Parkkipolttimot
Parkkipolttimot
Vm-03 9-5 Aero ja xenonit. Miten vaihdetaan eteen parkkipolttimot?
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Parkkipolttimot
Umpioista takakannet (xenonien) irti. Ulkoreunalle menevien johtojen päässä pitkä (n 5 cm) muovitanko, jonka päässä polttimo. Paikallistamista auttaa parkkivalon patti umpion etupuolella. Lähtee vetämällä, ei tarvitse kiertää mihinkään suuntaan. Uudet polttimot paikalleen ja tangot takaisin paikalleen. Jos kädet ei meinaa taipua, imuputken haitariosuuden ja akun irroittamiset parantavat tilannetta. Pienellä peililla voi parantaa näkymää umpion sisään.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Parkkipolttimot
Tulipa nopeasti vastaus, kiitoksia ja ei kun tiirailemaan.
Toisen rekisterikilven polttimon kanssa tuleekin sitten vähän isompi mpi homma. Toinen torx ruuveista pyörii pykälittäin, eli se kierreosa pyörii pesässään. Farkku kyseessä eli paksin kannen muovit irti ja sitä kautta tutkimaan tilannetta...
Toisen rekisterikilven polttimon kanssa tuleekin sitten vähän isompi mpi homma. Toinen torx ruuveista pyörii pykälittäin, eli se kierreosa pyörii pesässään. Farkku kyseessä eli paksin kannen muovit irti ja sitä kautta tutkimaan tilannetta...
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Parkkipolttimot
Pieni talttapää kampeamaan torxin kantaa ulospäin ja samalla pyörittää torxia ulospäin. Lähtiskö noin?jupasaab kirjoitti:Tulipa nopeasti vastaus, kiitoksia ja ei kun tiirailemaan.
Toisen rekisterikilven polttimon kanssa tuleekin sitten vähän isompi mpi homma. Toinen torx ruuveista pyörii pykälittäin, eli se kierreosa pyörii pesässään. Farkku kyseessä eli paksin kannen muovit irti ja sitä kautta tutkimaan tilannetta...
Ei oo enää saabia. Volvo V70
#3546
#3546
Re: Parkkipolttimot
Ei koska ruuvi on upotettu siihen lasin (muovi) kantaan. Joutui purkamaan koko panelin irti eli paksin kannen eristeet pois ja jokunen 6mm mutteri ja ruuvi sekä sähköliittimiä. Aika ahdas on pujotella se osa irti kun avauskahvan mekanismi ei meinaa taipua millään siitä reiästä, mutta lähti kyllä. Sitten vaan poralla vastapuolelta muovia pois niin että tuli se osa näkyviin, sen jälkeen se tuli osineen läpi rungosta niin että se lasi (muovi) jäi siihen ruuviin roikkumaan. Sivuleikkureilla ruuvi poikki, ja siihen reikään mikä jäi siitä ruuvin vastakappaleesta pyöreästä muovitangosta liimalla tappi. Kun se valon (muovi) oli toisesta reunasta kiinni ruuvilla, niin poralla (2mm) reikä johon tavallinen ruuvi ja homma valmis.
Muuten se parkkipolttimo ei ollut minkään varren päässä vaan ihan sellaisessa muovikannassa (lasikantapoltin) johon ei ylettänyt mitenkään sormilla. Johdosta vetämällä pois ja peilillä/valolla/pienellä ruuvimeisselillä paikalleen. Ompa keksintö saabin insinööreiltä, immun letkut ja immu pois tieltä, ja toiselta puolelta akku pois. Olisi pitänyt vaihtaa ledit koska ne kestää vähän paremmin...
Muuten se parkkipolttimo ei ollut minkään varren päässä vaan ihan sellaisessa muovikannassa (lasikantapoltin) johon ei ylettänyt mitenkään sormilla. Johdosta vetämällä pois ja peilillä/valolla/pienellä ruuvimeisselillä paikalleen. Ompa keksintö saabin insinööreiltä, immun letkut ja immu pois tieltä, ja toiselta puolelta akku pois. Olisi pitänyt vaihtaa ledit koska ne kestää vähän paremmin...
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Parkkipolttimot
Mikäs on tämän pysäköintivalon = parkkivalon = parkeringsljuslampa (minulla on vain ruotsinkielinen ohjekirja) tyyppi/malli?
On näköjään W5WT10
En kyllä ole ikinä parkeerannut autoa sellaiseen paikkaan missä pitäisi parkkivalot jättää päälle. Taitaa olla melkoinen muinaismuisto nuo parkkivalot autoissa.
On näköjään W5WT10
En kyllä ole ikinä parkeerannut autoa sellaiseen paikkaan missä pitäisi parkkivalot jättää päälle. Taitaa olla melkoinen muinaismuisto nuo parkkivalot autoissa.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Parkkipolttimot
Kas, olipa vaihteeksi tuttua Raseria tuo kommentti
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Parkkipolttimot
Nii eihän noita valoja tarvita - mutta kattatussetä saattaa konahtaa jos ei noi toimi... Itellä olis kattastus kohta ja pitäis purkaa tavaraa jotta saisi noi tuikut vaihettua ;-(
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Parkkipolttimot
Ainakin täällä Keski-Suomessa on nykyään yleistä, että ajetaan pelkillä parkeilla. Itse olen epäillyt, että jotkut kuvittelevat, että parkit vastaavat päivävaloja. Aika uskomatonta, jos homma johtuu siitä, että molemmat ajovalot on pimeänä
Eski
Eski
Re: Parkkipolttimot
Hyvä ne olisi olla ehjät, jos sattuu se ajovalo sammumaan, niin vastaantulijat ei luule pimeällä polkupyöräksi, mopoksi tai muuksi kapeammaksi laitteeksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01