Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Rekisterinumerolla näytti minulle ainakin vain kaksi vaihtoehtoa, vasen (11276) ja oikea (11940) ja molemmille eri valmistajien tuotteita. Motonetista saa TRW:n, jonka omaan laittaisin, 6€ halvemmalla.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Nopeat kysymykset
EPC sanoo vasen: 4242749, oikea: 4242756RiikkaK kirjoitti:1999 9-3 raidetangonpää, millä osanrolla löydän oikean? Skruvatisssa myydään eri kartiomitta/pituus malleja
Ei tunne mitään variaatioita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Kapt.Kosmos
- "Turbo"
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44
Re: Nopeat kysymykset
Tais paukahtaa ohjaustehostimen paineletku, tiputtaa punaista nestettä edestä vasemmalta ja ohjaustehostimenöljyt on kadoksissa.
Mistäköhän noita letkuja kannattaa alkaa kattelemaan? Skandixilla, Neobrothersilla ja Skruvatilla ainakin näyttäisi olevan, jollain oli ongelmia tuon skurvatin ja joidenkin nimettömien tarvikeosien sopimisen kanssa, niin onkohan tosta tietoa mikä menisi "heittämällä" paikalleen? Muutakuin OEM.
Mistäköhän noita letkuja kannattaa alkaa kattelemaan? Skandixilla, Neobrothersilla ja Skruvatilla ainakin näyttäisi olevan, jollain oli ongelmia tuon skurvatin ja joidenkin nimettömien tarvikeosien sopimisen kanssa, niin onkohan tosta tietoa mikä menisi "heittämällä" paikalleen? Muutakuin OEM.
Re: Nopeat kysymykset
Neon tarvikeletku on tullut asenneltua, hyvin se sinne istui. Kyse oli siis siitä akun ali kulkevasta pätkästä joka loppuu sinne tulipellin luokse, letku + putki. Melkoista taiteilua vaatii paikoilleen asentelu, mutta se ei ole osan vika. Samalla vaihdoin varoiksi pumpun kun oli saattanut pyöriä kuivana ja vanha tihkui akselin juuresta. Neon 24e purkuosa on jo 5v pyörinyt ongelmitta ja pysynyt ulkoa kuivana. Saman ajan on tuo letku/putki jo ollut paikoillaan, joten vaikea sanoa onko hyllyssä enää samaa tavaraa.
OEM maksoi silloin suomessa poskettoman paljon, neon tarvikeputkia sai samalla rahalla monta.
OEM maksoi silloin suomessa poskettoman paljon, neon tarvikeputkia sai samalla rahalla monta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Nopeat kysymykset
Kysympä tässä ketjussa kun en kehtaa tehdä uutta ketjua.
Elikkäs siis kyseessä OG9-3 vm -00 vaparina, ongelmana on satunnainen kolmella pytyllä käyminen tyhjäkäynnillä sekä ajossa.
Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyöriä, puola, bensapumppu on vaihdettu, mutta ei ole mikään auttanut. Paikallistin kakkospyttyyn käyntihäiriöt. Ongelma tuntuu tulevan esille varsinkin silloin kun benua ei ole kuin 1/4 tankillista tai vähemmän. Korjaamollakaan eivät ole löytäneet mitään normaalista poikkeavaa. Silloin kun pyörii joka pytyllä, kehrää kyllä oikein nätisti.
Tuntuu myös että silloin kun joka pytyllä pyörii, niin vedot tuntuu hieman hävinneet. ( eihän se mikään tehovehje ole muutenkaan )
Jos joku osaisi antaa hieman osviittaa mitä tuolle seuraavaksi pitäisi tehdä, niin olisin kovin kiitollinen.
Elikkäs siis kyseessä OG9-3 vm -00 vaparina, ongelmana on satunnainen kolmella pytyllä käyminen tyhjäkäynnillä sekä ajossa.
Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyöriä, puola, bensapumppu on vaihdettu, mutta ei ole mikään auttanut. Paikallistin kakkospyttyyn käyntihäiriöt. Ongelma tuntuu tulevan esille varsinkin silloin kun benua ei ole kuin 1/4 tankillista tai vähemmän. Korjaamollakaan eivät ole löytäneet mitään normaalista poikkeavaa. Silloin kun pyörii joka pytyllä, kehrää kyllä oikein nätisti.
