...niin ainakin minä odotan kokemusperäistä vertailua 250tkm tuupattuun 9-5:eenJP_Vette kirjoitti:jos mun jalois pyörii 1.10.2019 250 tkm tuupattu Astra...
Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^No prkl. Sehän olisi hyvä se Sitte 500 tkm kohdalla auton voikin lahjoittaa Tekniikan Maailman toimitukselle, että rikkovat koneesta tehtaan sinetit ja mittaavat, oliko vielä tehtaan toleransseissa vai ei
Juhannuksen tienoilla toki saa jo ekan välietapin T7 femmaan verraten. Eli kestikö ahdin 100 tkm. Tai alakerran laakerit. Jakoketju. Bensapumppu. Sytkäosat. Valorele. Öljypumpun stefa. Pyöränlaakerit. Ja mitä noita laatuauton merkkipaaluja onkaan
Juhannuksen tienoilla toki saa jo ekan välietapin T7 femmaan verraten. Eli kestikö ahdin 100 tkm. Tai alakerran laakerit. Jakoketju. Bensapumppu. Sytkäosat. Valorele. Öljypumpun stefa. Pyöränlaakerit. Ja mitä noita laatuauton merkkipaaluja onkaan
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Jos kaikki miettisi investointipäätöksissään omaa duunitilannettaan noin kaukokatseisesti, niin Suomen talous tyssäisi siihen.JP_Vette kirjoitti: Lompakon lisäksi yksi jarru vaihtointoon on se, että tällä tiedolla olen lomautettuna tai työttömänä 1.10.2019 alkaen. Jouluna 2018 tietää onko töitä ja jos on, niin missä.
Ole onnellinen, itselläni kun on ns. vakityö, eli toistaiseksi voimassa oleva työsuhde, ei voi koskaan tietää onko töitä enää 6 kk päästä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Nojuu sakkaa talous tai ei, mutta pessimisti ei pety Nykyinen työmaa loppuu aikanaan ja koska olen uusi alalla, niin pidän sitä myös ammatillisena merkkipaaluna, että löytyykö hommia tän jälkeen vai ei
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kun täällä on Opelin vaihtohyvityksistä juteltu niin tämä sopinee tähän ketjuun paremmin kuin Nettiauton löytöihin.
Hupimielessä tuli nettiautoiltua uudehkoina hylättyjen autojen myyntiarvoja ja törmäsin tällaiseen reilun vuoden vanhaan Astraan:
https://www.nettiauto.com/9609229
Pikainen vilkaisu Opelin hinnastoon paljastaa, että uusi vastaava maksaa vajaa 28 t€, toki vähän riippuen siitä mihin hintaan saa talvirenkaat ja lohkojohtimet tingattua tarjouksen tekijältä. Varusteista en muuten tiedä mitään, eli onko ruksittu innovationin päälle vielä muuta. Yhdeksän tonnin alennuksella vuoden vanha auto, joka kuitenkin vähän paremmilla kuin perus pipovarusteilla, eli isolohkoturbo, automaatti ja innovaatiovarusteet.
Kuvien perusteella ihan ehjässä kunnossa, eli ei tarvi maalarin kautta ajaa kotiin. Takamatkustamossa näkyy vähän toki perhekäytön jälkiä. Ilmotuksen mukaan uudet kesärenkaat eli ihan tonnia ei saa menemään kumikauppaankaan välittömästi. Iso huolto just tehty, eli hetkeen ei pitäis olla muita kuluja kuin samat mitä uudella autolla. Ainoa kysymysmerkki on toi huoltokirja, eli onko päästelty 49 tkm yhdellä huoltovälillä, vai onko edellisellä sivulla jo huoltoleimoille paikkoja?
Hupimielessä tuli nettiautoiltua uudehkoina hylättyjen autojen myyntiarvoja ja törmäsin tällaiseen reilun vuoden vanhaan Astraan:
https://www.nettiauto.com/9609229
Pikainen vilkaisu Opelin hinnastoon paljastaa, että uusi vastaava maksaa vajaa 28 t€, toki vähän riippuen siitä mihin hintaan saa talvirenkaat ja lohkojohtimet tingattua tarjouksen tekijältä. Varusteista en muuten tiedä mitään, eli onko ruksittu innovationin päälle vielä muuta. Yhdeksän tonnin alennuksella vuoden vanha auto, joka kuitenkin vähän paremmilla kuin perus pipovarusteilla, eli isolohkoturbo, automaatti ja innovaatiovarusteet.
Kuvien perusteella ihan ehjässä kunnossa, eli ei tarvi maalarin kautta ajaa kotiin. Takamatkustamossa näkyy vähän toki perhekäytön jälkiä. Ilmotuksen mukaan uudet kesärenkaat eli ihan tonnia ei saa menemään kumikauppaankaan välittömästi. Iso huolto just tehty, eli hetkeen ei pitäis olla muita kuluja kuin samat mitä uudella autolla. Ainoa kysymysmerkki on toi huoltokirja, eli onko päästelty 49 tkm yhdellä huoltovälillä, vai onko edellisellä sivulla jo huoltoleimoille paikkoja?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Muistaakseni edellisellä sivulla on yhdelle huollolle paikka. Eli sen mukaan toi on kahdesti huollettu.
