Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, ajossa Corsa-e
Re: Tammen NG:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo, SC Tids -06
Se pikkukoukku yltänee just takaluukun karmin yläreunaan pitämään levyä ylhäällä, samanlainen on farkkufemmassa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Tammen NG:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo, SC Tids -06
Eipä oo tullu vielä testattuu et ylettyykö hihna mut kesikset sain alle ja alamaskin peiton pois
Pikkasen on nyt turhauttavaa ku kaks diisselifarmarii ajossa ja molemmilla alle kymmene kilsaa työmatkaa.
Pikkasen on nyt turhauttavaa ku kaks diisselifarmarii ajossa ja molemmilla alle kymmene kilsaa työmatkaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Luovutushuoltona vaihdoin tänään kevätkokouksen jälkimainingeissa ne vaihteistoöljyt.
Castrolin multitransit tuli.
Tässä 6 vaihteisessa täyttöproppu on akun alla
Nytten pitäis väkertää avo ajoon.
Cat back pitäis hommata..
ALU36:set vaateis pientä madallusta mutta mitään kivirekeä en haluais.
Vanhoja juttuja lukiessa H&R pitänee unohtaa, Eibachit saattais olla ok.
Jossain sarjoissa takapää on laskenut jopa liikaa kun avo on kovakattoista takapainoisempi. En kyl löytänyt oikein juttua nyt aiheesta.
Castrolin multitransit tuli.
Tässä 6 vaihteisessa täyttöproppu on akun alla
Nytten pitäis väkertää avo ajoon.
Cat back pitäis hommata..
ALU36:set vaateis pientä madallusta mutta mitään kivirekeä en haluais.
Vanhoja juttuja lukiessa H&R pitänee unohtaa, Eibachit saattais olla ok.
Jossain sarjoissa takapää on laskenut jopa liikaa kun avo on kovakattoista takapainoisempi. En kyl löytänyt oikein juttua nyt aiheesta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Joo, kannattaa unohtaa ne H&R:t. Mä hain cabben juuri eilen ajoon. Hienosti toimi, kun jarrut vähän herkistyi. Ärsyttävin piirre tuossa on tuo orggisputki, joka aiheuttaa ahtojen pientä sahausta.
Ostin tuohon foorumin kautta halvalla jonkun 2,5" catbackin. Kuvissa putki ei näyttänyt hääviltä, mutta sitä ihmeteltyäni hitsisaumat näytti ihan tehdastekoisilta ja putki oli kaiken skeidan alta kova ja vaikuttaisi olevan RST:tä tms. Valmistaja on minulle hämärän peitossa, ei näytä BSR/JT/Maptunin tekosilta...
Ostin tuohon foorumin kautta halvalla jonkun 2,5" catbackin. Kuvissa putki ei näyttänyt hääviltä, mutta sitä ihmeteltyäni hitsisaumat näytti ihan tehdastekoisilta ja putki oli kaiken skeidan alta kova ja vaikuttaisi olevan RST:tä tms. Valmistaja on minulle hämärän peitossa, ei näytä BSR/JT/Maptunin tekosilta...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Speedpartsilla on myös 2.5" simons
https://shop.speedparts.se/en/prod/900- ... 063-h.html
Kaivoin vanhan kuvan noilla Aeron vanteilla, omaan silmään riittäis et sais keulaa hieman alemmas.
https://shop.speedparts.se/en/prod/900- ... 063-h.html
Kaivoin vanhan kuvan noilla Aeron vanteilla, omaan silmään riittäis et sais keulaa hieman alemmas.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Skruvatilta saa 2.5" ferritan catbackin noin 340e posteineen kun käyttää ensimmäisen ostoksen -15% alekoodin (vaatii uutiskirjeen tilauksen): https://www.skruvat.fi/Ruostumaton-urhe ... 13811.aspx
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Tuo mun putki ei ole kyllä tuo Simonsikaan. Kahdella vaimentimella ja kahdessa osassa + pitkä puoliovaali kromattu ulostulo. En tiedä, pitääkö ulostuloa sahata, omaan silmään 20-30cm ulostulo ei oikein sovi.
Tuo Ferrita olis kyllä edullinen.
Tuo Ferrita olis kyllä edullinen.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Kylläpäs siinä kesti et sai avon ajoon.
Työpaikan vaihdos ei ainakaan helpottanut asiaa eikä se et osti yhen V4::sen joka seki vaatii huomioo
Piti vaihtaa taka-akselin puslat, lyhentää etujousii, herkistellä käppärii, as2 vahvistin vaatinee juottamist, mankkari inputin, crossflow ice, 3"DP ja loppuputkisto, timmimpi turbo.
Lopputulemaksi vaihdoin uuden akun, 70ah Saab.
Pöllisin mustasta puuttuvan keskiputken.
Totesin et katto vaatinee taas kalibrointii ja pohjaan pitäis hitsata yksi paikka.
Mut oli se taas mukavaa ihan tollasenaki
Työpaikan vaihdos ei ainakaan helpottanut asiaa eikä se et osti yhen V4::sen joka seki vaatii huomioo
Piti vaihtaa taka-akselin puslat, lyhentää etujousii, herkistellä käppärii, as2 vahvistin vaatinee juottamist, mankkari inputin, crossflow ice, 3"DP ja loppuputkisto, timmimpi turbo.
