopower A, vaihteisto-ongelmaa vai mikä mättää?
Enpä usko vetoakseli tai tukivarsi ongelmaan, koska miten muka se ilmenisi etanolilla selvemmin kuin bensalla.
Jotenkin kuulostaa sytytyskatkos tai fuelcut ongelmalta. Sytytyskatkoksiin voi olla syynä juurikin tulpat tai puolat. Fuelcut taas seuraa mikäli ahtamista ei saada kuriin. Etenkin tämä fuelcut on niin nopeaa että se nimenomaan tuntuu tärinänä. Ja vielä tämä tulee helpommin esiin pienemmillä kierroksilla kun ahdot nousevat tappiin.
Kuuluuko turbon ujellusta? Jos kuuluu selvästi niin veikkaisin silloin tuota yliahto ja siitä seuraavaa fuelcuttia.
Jotenkin kuulostaa sytytyskatkos tai fuelcut ongelmalta. Sytytyskatkoksiin voi olla syynä juurikin tulpat tai puolat. Fuelcut taas seuraa mikäli ahtamista ei saada kuriin. Etenkin tämä fuelcut on niin nopeaa että se nimenomaan tuntuu tärinänä. Ja vielä tämä tulee helpommin esiin pienemmillä kierroksilla kun ahdot nousevat tappiin.
Kuuluuko turbon ujellusta? Jos kuuluu selvästi niin veikkaisin silloin tuota yliahto ja siitä seuraavaa fuelcuttia.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 2007 9-3 SC 1.8t biopower A, vaihteisto-ongelmaa vai mikä mättää?
Hmm, ehkä tämä nyt tällä alkaa ratkeamaan. Tulpat on vastikään vaihdettu, eli tuskimpa niissä on ongelmaa koska tätä samaa oli jo ennen niiden vaihtoakin. Turbon ujellusta ei kuulu.
Kulutus on myös ollut korkeahkoa, bensalla n. 12 litraa ja etanolilla 14 litran molemmin puolin, ja tämä ihan matka-ajossa.
Ehkäpä laitan puolat tilaukseen niin katsellaan mitä niiden vaihdon jälkeen tapahtuu. Kiitos vaan kaikille, en olisi ihan tätä vaihtoehtoa osannut ajatellakaan
Kulutus on myös ollut korkeahkoa, bensalla n. 12 litraa ja etanolilla 14 litran molemmin puolin, ja tämä ihan matka-ajossa.
Ehkäpä laitan puolat tilaukseen niin katsellaan mitä niiden vaihdon jälkeen tapahtuu. Kiitos vaan kaikille, en olisi ihan tätä vaihtoehtoa osannut ajatellakaan
9-3 SC Vector 1.8t A Biopower '07
Re: 2007 9-3 SC 1.8t biopower A, vaihteisto-ongelmaa vai mikä mättää?
On jotain pahasti vialla, jos kulutus noin korkealla. Tuo bensan ja etanolin ero on ihan ok tasolla. Ei maantieajossa esim. bensalla pitäisi mitenkään saaada menemään yli 10 litraa. Aivan normaaliajossa (rauhallisessa) kulutus jää alle 8. Reippaammat ajelijat voivat saada yli 9 lukemia varmaankin, mutta ei nyt yli 10 oikein mitenkään.
Älä turhaan hanki enää kertaalleen uusia puolia, jos nykyiset on alkuperäisosia. Tarvikepuolat eivät tässä autossa toimi. Vika on luultavasti polttoainepuolella, jota syötetään aivan liikaa. Syynä voi olla vikaantunut lambda, joka antaa väärää tietoa ja seokset menevät rikkaalle. Tämän mukaan ECU adaptoituu ja kiihdytyksissä loppuu polttoaineen syöttö kesken. Ja sehän ilmenee helpommin etanolilla. Toinen vaihtoehto voisi olla polttoaineen ruiskusuuttimet tai paineensäädin. Paine ei ole riittävä tai suuttimet vuotavat.
Älä turhaan hanki enää kertaalleen uusia puolia, jos nykyiset on alkuperäisosia. Tarvikepuolat eivät tässä autossa toimi. Vika on luultavasti polttoainepuolella, jota syötetään aivan liikaa. Syynä voi olla vikaantunut lambda, joka antaa väärää tietoa ja seokset menevät rikkaalle. Tämän mukaan ECU adaptoituu ja kiihdytyksissä loppuu polttoaineen syöttö kesken. Ja sehän ilmenee helpommin etanolilla. Toinen vaihtoehto voisi olla polttoaineen ruiskusuuttimet tai paineensäädin. Paine ei ole riittävä tai suuttimet vuotavat.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 2007 9-3 SC 1.8t biopower A, vaihteisto-ongelmaa vai mikä mättää?
Hyvä pointti.petrisa kirjoitti:Enpä usko vetoakseli tai tukivarsi ongelmaan, koska miten muka se ilmenisi etanolilla selvemmin kuin bensalla.
9-3 SS 1.8t -07 BioPower by Nappe