Muovitankin muutoksesta
Muovitankin muutoksesta
Koska en ole ainakaan vielä löytänyt -79 900 turboprojektiin alkuperäistä ruiskun tankkia,rupesin miettimään vanhan muuttamista.Eli ongelmanahan on että -83 tankki ei mene -79 koska tankki on isompi.Sillähän siitä selviäisi että runtelisi/muuttaisi takakonttia.Mutta koska haluan säilyttää pohjan alkuperäisenä,jää ainoaksi vaihtoehdoksi tankin modaus.Ajattelin että jos tekis vanhaan tankkiin ruiskupumpun ja kauluksen mentävän reiän ja ottaisi isomman palan uudemmasta tankista ja liimaisi sen vanhan päälle..Milläs liimalla /muulla konstilla se kannattaisi kiinnittää jotta saumasta tulisi tiivis ja tietenkin bensiinin kestävä?
Ainakin paikkaukset ovat onnistuneet haljenneeseen crossipyörän ja auton tankkeihin, kun on sulatellut reippaankokoisella juotoskolvilla. Aina parempi tietysti jos on hieman ylimääräistä samaa laatua olevaa muovia lisätä saumaan vahvikkeeksi..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Niin minäkin. Ammattilaisellakin tuntui olevan ongelmallista tehdä mekaanista rasitusta kestävä sauma. Pumpun kauluksen alareuna on kiusallisesti bensanpinnan alapuolella kun tankki on täynnä. Ainakin loiskuu sille korkeudelle ellei ole jatkuvasti upoksissa.Passi kirjoitti:Suosittelen käyttämään alan ammattilaista.hewidero kirjoitti:Taitaa helpoimmalla päästä, kun vie osaavaan firmaan hitsattavaksi. Ei luulisi maksavan mahdottomia.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3269#23269
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 649#111649
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/ruisku/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
bensa on happea vailla olevaa räjähdysainetta!. Moni on aliarvioinut sitä.
Ammattilainen hitsannee kuumailmapuhaltimella, jonka kuumuus on tasan tarkkaan säädetty oikeaksi ja käyttää tarkkaa sovitetta ja juuri samaa materiaalia olevaa lisäainetta. kylmässä kun litkut rytkyy niin muovi on haurasta ja altista väsymään epäjatkuvuuskohdissa
"Mustatuntuu "liitokset laukeaa., ja massat ei kestä mikään bensaa, lasikuidut ja paddingit elää eri tahtiin, ja aina vaikeempaa mitä isonmpi liitos.
eihän se ole ku puolen tunnin homma jos liitokset on soviteltu valmiksi ja silleen. siitähän selvii melkeen pokkaamalla jos lupaa olla laulamatta.
Ammattilainen hitsannee kuumailmapuhaltimella, jonka kuumuus on tasan tarkkaan säädetty oikeaksi ja käyttää tarkkaa sovitetta ja juuri samaa materiaalia olevaa lisäainetta. kylmässä kun litkut rytkyy niin muovi on haurasta ja altista väsymään epäjatkuvuuskohdissa
"Mustatuntuu "liitokset laukeaa., ja massat ei kestä mikään bensaa, lasikuidut ja paddingit elää eri tahtiin, ja aina vaikeempaa mitä isonmpi liitos.
eihän se ole ku puolen tunnin homma jos liitokset on soviteltu valmiksi ja silleen. siitähän selvii melkeen pokkaamalla jos lupaa olla laulamatta.