Mut joo, onhan tos kohtalainen alennus. Agr ja tomaatti, ne tärkeimmät
Muilta osin yksi syy hinnan polkemiseen voi olla nykiminen ja pätkiminen kiihdyttäes. Opeliltahan tuli nyt just joitain viikkoja sitte softapäivitys, joka sen korjas. LSPI kai niissä vaivas. Sitä en muista, että oliko äänieristeet ja Watt's linkage MY17 myötä enää läsnä, mut jos oli, niin toi olis kohtalaisen hiljanenki kaiketi.
Muuten kyllä pelottava kattella noita. Ettei tuu entistä kalliimmat kilsat
Mut joo, onhan tos kohtalainen alennus. Agr ja tomaatti, ne tärkeimmät
Muilta osin yksi syy hinnan polkemiseen voi olla nykiminen ja pätkiminen kiihdyttäes. Opeliltahan tuli nyt just joitain viikkoja sitte softapäivitys, joka sen korjas. LSPI kai niissä vaivas. Sitä en muista, että oliko äänieristeet ja Watt's linkage MY17 myötä enää läsnä, mut jos oli, niin toi olis kohtalaisen hiljanenki kaiketi.
Muuten kyllä pelottava kattella noita. Ettei tuu entistä kalliimmat kilsat
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Itse ihmettelen, että noin uusi auto on "romupihalla" myynnissä ja toisaalta, että auto on katsastettu samana päivänä, kun se on merkitty varastovakuutukseen, joten taksi se ei ole ollut. Näillä perusteilla arvelen auton olevan kolarikorjattu.
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^sieltähän se selitys taisikin löytyä. Itsekin hieman ihmettelin että vuoden ikäinen auto on häkkikauppiaalla. Tosin onhan noita tarinoita, esim. perikunta tai ulkomaille muuttaja myynyt sille jolta nopeassa kaupassa irtoaa eniten.
Mutta vuoden vanhaa autoa ei kai katsasteta muuten kuin kolarin jälkeen, käytettynä maahantuodessa tai jos on tarve tehdä muutoskatsastus. Ja kaksi viimeisintä selitystä ei taida päteä tähän yksilöön. Muutoskatsastus voisi olla ehkä mahdollinen esim. jos olisi vaikka ollut pakuksi rekisteröity, mutta tuskin kuitenkaan.
Hyvä esimerkki siitä että tuota trafin palvelua kannattaa käyttää ennen kuin vetää ostohousut jalkaan.
Mutta vuoden vanhaa autoa ei kai katsasteta muuten kuin kolarin jälkeen, käytettynä maahantuodessa tai jos on tarve tehdä muutoskatsastus. Ja kaksi viimeisintä selitystä ei taida päteä tähän yksilöön. Muutoskatsastus voisi olla ehkä mahdollinen esim. jos olisi vaikka ollut pakuksi rekisteröity, mutta tuskin kuitenkaan.
Hyvä esimerkki siitä että tuota trafin palvelua kannattaa käyttää ennen kuin vetää ostohousut jalkaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
https://www.nettiauto.com/9539399
Ei tämäkään tosin pahan hintaiselta näytä. Kilvet tosin peitossa, niin ei pääse tutkimaan tarkemmin.
Ei tämäkään tosin pahan hintaiselta näytä. Kilvet tosin peitossa, niin ei pääse tutkimaan tarkemmin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
GMK-698 lukee kyllä ilmoituksessa.AZP kirjoitti:Kilvet tosin peitossa, niin ei pääse tutkimaan tarkemmin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
No niinpä näkyy. Dorkaa peittää kilvet, vielä dorkempaa peittää kilvet ja kuitenkin pistää tunnus ilmoituksen tietoihin.
Ei ole ainakaan katsastettu tuota autoa.
Ei ole ainakaan katsastettu tuota autoa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ei ole katsastettu, mutta ajoneuvovero on maksamatta ja auto on siis ajokiellossa. (Eräpäivä oli maanantaina ja voi olla, että maksu ei vielä näy Trafin palvelussa)
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Talvirenkaiden kihnutus kesää vaste sujuu huonosti. Vaihdoin renkaat edestä taakse ja takaa eteen ja taas mennään. Helle tekee kyllä hyvää, vauhdillahan noi menee. Ehkä jo juhannuksena loppu
Vähän noi on löllöt eikä kovin suuntavakaa, mutta niillä mennään. Ja melkosia halkeamia jo lamelleis. Ei oo kesään tarkotettu ei.
Tän ketjun innoittamana, tai viisastamana, aloin pommittaa Iiristä vaihtoauton nimissä. Ensimmäisenä pisti silmään talvirenkaat 1890,00€ ja lämppärit 690,00€ Vuosi sitte keväällä ne makso 299,00€ YHTEENSÄ. Noh, tässä tullaan peruskusetukseen. Vuosi sitte siihen aikaan ei ollut muita tarjouksia. Nyt on -2000€ kaikkiin Astroihin. Eli auto maksaa saman, mutta tarjouskohde on eri. Samahan se sitte myöhemmin oli, kun sai Ledit pilkkahintaan vai peräti kaupan päälle. Psykologista peliä.