Tuntuu myös että silloin kun joka pytyllä pyörii, niin vedot tuntuu hieman hävinneet. ( eihän se mikään tehovehje ole muutenkaan )
Jos joku osaisi antaa hieman osviittaa mitä tuolle seuraavaksi pitäisi tehdä, niin olisin kovin kiitollinen.
Re: Nopeat kysymykset
Kakkospytyn suutin?kolokki3 kirjoitti:Kysympä tässä ketjussa kun en kehtaa tehdä uutta ketjua.
Elikkäs siis kyseessä OG9-3 vm -00 vaparina, ongelmana on satunnainen kolmella pytyllä käyminen tyhjäkäynnillä sekä ajossa.
Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyöriä, puola, bensapumppu on vaihdettu, mutta ei ole mikään auttanut. Paikallistin kakkospyttyyn käyntihäiriöt. Ongelma tuntuu tulevan esille varsinkin silloin kun benua ei ole kuin 1/4 tankillista tai vähemmän. Korjaamollakaan eivät ole löytäneet mitään normaalista poikkeavaa. Silloin kun pyörii joka pytyllä, kehrää kyllä oikein nätisti.
Tuntuu myös että silloin kun joka pytyllä pyörii, niin vedot tuntuu hieman hävinneet. ( eihän se mikään tehovehje ole muutenkaan )
Jos joku osaisi antaa hieman osviittaa mitä tuolle seuraavaksi pitäisi tehdä, niin olisin kovin kiitollinen.
- Kapt.Kosmos
- "Turbo"
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44
Re: Nopeat kysymykset
Neonin putkea olin muutenkin katsellut, en muista miksi kyllä. En tiedä pitäsikö toi pumppu vaihtaa samalla, ei ole päässyt tyhjäksi kokonaan ainakaan säilöstä päätellen, mutta 24£ ei olisi kyllä paha. Yläputki on sellainen mikä pitäisi kai vaihtaa, kun auto ohjaus narisee käännelleessä. Eipä toi rupina mitään haitta, eikä tiedä onko tossa tarvikeosassa sitten sama juttu.SS kirjoitti:Neon tarvikeletku on tullut asenneltua, hyvin se sinne istui. Kyse oli siis siitä akun ali kulkevasta pätkästä joka loppuu sinne tulipellin luokse, letku + putki. Melkoista taiteilua vaatii paikoilleen asentelu, mutta se ei ole osan vika. Samalla vaihdoin varoiksi pumpun kun oli saattanut pyöriä kuivana ja vanha tihkui akselin juuresta. Neon 24e purkuosa on jo 5v pyörinyt ongelmitta ja pysynyt ulkoa kuivana. Saman ajan on tuo letku/putki jo ollut paikoillaan, joten vaikea sanoa onko hyllyssä enää samaa tavaraa.
OEM maksoi silloin suomessa poskettoman paljon, neon tarvikeputkia sai samalla rahalla monta.
Kiitoksia
Re: Nopeat kysymykset
Turha kai sitä vaihtaa on jos siinä ei vikaa ole, tuossa oli säiliö ihan tyhjä ja ilmeisesti ajettu monta kilometriä ilman öljyjä.Kapt.Kosmos kirjoitti:Neonin putkea olin muutenkin katsellut, en muista miksi kyllä. En tiedä pitäsikö toi pumppu vaihtaa samalla, ei ole päässyt tyhjäksi kokonaan ainakaan säilöstä päätellen, mutta 24£ ei olisi kyllä paha. Yläputki on sellainen mikä pitäisi kai vaihtaa, kun auto ohjaus narisee käännelleessä. Eipä toi rupina mitään haitta, eikä tiedä onko tossa tarvikeosassa sitten sama juttu.