Lopputulemaksi vaihdoin uuden akun, 70ah Saab.
Pöllisin mustasta puuttuvan keskiputken.
Totesin et katto vaatinee taas kalibrointii ja pohjaan pitäis hitsata yksi paikka.
Mut oli se taas mukavaa ihan tollasenaki
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Missäs kohtaa Cabbessa on reikää? Mä en ole vielä löytänyt omastani yhtään läpireikää. Enemmän on jälkiä huonosta korityöstä ja maalauksesta... Olishan tuossakin vaikka mitä, tärkeimpänä katon mikrokytkimen herkistely, mutta nyt on vaan ajettu (työmatkaa).
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Taka jalkatila tai penkin alla. En oo jaksanut vielä tarkemmin kattoo.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Kai tämäkin oli tuontipeli? Mulla on Saksan tuliainen. Säilyny yllättävän ruosteettomana pohjasta.
Onkohan vakaajan runkokumit kuinka työläs vaihtaa, onko sulla kokemusta aiheesta?
Onkohan vakaajan runkokumit kuinka työläs vaihtaa, onko sulla kokemusta aiheesta?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Joo. Sveitsistä alunperin, ajettu varmaan ympärivuoden.
Toi kovakattone on ehta suomiauto ja se on paljon paremmassa kunnossa.
Muistaakseni kumien sanka on vaan yhdellä pultilla ja sen mahtuis aukaseen ilman isompaa purkamista.
Vakaaja ei mahtunut tulee ilman apurungon poistamista.
Toi kovakattone on ehta suomiauto ja se on paljon paremmassa kunnossa.
Muistaakseni kumien sanka on vaan yhdellä pultilla ja sen mahtuis aukaseen ilman isompaa purkamista.
Vakaaja ei mahtunut tulee ilman apurungon poistamista.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Olenpas ollut laiska raportoimaan, toki aika vähällä avo on liikkunu.
Katsastus lähenee ja aattelin vihdoinkin vaihtaa taka-akselin puslat. Meinasin vaihtaa ne jo ennen käyttöönottoa mutta eipä onnistunu ajosiltanosturilla kun pitää kopasta saada ylös.
Irrotin jarrussatulat niin sai putkiin vähän löysää kun otin etukiinnitykset auki ja laskin akselia alaspäin. Vanhat puslat pois poraamalla kumi sököks ja puukkosahalla loput. Uudet piti vetää paikoilleen
Aattelin kokeilla mitä inssi sanoo ruosteist
Hanttarin käppäri ei ruvennut pitään vaikka vaihdoin sinne uudet levittäjät, oispa ollu kengät valmiina...
Katsastus lähenee ja aattelin vihdoinkin vaihtaa taka-akselin puslat. Meinasin vaihtaa ne jo ennen käyttöönottoa mutta eipä onnistunu ajosiltanosturilla kun pitää kopasta saada ylös.
Irrotin jarrussatulat niin sai putkiin vähän löysää kun otin etukiinnitykset auki ja laskin akselia alaspäin. Vanhat puslat pois poraamalla kumi sököks ja puukkosahalla loput. Uudet piti vetää paikoilleen
Aattelin kokeilla mitä inssi sanoo ruosteist
Hanttarin käppäri ei ruvennut pitään vaikka vaihdoin sinne uudet levittäjät, oispa ollu kengät valmiina...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Ai niin. Kilsoja 265748 eli noin puoltoista tonnii tän viiden viikon aikana mitä tuo on ollut ajossa.
Ng kolkin myin velipojalle ja tilalle tuli ihan uusi Corsa, lähinnä JP_Vetten oopelitopiikin suositusten perusteella.
Emännän työmatka lyheni vajaasta neljästä kympistä alle kymppiin mutta joka päivä joutuu tekee useamman lyhyen siirtymän eli auto tarttis olla ajossa joka arkipäivä.
Eipähän tarvii murehtii et pääseekö emäntä töihin ja sopii kyllä tuohon ajoon mainiosti. On helppo ajaa ja kulutuski vaikuttaa olevan jopa pienempi kuin Tidsin, puhumattakaan et vero tippu vajaast 700e 110euroon.
Toki nyt ooppeli on seisonu pihassa kun emäntä vaan avoilee ja onpahan kelien puolesta kelvannut avoilla
Säästyypän "liisarikilsoi" sit talveen.
Edit. Tuolta se näyttää
Ng kolkin myin velipojalle ja tilalle tuli ihan uusi Corsa, lähinnä JP_Vetten oopelitopiikin suositusten perusteella.
Emännän työmatka lyheni vajaasta neljästä kympistä alle kymppiin mutta joka päivä joutuu tekee useamman lyhyen siirtymän eli auto tarttis olla ajossa joka arkipäivä.
Eipähän tarvii murehtii et pääseekö emäntä töihin ja sopii kyllä tuohon ajoon mainiosti. On helppo ajaa ja kulutuski vaikuttaa olevan jopa pienempi kuin Tidsin, puhumattakaan et vero tippu vajaast 700e 110euroon.
Toki nyt ooppeli on seisonu pihassa kun emäntä vaan avoilee ja onpahan kelien puolesta kelvannut avoilla
Säästyypän "liisarikilsoi" sit talveen.
Edit. Tuolta se näyttää
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo
Eilen pihalla kävi tuollainenki, valitettavasti testailut jäi istumiseen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992