No se vaihtoauto oli farkku-Astra, ledit, AGR, kattoluukku, bi-turbo. Manuaalina Meinasin tippua tuolilta kesken palaverin, kun sain hyvityshinnan rullattua näytölle.
Hetken jo kirosin ja vajosin itsesääliin, kunnes muistin, että kuulemma on 5-6k€ hintahaitari hyvityksis liikkeiden välillä. Toinen viisaus on se, jonka tajusin, että minähän kysyn vanhalta myyjältä tarjousta. Eli olisinko helppo asiakas... Noh, itsesäälistä viisastuneena aloin kyselemään nurkissa vanhentuvien MY17-mallien perään, kun nuo MY18 kolkuttelee jo ovella. Ei oo viä kuulunu vastausta, mutta katsotaan nouseeko hyvitys.
Seuraavaksi voisikin jo naputella Avensiksesta tarjouspyyntöä. (EDIT: turha pyytää, kun ei saa dieselinä ) Volvo-myyjän perään jo soitin, mutta ei vastannut puhelimeen. Eikä ole soittanut takaisin. Jos saisi uuden V40 D2:n sillä helmikuussa luvatulla hyvityksellä, niin kaupat tulis
Muutenhan autonvaihdolla ei ole kiire, mutta 90tkm meni rikki ja maaginen 100tkm tulee jo lähiviikkoina täyteen. Lisäksi Coltilta on varattu iso huolto, niin ehtisi senkin perumaan Jos liian tiukille menee, niin täytyy sitte viedä vaikka XC90 varatun ajan puitteissa sinne, ettei jää laskuttamatonta työtä tekemättä Mutta noh, katotaan se suklaatarjous ensin, josta ei voi kieltätyä. Voi olla, että vuoden päästä sama loru ja lopulta ajan 400tkm mittariin...
Vähän noi on löllöt eikä kovin suuntavakaa, mutta niillä mennään. Ja melkosia halkeamia jo lamelleis. Ei oo kesään tarkotettu ei.
Tän ketjun innoittamana, tai viisastamana, aloin pommittaa Iiristä vaihtoauton nimissä. Ensimmäisenä pisti silmään talvirenkaat 1890,00€ ja lämppärit 690,00€ Vuosi sitte keväällä ne makso 299,00€ YHTEENSÄ. Noh, tässä tullaan peruskusetukseen. Vuosi sitte siihen aikaan ei ollut muita tarjouksia. Nyt on -2000€ kaikkiin Astroihin. Eli auto maksaa saman, mutta tarjouskohde on eri. Samahan se sitte myöhemmin oli, kun sai Ledit pilkkahintaan vai peräti kaupan päälle. Psykologista peliä.
No se vaihtoauto oli farkku-Astra, ledit, AGR, kattoluukku, bi-turbo. Manuaalina Meinasin tippua tuolilta kesken palaverin, kun sain hyvityshinnan rullattua näytölle.
Hetken jo kirosin ja vajosin itsesääliin, kunnes muistin, että kuulemma on 5-6k€ hintahaitari hyvityksis liikkeiden välillä. Toinen viisaus on se, jonka tajusin, että minähän kysyn vanhalta myyjältä tarjousta. Eli olisinko helppo asiakas... Noh, itsesäälistä viisastuneena aloin kyselemään nurkissa vanhentuvien MY17-mallien perään, kun nuo MY18 kolkuttelee jo ovella. Ei oo viä kuulunu vastausta, mutta katsotaan nouseeko hyvitys.
Seuraavaksi voisikin jo naputella Avensiksesta tarjouspyyntöä. (EDIT: turha pyytää, kun ei saa dieselinä ) Volvo-myyjän perään jo soitin, mutta ei vastannut puhelimeen. Eikä ole soittanut takaisin. Jos saisi uuden V40 D2:n sillä helmikuussa luvatulla hyvityksellä, niin kaupat tulis
Muutenhan autonvaihdolla ei ole kiire, mutta 90tkm meni rikki ja maaginen 100tkm tulee jo lähiviikkoina täyteen. Lisäksi Coltilta on varattu iso huolto, niin ehtisi senkin perumaan Jos liian tiukille menee, niin täytyy sitte viedä vaikka XC90 varatun ajan puitteissa sinne, ettei jää laskuttamatonta työtä tekemättä Mutta noh, katotaan se suklaatarjous ensin, josta ei voi kieltätyä. Voi olla, että vuoden päästä sama loru ja lopulta ajan 400tkm mittariin...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kalenterin asetuksissa vikaa?aloin kyselemään nurkissa vanhentuvien MY17-mallien perään, kun nuo MY18 kolkuttelee jo ovella
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Joo on. Piti oikein tarkistaa, niin sähköpostiin kirjotin sentään oikein
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09