Kiitoksia
Narina voi johtua siitä, että yläletkun sisältä puuttuu spiraali jonka tarkoitus ilmeisesti on ääniä vähentää. Alkuperäisessä ja tilaamassani Neon osassa moinen oli.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Nopeat kysymykset
Käykö ecu toisesta 9-3sta suoraan toiseen? Vai onko jotain ajoestoa tiellä?
Saab 9-3 Aero 2002
Pääasia että bensa kelpaa
Pääasia että bensa kelpaa
- Kapt.Kosmos
- "Turbo"
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44
Re: Nopeat kysymykset
Sain tuon alemman ohjaustehostimen putken/letkun vaihdettua ja laitoin samalla sisälle Red Linen ohjaustehostimen nesteet, loppu se rupina sillä ainakin toistakseksi. Mainostivat että vähentää ääniä, eikä vaahtoudu, täällä oli siitä että se spiraali olisi sen vaahtoutumisen takia.
En uskaltanut tilata neonista sitä toista letkua, kun ei siinä mainittu mitään siitä spiraalista, eikä rahaakaan ole ihan liikaa tällä hetkellä.
En uskaltanut tilata neonista sitä toista letkua, kun ei siinä mainittu mitään siitä spiraalista, eikä rahaakaan ole ihan liikaa tällä hetkellä.
Re: Nopeat kysymykset
Jos ei kokeilemalla vielä tullut vastaus selville, niin tiedoksi, että ei sovi ilman datakopelointia ainakaan T7-autossa. Eli joko Techillä naittaa autoon toisen ECU:n, tai vaihtaa uuteen ECUun auton ajoneston koodin. Sitten alkaa pelittää.vaklari kirjoitti:Käykö ecu toisesta 9-3sta suoraan toiseen? Vai onko jotain ajoestoa tiellä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Ainakin tuossa tilaamassani Neon letkussa spiraali oli. Kyllä se varmaan useimmissa on, paitsi itse hydrauliikkaliikkeessä teetetyssä.Kapt.Kosmos kirjoitti:Sain tuon alemman ohjaustehostimen putken/letkun vaihdettua ja laitoin samalla sisälle Red Linen ohjaustehostimen nesteet, loppu se rupina sillä ainakin toistakseksi. Mainostivat että vähentää ääniä, eikä vaahtoudu, täällä oli siitä että se spiraali olisi sen vaahtoutumisen takia.
En uskaltanut tilata neonista sitä toista letkua, kun ei siinä mainittu mitään siitä spiraalista, eikä rahaakaan ole ihan liikaa tällä hetkellä.
Turha sitä nyt kuitenkin vaihtaa on jos se on ehjä ja äänet hävisi, ymmärsin väärin että se ylempi letku olisi ollut rikki.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
- Kapt.Kosmos
- "Turbo"
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44
Re: Nopeat kysymykset
Se oli se alempi mikä vuoti. Muistelin lukeneeni että jostain tarvikeosista puutuu tuo spiraali, en viitsinyt riskeerata ja ottaa toista osaa jossa olisi sama vika.SS kirjoitti:Ainakin tuossa tilaamassani Neon letkussa spiraali oli. Kyllä se varmaan useimmissa on, paitsi itse hydrauliikkaliikkeessä teetetyssä.
Turha sitä nyt kuitenkin vaihtaa on jos se on ehjä ja äänet hävisi, ymmärsin väärin että se ylempi letku olisi ollut rikki.
Kiitoksia avusta.
Otin samalla sähköpeilien säätö nupin. Ilmeisesti britti vehkeissä se on jotenkin eritavalla, kun nyt peilit säätyvät päinvastoin(oikeasta vasen jne). Voisi kääntää nupin ylösalaisin, mutta sitten peilit kääntyisivät vääriin suuntiin. On tää elämä vaikeeta.
Re: Nopeat kysymykset
Mistähän löytyy ovikaiuttimille tulevien johtojen toiset päät? Jostain keskikonsolin sisältä/kojelaudan alta, mutta mistä tarkemmin?
Re: Nopeat kysymykset
Mulla löytyi muistaakseni ihan kun otti mankkarin ja ACC:n pois, niin siitä takaa vapaana killumassa. En ainakaan muista että olisin purkanut kojelautaa sen enempää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K