...turhaan availis

Juu, tuo ilmanottokäyrän jäätäminen käy varsin hyvin järkeen ja sieltä jää tosiaan pääsee ahtimen kompuran kilauttamaan. Ja kun ei se coolerilta tuleva jää moottorissakaan hyvää tee niin hyvä sen coolerinkin jäättömyydestä on huolehtia.veini siekkinen kirjoitti:Esim.tuossa pösön pokserissa kun vetää kylmää keulasta suoraan menee putsarille ja putki laskeutuu sitä turbolle moottorin taakse niin jäätä tulee sinne takapuolen mutkaan ennen turboa kokemusta kun vetäessä tusautti siivet mutkalle 25 asteen pakkasessa.ei ollut cooleria,mutta vaikka cooleri niin samanlailla se jää sieltä moottorille voi tulla.
Jep, mitään omakohtaisia kokemuksia näistä minulla ei ole, joten pahoittelut aiheettomasta huomiosta. Luultavasti nämäkin tarinat hajonneista XWD-peristä ja muista köyhälle arvokkaista haldex-palikoista ovat ns. urbaania legendaa, kuten VAG:n DSG ja TSI-vaivat, joista volkkarikaupassa ei oltu kuultu ollenkaan... Oma pointtini lähinnä oli, että jos tuollaisen mällätyn tuontiauton ostaa, niin tietty riski on olemassa, mutta sikäli homma on turvattu, koska myyjäliikkeen vastuulla on 6 kk kuluttajansuoja. Voihan tosin olla, että tuhansien eurojen peräremontti tms pikkujuttu ei välttämättä menekään 100% länsiauton takuuseen, mutta sittenhän kaupan voi tietenkin purkaa kokonaan. Tämä tosin saattaa vaatia jotain oikeudellisia prosesseja, mutta nämähän ovat uusien autojen harrastajien arkipäiväävaltteri kirjoitti:Nyt melkein tarttis vähän esimerkkejä kun tälläisiä juttuja kirjoittaa...varmaan runsaasti kokemusta NG 9-5 T6:sesta.